شناسهٔ خبر: 67289053 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

نگرانی صهیونیست‌ها از به‌کارگیری فناوری های جدید از سوی حامیان فلسطین

محافل صهیونیستی از به‌کارگیری شبکه‌های اجتماعی از سوی حامیان فلسطین بویژه دانشگاهیان کشورهای غربی ابراز نگرانی می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از عربی 21، محافل اسرائیلی احساس ناامیدی فزاینده‌ای نسبت به افزایش مداوم حمایت از فلسطینی‌ها و آرمان عادلانه آنها در دانشگاه‌های آمریکایی دارند.

به عقیده آنها این حمایت‌ها ادامه جریان بیست سال گذشته است و محافل دانشجویی وابسته به انجمن  «دانشجویان حامی عدالت در فلسطین» در ایالات متحده در ماه‌های اخیر توانسته‌اند شبکه‌ای متشکل از دویست حلقه در موسسات دانشگاهی آمریکا در سراسر کشور ایجاد کنند.

کوبی باردا، کارشناس تاریخ سیاسی آمریکا و روابط بین‌الملل و استاد دانشگاه حیفا در مقاله‌ای در روزنامه صهیونیستی معاریو تأکید کرد که وقایع چند ماه گذشته نشان داد که اسرائیل و ایالات متحده درک نمی‌کنند که چگونه سازمان‌های طرفدار فلسطین توانستند کاری کنند که منجر به پیروزی اعتراضات اخیر در قلب محافل دانشگاهی آمریکا به ویژه در دانشگاه کلمبیا شد.

وی افزود: محافل آمریکایی و اسرائیلی در بیست سال گذشته با نقاط قوت این فعالیت ضد اسرائیلی و طرفدار فلسطن به ویژه از طریق انجمن دانشجویان حامی عدالت در فلسطین (SJP) در ایالات متحده آمریکا مواجه شدند.


این کارشناس صهیونیست بیان کرد: ما با یک سازمان دانشجویی طرفدار فلسطین روبرو هستیم که کمپین‌هایی را در موسسات دانشگاهی در سراسر ایالات متحده با هدف ارتقای آگاهی و دفاع از حقوق فلسطینیان رهبری می کند و در 10 اکتبر طرفداران این انجمن تظاهرات خشم را در دانشگاه هاروارد رهبری کردند.  این حرکت توجهات را در سراسر جهان جلب کرد. یکی از دلایل موفقیت آن استفاده از فناوری‌های روز از جمله فناوری Phone Banking است که باعث شده آنها از طریق شبکه‌های اجتماعی مستقیماً بر تصمیم‌گیرندگان در دانشگاه‌ها و دولت‌های محلی و فدرال تأثیر بگذارند. او توضیح داد که یکی از حامیان فلسطین مدیر شرکت سازنده این تکنولوژی است که به راه‌اندازی کمپین‌های حمایت از فلسطین کمک می‌کند. 

وی اظهار کرد: این اپلیکیشن امکان استفاده از ابزارهایی را برای مدیریت تماس‌ها، متن‌های آماده و داده‌های تماس به منظور برقراری ارتباط سازمان یافته و موثر با سیاستمداران را فراهم می‌کند. یکی از نمونه‌های آن تاکتیک فعالان جنبش بایکوت در اردن علیه معامله واردات گاز از رژیم اشغالگر است. آنها از حامیان خود می‌خواهند با اعضای مجلس تماس بگیرند و از آنها بخواهند که مخالفت خود را با این توافق اعلام کنند.

این کارشناس اسرائیلی در پایان نوشت: قدرت این تکنولوژی در توانایی آن در بسیج تعداد زیادی از حامیان فلسطین متمرکز است و آنها را قادر می‌سازد تا مسیر امور را تغییر دهند و اهداف خود را به شیوه‌ای مؤثر پیش ببرند و در بسیاری از نقاط، تغییر واقعی در صحنه سیاسی و اجتماعی ایجاد کنند و بر بخش مهمی از مبارزه جنبش‌های طرفدار فلسطین در ایالات متحده آمریکا برای اعمال فشار بر تصمیم‌گیرندگان و تغییر سیاست‌های عمومی در جهت  مخالفت با اسرائیل تاثیر بگذارند.

انتهای پیام

نظر شما