شناسهٔ خبر: 67289238 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

دستاورد عجیب چین؛ اولین فرمانده نظامی هوش مصنوعی دنیا رونمای... -

اقتصاد ایران: دانشمندان چینی اولین فرمانده‌ی هوش مصنوعی جهان را در شرایط آزمایشگاهی توسعه دادند.

صاحب‌خبر -

دانشمندان چینی در دستاوردی قابل توجه، اولین فرمانده‌ی هوش مصنوعی دنیا را در آزمایشگاه‌های خود توسعه دادند. این فرمانده‌ی مجازی که در دانشکده‌ی عملیات مشترک دانشگاه دفاع ملی در شیجیاژوانگ توسعه یافته، از لحاظ رفتاری شباهت‌های زیادی به انسان‌های واقعی دارد.

هوش مصنوعی جدید چین نه تنها تجربیات و الگوهای فکری انسان را تقلید می‌کند، بلکه توانایی تقلید ویژگی‌های شخصیتی و حتی نقص‌های انسانی را نیز دارد. با وجود پیشرفته‌بودن، کاربرد این هوش مصنوعی فعلا به آزمایشگاه محدود می‌شود.

ظاهرا هوش مصنوعی جدید چین اختیار دارد تا در نبردهای دیجیتالی، تصمیمات مهمی را اتخاذ کند و به سرعت سناریوهای متغیر پیش روی خود را یاد بگیرد و با آن‌ها سازگار شود.

در شرایط آزمایشگاهی، فرمانده‌ی هوش مصنوعی به طور مستقل عمل می‌کند و بدون دخالت انسان تصمیم می‌گیرد. برخلاف روش‌های سنتی که به شدت به تجزیه و تحلیل جمعی سران نظامی متکی هستند، این هوش مصنوعی سناریوهای مشابه گذشته را به خاطر می‌سپارد و به سرعت بر اساس آن‌ها، برنامه‌های موثری را تدوین می‌کند.

دانشمندان ظرفیت حافظه‌ی هوش مصنوعی را محدود کرده‌اند، به این معنی که برخی از اطلاعات قدیمی‌تر با ورود داده‌های جدید پاک می‌شوند.

مقالات مرتبط
  • جت جنگنده ارتش آمریکا ۱۷ ساعت با هوش مصنوعی پرواز کرد
  • ارتش آمریکا برای «استفاده مسئولانه» از هوش مصنوعی آماده می‌شود

اکثر هوش‌های مصنوعی‌ حوزه‌ی نظامی به شبیه‌سازی‌های آزمایشگاهی محدود می‌شوند، اما کاربردهای بالقوه‌ی آن‌ها در سناریوهای دنیای واقعی می‌تواند انقلابی در عملیات نظامی ایجاد کند.

با ادامه‌ی پیشرفت هوش مصنوعی و یافتن تعادل مناسب بین فرماندهی انسان و این فناوری، ممکن است جنگ‌های آینده به‌شدت متحول شوند.

نظر شما