شناسهٔ خبر: 67289637 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل انتقال خون استان یزد:

یزد دومین استان بخشنده حیات کشور است

مدیرکل انتقال خون استان یزد با اشاره به اینکه یزد دومین استان بخشنده حیات کشور است، گفت: مرکز سیار شهدای انتقال خون استان یزد، ظرفیت پوشش خدمات انتقال خون برای یک شهرستان ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفری دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، سیدمحمدرضا آقایی میبدی، امروز _پنجشنبه سی‌ویکم خرداد_ در نشست با خبرنگاران استان یزد به مناسبت روز جهانی اهدای خون به بیان اقدامات اجرا شده در این بخش پرداخت و اظهار کرد: بزرگترین خدمت شهید جمهور به استان یزد راه‌اندازی اولین مرکز سیار پیشرفته و مجهز به دستگاه‌های نگهداری و فرآوری است که کاملاً یزدی و ایرانی طراحی و ساخته شده است و یادگارهای خوبی در بخش سلامت کشور و استان به یادگار گذاشته شد.

وی با بیان اینکه برنامه‌ها و اقدامات در دولت سیزدهم خدمت‌رسانی با چند هدف تحول، تعالی، تکامل در خدمت، دانش، پژوهش و فناوری بوده است، افزود: محور برنامه‌ها مردمی‌سازی، اجتماعی کردن انتقال خون، عدالت در ارائه خدمت و گسترش خدمات در بین مردم بوده است.

مدیرکل انتقال خون استان یزد در خصوص اقدامات دو سه ساله اخیر این مرکز در دولت سیزدهم گفت: فعالیت‌ها در چند بعد اجتماعی و مردمی‌سازی با توجه به شعار سال و تکلیف مقام معظم رهبری در جهت جهش تولید و مشارکت مردمی بوده است، امسال نیز تکلیف بیشتری شد تا در تولید و فرآوری محصولات خونی و در حوزه‌های علم و فناوری آن جهش داشته باشیم.

آقایی بیان کرد: به منظور ارائه خدمات و گسترش فعالیت انتقال خون در سراسر استان یزد، مرکز سیار اهدای خون شهدای انتقال خون استان یزد با تجهیزات ویژه‌ای، کامل و مطابق با تمام استانداردها کار خود را آغاز کرده است.

وی گفت: ۱۰ میلیارد تومان در سفر ریاست جمهور گذاشته شد و در حدود ۶ میلیارد تومان برای کشش طرح ساخته شده هزینه شد، این طرح با کمک نمایندگان مجلس طراحی توسط جوانان فعال انتقال خون یزد، اجرا شده و تمام تجهیزات آن ایران و ساخت ایرانی بوده است، این مرکز سیار اهدای خون ظرفیت یک پایگاه کامل برای شهرستانی با جمعیت ۱۰۰ تا ۱۵۰ هزار نفر دارد.

مدیرکل انتقال خون استان یزد خاطرنشان کرد: این مرکز به‌روزترین و استانداردترین مرکز سیار کشور بوده است و بالای ۹۷ تا ۹۸ درصد به مجموعه استان کمک می‌کند و برای امر پدافند غیرعامل نیز کارساز است.

آقایی از تشکیل اولین گروه جهادی شهدای انتقال خون به کمک بسیج جامعه پزشکی استان یزد خبر داد و گفت: اولین کانون دانشجویی اهدای خون نیز ایجاد شده است، رسالت و برنامه جامع ارتقا انتقال و اهدای خون با تمرکز به افزایش مشارکت بانوان و جوانان نوشته شده است.

وی گفت: شاخص حضور بانوان و مشارکت در امر اهدای خوشبختانه افزایش یافته است و حضور بانوان از دو درصد به چهار درصد و اکنون به ۶ درصد رشد رسیده است، این امر در ۱۶ سال گذشته بی سابقه بوده است و بیش از ۸۰ درصد افزایش مشارکت را نشان می‌دهد، این دستاورد، در پی اقدامات انجام شده همچون راه‌اندازی تیم سیار بانوان، فزاخوان‌های اهدای خون ویژه بانوان و فرهنگ‌سازی و … بود.

مدیرکل انتقال خون استان یزد با اشاره به اینکه اهدای خون در سه ماهه نخست سال ۱۹ درصد افزایش داشته است گفت: در مجموع تعداد اهداکننده ۱۵ درصد افزایش داشته است و یزد دومین استان بخشنده حیات کشور است.

نظر شما