شناسهٔ خبر: 67290908 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در گفت وگو با ایرنا؛

ورود کانون‌های فرهنگی مساجد به فیلمسازی و کارگردانی/ تربیت هنرمندان مسجدی

تهران- ایرنا- دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان تهران از تشکیل کلاس‌های فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی به صورت متمرکز در ستاد خبر داد و گفت: هدف ما این است که هنرمندانی برخاسته از قلب مساجد وارد عرصه هنر شوند.

صاحب‌خبر -

حجت‌الاسلام علی عالمی در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: برای این‌که عرصه هنر ما افرادی را به خود ببیند که از قلب مسجد وارد عرصه هنر شده‌اند و تربیت مسجدی داشتند. مسیر تاکنون مسیر درستی بوده و بازنگری خاصی نیاز نداشته و شاید به تقویت و نوآوری خاصی نیاز داشته است.

وی در زمینه فیلمسازی گفت: در زمان حاضر در حال تربیت نیروی مورد نیاز هستیم تا جایی که بتوانیم به ثمردهی هم برسیم.

حجت‌الاسلام عالمی همچنین درباره دعوت از کارگردان‌های شاخص برای حضور در این کلاس‌ها اظهار داشت: از حسین عالم‌بخش استاد فیلمنامه‌نویسی و کارگردانی و برخی دیگر از استادان برای تدریس در این کلاس‌ها دعوت شده است و کلاس‌ها به صورت متمرکز در مجتمع فرهنگی نور و ستاد مرکزی کانون‌های مساجد برگزار می‌شود و مساجد هم برای شرکت در برنامه‌ها در کلاس‌هایی که به این منظور در مجموعه دایر خواهد شد حضور دارند و دیگر برنامه‌ها در مساجد برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد بخش هنری دارند که بحث کارگردانی، بازیگری و فیلمنامه‌نویسی را به مدت دو دوره در مدرسه تعالی شبستان در تهران در یک سال اخیر برگزار کردیم. امسال سومین دوره را برگزار می‌کنیم که مدرسه تئاتر شبستان در تهران دایر شده که به صورت متمرکز در ستاد در خدمت علاقمندان است.

این فعال فرهنگی در عین حال تصریح کرد: اگر برای رشد بخواهیم برنامه‌ای داشته باشیم بخشی هم باید بحث‌های تفریحی باشد اما اولویت اصلی بحث‌های معرفتی و تربیتی خواهد بود.

وی افزود: یک سری برنامه‌های متمرکز و کلاس‌های فرهنگی را در قالب کلاس‌های فیلمنامه‌نویسی، کارگردانی و برخی علوم قرآنی به صورت متمرکز خواهیم داشت.

عالمی از معرفی اساتید مجرب به کانون‌های مساجد در مناطق و مساجد به عنوان یکی از برنامه‌های در دست اقدام برشمرد و گفت: اردوهای متمرکز و اردوهای در اردوگاه‌های واقع در اطراف تهران هم دایر خواهد شد.

وی یادآوری کرد: ۱۳۰۰ کانون در ۱۳۰۰ مسجد و ۵۰۰ کانون تربیت‌محور نیز به صورت تخصصی در حوزه نوجوان فعالیت دارند. افراد می‌توانند با مراجعه به مساجد و یا کانون‌های مساجد و یا سایت بچه‌های مسجد که سایت کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد است از برنامه‌ها مطلع شده و از آنها بهره‌مند شوند.

عالمی درباره استفاده از حوزویان و دانشگاهی‌ها در قالب این برنامه‌ها نیز خاطرنشان کرد: تعداد دقیقی در این زمینه نداریم وبه صورت متمرکز تاکنون برنامه‌ای نداشتیم اما مساجد طبیعتا استفاده خود از اساتید حوزوی و دانشگاهی را هم خواهند داشت.

وی درباره ضرورت بازنگری و تجدید نظر در برنامه‌های اوقات فراغت مساجد هم گفت: تجدیدنظری در این زمینه نداشتیم اما سعی کردیم برنامه‌های گذشته را تقویت کنیم و نوآوری داشته باشیم. یعنی از سال ۱۴۰۲ مقداری بحث هنری را جدی‌تر تلاش کردیم برگزار کنیم.

نظر شما