شناسهٔ خبر: 67290802 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گفت وگوی استولتنبرگ و سالیوان درباره عضویت احتمالی اوکراین در ناتو/ کی یف به هدف نزدیک شد؟

اقتصادنیوز: ینس استولتنبرگ دبیر کل فعلی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز پنجشنبه با جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا در واشنگتن دیدار و درباره عضویت احتمالی اوکراین در ناتو با یکدیگر گفت وگو کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شبکه خبری سی بی اس در گزارشی در این باره، گفت: استولتنبرگ در سالگرد هفتاد و پنجمین سالگرد تاسیس ائتلاف ناتو قرار است درباره تعهدات آمریکا در قبال اوکراین و چشم‌انداز عضویت این کشور در ناتو با سالیوان بحث و تبادل نظر کند.

171226435

بر اساس این گزارش نشست استولتنبرگ و سالیوان از این جهت حائز اهمیت است که در واقع این نشست نوعی پیام تهدید غرب برای روسیه است که عضویت اوکراین در ناتو می‌تواند یک مساله جدی و اجتناب‌ناپذیر باشد.

به گفته خبرنگار شبکه خبری سی‌ بی‌ اس، قرار است استولتنبرگ در مدت حضورش در واشنگتن با چند نماینده کنگره آمریکا از جمله مایک ترنر رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان و جری کنلی نماینده دموکرات کنگره دیدار کند.

به اعتقاد خبرنگار این شبکه خبری، استولتنبرگ در آخرین ماه‌های حضورش در ناتو سعی می‌کند سیاست‌های این سازمان را با نمایندگان آمریکایی در یک راستا هماهنگ کند.

طبق توافق همه ۳۲ کشور عضو ناتو مارک روته نخست وزیر هلند به عنوان جانشین ینس استولتنبرگ دبیر کل بعدی سازمان پیمان آتلانتیک شمالی خواهد بود.

نظر شما