شناسهٔ خبر: 67291017 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مسئول صمت شهرستان البرز در جام رسانه امید شهرستان البرز؛

رشد ۱۸۷ درصدی جذب‌ سرمایه‌گذاری در شهرستان البرز

کیان رشوند گفت:جذب سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۲ به ۲۲هزار و ۶۰۷ میلیارد ریال افزایش یافته که در این حوزه با رشد ۱۸۷ درصدی همراه بوده است.

صاحب‌خبر -

قزوین_ به گزارش بسیج، بزرگترین رویداد تولید محتوای امید آفرینی و پیشرفت شهرستان البرز با حضور فعالان رسانه و خبرگزاری‌ها در راستای جهاد تبیین، جهاد خدمت، امید آفرینی و پیشرفت در سپاه ناحیه امام رضا (ع) شهرستان البرز برگزار شد.

کیان رشوند در این مراسم اظهار کرد: در سفر رئیس جمهور شهید به استان قزوین و در راستای تامین نقدینگی مورد نیاز صنایع و واحدهای تولیدی ، ۳۲ فقره تسهیلات به مبلغ ۱۴۰۷۶ میلیارد ریال در شهرستان البرز پرداخت شد.

مسئول صمت شهرستان البرز افزود: ۳۱ درصد از سهم سرمایه گذاری و ۴۲ درصد از اشتغال استان مربوط به شهرستان البرز است و همچنین ۱۷۶ درصد صدور جواز تاسیس و ر ۱۸۶ درصدی صدور پروانه بهره برداری از سال ۱۴۰۰ تاکنون در دولت مردمی رشد داشته است.

وی افزود: جذب سرمایه گذاری در سال ۱۴۰۰ در شهرستان البرز ۷۸۵۶میلیارد ریال بود که این مقدار در سال ۱۴۰۲ به ۲۲۶۰۷ میلیارد ریال افزایش یافته و در این حوزه با رشد ۱۸۷ درصدی همراه بوده است. .

وی ادامه داد: ۶۰ درصد گیربکس مورد نیاز صنایع خودرو ساز کشور توسط واحد های تولیدی شهرستان البرز (نیرو محرکه) تامین می شود و در راستای فعالسازی واحدهای راکد و غیر فعال در شهرستان البرز ، ۱۱ واحد تولیدی به چرخه تولید بازگشته اند .

کیان رشوند بیان کرد: با تکمیل ظرفیت و اجرای طرح های توسعه ای مهم شهرستان البرز در سال‌جاری زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰۰ نفر در شهرستان البرز فراهم می شود .

مسئول صمت شهرستان البرز تصریح کرد: شهرستان البرز دارای ۱۳۵۵ مجوز در حوزه مشاغل خانگی می باشد که ۱۰۲۸ نفر از آنها تحت پوشش بیمه قرار دارند.

 وی یادآور شد: با فعالسازی کمیته رفع موانع و اجرای طرح چهارشنبه های صنعتی با حضور فرماندار و مسئولین شهرستانی موانع واحدهای تولید مورد بررسی قرار گرفته و نسبت به رفع آنها اقدام می شود.

 رشوند عنوان ‌کرد: مشکل حوزه بازرسی و نظارت اداره صمت که سالها از نبود خودرو رنج می برد با پیگیری های انجام شده و مساعدت مدیر کل سازمان صمت پس از سالها در دولت مردمی مرتفع شده است .

 وی در پایان خاطرنشان کرد: مبارزه جدی با قاچاق کالا در راستای حمایت از تولید داخل و توسعه فرهنگ استفاده از کالای ایرانی از سیاست‌های اصلی دولت در حوزه صنعت معدن و تجارت بوده است .

انتهای پیام/۱۰۰۴

نظر شما