شناسهٔ خبر: 67290981 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

عزیزی‌پور: از تمامی ظرفیت‌ها برای میزبانی اسکواش رده‌های سنی آسیا استفاده می‌کنیم 

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون اسکواش، گفت: با رایزنی‌های صورت گرفته، ایران میزبان رقابت‌های رده‌های سنی قهرمانی آسیا است و در صدد هستیم با استفاده از تمامی ظرفیت‌ها از این فرصت به بهترین شکل ممکن استفاده کنیم.

صاحب‌خبر -

امیر عزیزی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در خصوص میزبانی کشورمان از رقابت‌های ۲۰۲۶ رده‌های سنی قهرمانی آسیا، اظهار داشت: برگزاری مسابقات و گرفتن میزبانی کار آسانی نیست اما خوشبختانه با ارتباطات خوبی که در حاشیه اجلاس آسیا در دالیان چین برقرار کردیم و نشست‌هایی متعددی که با روسای کشورهای مختلف و مسوولان آسیایی داشتیم در نهایت این میزبانی به ایران تعلق گرفت و در صدد هستیم با استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود، میزبانی شایسته برای کشورهای آسیایی باشیم.

وی ادامه داد: این رویداد در دو بخش دختران و پسران و در رده‌های سنی کمتر از ۱۳، ۱۵، ۱۷ و ۱۹ سال در اردیبهشت یا خردادماه ۱۴۰۵ برگزار خواهد شد و به دنبال آن هستیم با انتخاب یکی از استان‌های کشورمان مقدمات میزبانی را فراهم کنیم. پیش‌بینی اولیه ما برای حضور ورزشکاران و مربیانی که به ایران خواهند آمد بالغ بر ۲۰۰ تا ۲۵۰ نفر از ۱۲ کشور آسیایی است و این امکان هم وجود دارد این تعداد افزایش یابد.

عزیزی‌پور: از تمامی ظرفیت‌ها برای میزبانی اسکواش رده‌های سنی آسیا استفاده می‌کنیم 

رئیس فدراسیون اسکواش یادآور شد: سیاست این فدراسیون کار بر روی تیم‌های پایه است و این میزبانی می‌تواند ما را در راهی که در آن قدم گذاشته‌ایم بیش از پیش موفق کند ضمن آنکه با برگزاری این میزبانی شاهد ارتقای رنکینگ ورزشکاران ایرانی هم خواهیم بود و این یک فرصت ایده‌آل برای آنها است.

عزیزی‌پور در واکنش به این سئوال که به نظر می‌رسد عملکرد تیم دختران ایران نسبت به تیم پسران بهتر بوده گفت: در تیم دختران شاهد یک تغییر نسل بودیم که بر اساس جمع‌بندی شورای فنی فدراسیون و با درخواست کادر فنی تیم ملی محقق شد، هر چند ۵۰ درصد تیم ملی تغییر داشت و با همین شرایط در قهرمانی آسیا به میدان رفتیم اما سه‌ پیروزی ما در این مسابقات آنهم برابر تیم‌هایی که با تمام قوا به میدان آمده بودند نشان داد در مسیر درستی حرکت می‌کنیم. در آقایان هم باید به شرایط سنی این تیم دقت داشت، هر چند تیم‌های بسیار خوبی در برابر ما قرار گرفتند اما این رضایت‌مندی در تیم بانوان ایجاد شده و به دنبال آن هستیم تا در آقایان هم عملکرد خوبی را شاهد باشیم.

نظر شما