شناسهٔ خبر: 67288916 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

جلیلی: وظیفه دولت، پرداخت عادلانه منابع است - اکونیوز

اقتصاد ایران: سعید جلیلی در مناظره دوم گفت: وظیفه دولت است عدالت را در پرداخت یارانه برقرار کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری عصر امروز پنجشنبه ۳۱ خرداد به منظور شرکت در دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری وارد سازمان صدا و سیما شد.

بر اساس این گزارش، ترتیب صندلی نامزدهای انتخاباتی در مناظره دوم انتخابات، به این شکل است «شماره یک: امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی، شماره دو: محمدباقر قالیباف، شماره سه: مصطفی پورمحمدی، شماره چهار: علیرضا زاکانی، شماره پنج: مسعود پزشکیان، شماره شش: سعید جلیلی»

لازم به یادآوری است که قرعه‌کشی جایگاه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در چهار مناظره اخیر، چهارشنبه ۳۰ خرداد و با حضور نمایندگان کاندیداها انجام شده است.

عنوان دومین برنامه مناظره «خدمات‌رسانی عدالت‌محور دولت» با محوریت اقتصاد خواهد بود.


به گزارش خبرنگار مهر، سعید جلیلی نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره تلویزیونی انتخابات که دقایقی قبل با حضور هر شش نامزد انتخابات آغاز شد و در حال پخش از چندین شبکه سیما و رادیو است، حول محور مسائل اقتصادی و «خدمات‌رسانی عدالت‌محور دولت» به پرسش‌های مطرح شده پاسخ گفت.

موضوع نخست در بخش اول مناظره حول محور سیاست گذاری در یارانه‌ها رفع فقر مطلق و محرومیت زدایی پیرامون برنامه ۵ ساله هفتم توسعه که در آن هدف گذاری شده است مطرح شد.

در برنامه هفتم توسعه هدف گذاری شده است که ضمن ریشه کنی فقر مطلق، ضریب جینیک شاخصی برای بیان نابرابری است به ۳۵ درصد کاهش پیدا کند، جلیلی در رابطه با برنامه دولت خود در تحقق این بخش از برنامه هفتم، گفت: موضوع این است که وظیفه دولت این است اگر منافعی دارد که قرار است آن را میان مردم به بهترین شکل و عادلانه توزیع کند باید در نظر بگیریم که یک خانواده‌ای سه خودرو دارد به خانواده دیگری خودرو ندارد. اینطور کسی که خودرو دارد ۱۲ برابر کسی که خودرو ندارد یارانه سوخت دریافت می‌کند.

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، عنوان کرد: ۴۴ درصد خانواده‌های ایرانی خودرو ندارند به این ترتیب از دریافت یارانه سوخت محروم می‌شوند. اگر خانواده چهار نفره‌ای که بین ۱۲ تا ۱۶ میلیون تومان حقوق دریافت می‌کند؛ حدود ۱۰ درصد حقوق خود را مالیات پرداخت می‌کند. این در صورتی است که این خانواده حدود ۴۰۰ هزار تومان یارانه می‌گیرد به ازای هر عضو خود و همین میزان را مالیات پرداخت می‌کند.

جلیلی، ادامه داد: این در حالیست که بسیاری که درآمدهای بالایی دارند در چرخه‌های غیر شفاف فرار مالیاتی دارند. مناسبات موجود تأثیر جدی نیاز دارند و ما طرح‌هایی را آماده کردیم. برای آنکه انرژی به بهترین شکل توزیع بشود و عادلانه یارانه سوخت به همه مردم تعلق گیرد و فقط بر اساس خودرو اتفاق نیفتد ضمن آنکه مدیریت مصرف نیز به بهترین شکل اتفاق بیفتد. بر اساس منافعی که حاصل می‌شود، کنار آن طرحی داریم ۱۳ قلم کالا را در سبد غذایی در اختیار مردم قرار می‌دهیم. باید حداقل نظام سلامت انجام شود.

در حال تکمیل…

برچسب‌ها:

نظر شما