شناسهٔ خبر: 67289535 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان یزد:

۳۳ درصد پرونده‌های قضایی استان یزد مجازات جایگزین حبس گرفتند

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: ۳۳ درصد از پرونده‌های کیفری استان یزد توسط قضات، احکام و آرای جایگزین حبس گرفتند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از یزد، حجت‌الاسلام حسین طهماسبی، امروز _پنجشنبه سی‌ویکم خرداد_ به مناسبت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: استان یزد رتبه ۹ در سطح کشور را از لحاظ حجم پرونده ورودی به دادگستری داشته و در مقابل، رتبه استان از لحاظ خروجی پرونده‌ها هم، رتبه سوم در سطح کشور است.

وی افزود: ۳۳ درصد از پرونده‌های کیفری استان یزد توسط قضات، احکام و آرای مجازاتی جایگزین حبس بوده است.

رئیس کل دادگستری استان یزد تصریح کرد: در خصوص ساماندهی و مدیریت حضور قانون‌مند اتباع در یزد، نشست‌هایی تخصصی برگزار خواهیم کرد تا برای ساماندهی وضع موجود تلاش شود.

طهماسبی گفت: حضور اتباع خطر نیست، سن ارتکاب به جرایم پایین اما و کارهایی در این بخش شده است، اما باید واقعی و هدفمند شود، برای حل این چالش، ارتباط جامعه حقوق دادن با مدارس، گره زدن و ارتباط جامعه حقوق دان با محیط‌های آموزشی ضروری است‌.

طهماسبی گفت: بخشی از ارتکاب جرایم در سن کم، ناشی از هیجان‌طلبی و ریسک‌پذیری نوجوانان و جوانان است، این طیف افراد دنبال هیجان هستند و در این جریان با هم به رقابت می‌پردازند.

وی بیان کرد: مجازات‌های تخفیفی و تکمیلی توسط قضات انجام می‌شود، قضات ما باید نگاهشان به وضعیت اجتماعی مردم بیشتر شود.

رئیس کل دادگستری استان یزد گفت: بیشترین عوامل و تعداد منجر شود به زندان‌ها مربوط به جرایم مربوط به مواد مخدر است، در برخی موارد افراد را به استان‌های خودشان ارجاع می‌هیم و تراکم نسبی در این زمینه داریم.

طهماسبی بیان کرد: دومین مورد مربوط به سرقت است، که در این جرم نیز تعداد قابل توجهی با مواد مخدر مرتبط است، اگر بتوانیم از مصرف مواد مخدر پیشگیری و جلوگیری کنیم سارقین کمتر می‌شوند.

نظر شما