شناسهٔ خبر: 67288870 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کمک ۱۱ هزار میلیاردی خیرین برای ساخت مدارس کشور

معاون سازمان نوسازی کشور گفت: سال گذشته خیرین برای ساخت مدارس در کشور ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان کمک کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، صفرعلی یازرلو امشب در جشنواره خیرین مدرسه‌ساز که در مجتمع فجر این شهر برگزار شد، از رشد 300 درصدی کمک‌های خیرین در کشور خبر داد و اظهار داشت: سال گذشته یازده هزار و 300 میلیارد تومان توسط خیرین مدرسه‌ساز برای ساخت مدارس در کشور کمک شده است.

وی گفت: در یک سال اخیر، 2 هزار و 970 پروژه آموزشی در قالب 13 هزار کلاس درس در سطح کشور اجرا شد.

معاون سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خاطر نشان کرد: در سال گذشته تعهد خیرین مدرسه‌ساز بیش از 11 هزار میلیارد تومان بود و آنچه در ساخت فضاهای آموزشی محقق شده، 50 درصد آن با مشارکت خیرین ساخته می‌شود.

وی افزود: امسال بدون شک تعهد خیرین مدرسه‌ساز 2 برابر سال گذشته خواهد بود.

یازرلو تعداد پروژه آموزشی خیرساز در سال گذشته را 344 فضای آموزشی اعلام و بیان کرد: این فضاهای آموزشی شامل یک‌هزار و 518 کلاس درس است که تماماً با مشارکت خیرین ساخته شده است.

معاون سازمان نوسازی کشور با اشاره به شناسایی مناطق دارای مشکل در سرانه آموزشی در کشور، عنوان کرد: مدارس سنگی وکانکسی تا پایان امسال جمع‌آوری می‌شود.

خیرین بازوان توانمند دولت در امر مقدس مدرسه‌سازی هستند

اسماعیل زارعی‌کوشا‌، استاندار کردستان نیز در این مراسم ضمن خیرمقدم به مهمانان اظهار داشت: خیران بزرگوار مایه افتخار جامعه ما هستند، حضور ما در این جلسه فقط برای تشکر کردن از شما خیرین بزرگوار است.

وی افزود: ما امروز در دنیا با تعبیر شاخص بخشندگی مواجه هستیم، افتخار ما این است که دین اسلام در 1400 سال پیش درباره این موضوع تأکید کرده و ما را به مشارکت و تعاون در کار خیر دعوت کرده است.

استاندار کردستان گفت: تعاون به معنی یاری کردن یاری رساندن و کمک کردن است و در بخش دیگر از قرآن کریم، خداوند فرموده: انسان‌ها به هیچ وجه به مقام «ابرار» دست پیدا نمی‌کنند مگر از آنچه که نسبت به او علاقه‌مند هستند، انفاق کنند.

وی بیان کرد: ابرار یک مقام معنوی است که به عده‌ای مانند صالحین، متقین، محسنین و... عنایت می‌شود. یعنی بعضی از انسان‌ها آنقدر در معنویت و خیرخواهی و دلسوزی به دیگران پیشرفت می‌کنند که صلاحیت گرفتن این مدال را پیدا می‌کنند که برخی آرزوی بودن با آنان را دارند.

زارعی‌کوشا اظهار کرد: قطعاً دارایی‌ها جز محبوب‌ترین‌ ثروت انسان‌ها است و کمتر کسی می‌تواند آن را انفاق کند، اگر می‌خواهیم به آرامش و ابرار برسیم، باید انفاق کنیم. 

وی اذعان داشت: عضو مجمع خیرین بودن مُیسر نخواهد بود مگر با توفیق الهی، لذا به شما خیرین تبریک عرض کرده که خداوند توفیق خیر بودن را به شما بزرگواران اهدا کرد.

استاندار کردستان با قدردانی از تلاش‌های خیرین و درخواست تداوم کمک‌های خیرخواهانه یادآور شد: استان کردستان از آن مکان‌هایی است که اگر  در حوزه آموزش و پرورش هر سرمایه‌گذاری صورت بگیرد قطعاً به هدفی که میخواد می‌رسد؛ چراکه این استان، دارای ظرفیت‌ها و استعدادهای برتر بوده و از نظر فرهنگ و تمدن دارای علم و ریشه قدیمی است.

زارعی‌کوشا با بیان اینکه خیرین بازوان توانمند دولت در امر مقدس مدرسه‌سازی هستند، عنوان کرد: با همراهی خیرین می‌توان استعدادهای بیشتری را شکوفا و تحویل جامعه دهیم.

خیرین برای افزایش سرانه فضاهای آموزشی کمک کنند

سالار مرادی، نماینده مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فرایند جامعه‌پذیری بعد از خانواده از طریق آموزش و پرورش و مدارس تکمیل می‌شود، بر مشارکت خیرین مدرسه‌ساز در این امر خداپسندانه برای افزایش سرانه فضا‌های آموزشی تاکید کرد.

وی از مدرسه به‌عنوان خانه دوم دانش‌آموز نام برد و گفت: آموزش و پرورش اساس و پایه توسعه کشور بوده و باید همواره موزد توجه قرار گیرد.

عضو مجمع نمایندگان کردستان در مجلس با اشاره به اینکه طبق قانون دولت باید وسایل آموزش و پرورش را تا پایان مقطع متوسطه برای دانش‌آموز رایگان فراهم کند، اجرای این قانون را مطالبه مردم عنوان کرد.

مرادی نبود تجهیزات لازم در برخی مدارس حاشیه شهر از جمله نایسر سنندج را معضل خواند و وعده جذب کمک و پیگیری مشکلات این منطقه را داد.

در پایان این مراسم از خیرین تجلیل شد.

انتهای پیام/486/

نظر شما