شناسهٔ خبر: 67288653 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

پزشکیان: اگر ندانیم کجا را می‌خواهیم نگاه کنیم مسائل حل نمی‌شود

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: اگر ندانیم کجا را می‌خواهیم نگاه کنیم مسائل حل نمی‌شود ولی در اجرا این واقعیتی است که در طول زمان اتفاق افتاده است، آمار و ارقام کاملاً گویاست که کجا قرار داریم.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران»؛  دومین مناظره مسعود پزشکیان نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در رسانه ملی دقایقی قبل آغاز شد.

پزشکیان در بخش ابتدایی این مناظره خاطرنشان کرد: بنده هم تسلیت عرض می‌کنم حوادثی را که اتفاق افتاده است.وی افزود: قدم اول این است که باید ببینیم کجاییم، آن چیزی که آمارها نشان می‌دهد وضعیت ما را اگر دوربین‌های شما این را نشان بدهد این است که مصرف د‌هک بالا و دهک پایین به شدت وحشتناک است، مصرف د‌هک پایین و دهک های بالا اختلاف بسیار بالایی با یک دیگر دارند و کسانی که توانمند هستند بیشترین امکانات را دارند.

وی در ادامه گفت: در بحث جمعیت زیر خط فقر هم وضعیت ما بدتر شده است و این وضعیت استان‌های ماست و مناطقی که در حاشیه هستند به شدت وضعشان خراب است.پزشکیان تصریح کرد: اگر ندانیم کجا را می‌خواهیم نگاه کنیم مسائل حل نمی‌شود ولی در اجرا این واقعیتی است که در طول زمان اتفاق افتاده است، آمار و ارقام کاملاً گویاست که کجا قرار داریم.

قطعاً باید یارانه‌ها را هدفمند کرد

وی افزود: قدم اول این است که به یک زبان مشترک برسیم و اختلافات را کنار بگذاریم دولت منابعی را که تقسیم می‌کند باید هدفمند به آن مناطقی که هست بدهد.پزشکیان عنوان کرد: بانک‌ها ۵۵ درصد وام‌ها را به تهران می‌دهند و باقی مانده منابع را برای کل کشور هزینه می‌کنند این یعنی توسعه در شهرهای بزرگ و تهران و عدم توسعه در دیگر شهرها صورت می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: با مدیریت خود مردم و دانشگاهیان و کارشناسان مسائل حل می‌شود، نسخه‌ای که باید داد به این سادگی نیست ولی قطعاً باید یارانه‌ها را هدفمند کرد و به درک‌های پایین داد و اجازه نداد درک‌های بالا یارانه بیشتر بگیرند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری تاکید کرد: لازمه این کار همان برنامه‌ای است که عرض کردم و با کنترل تورم صورت می‌گیرد، ما از اینور باید تورم را کنترل کنیم و رشد را اصلاح کنیم و اگر رشد ما درست نباشد مسائل حل نمی‌شود.وی عنوان کرد: کنترل نحوه سوخت و آموزش مردم در جهت این کارها نسخه‌ای نیست که به این سادگی در عرض ۴ دقیقه بتوانیم ارائه کنیم.

باید انسجام داخلی داشته باشیم و دعواها را کنار بگذاریم

پزشکیان در بخش دوم صحبت های خود عنوان کرد: با این دعواها و این اختلافات مشکلات ما حل نمی‌شود  و این وضعیت سفره مردم است که در زمان آقای دولت شهید رئیسی این اتفاقات افتاده است.وی افزود: بنده وزیر دولت آقای خاتمی بودم از نظر اقتصاد و شاخص بروید آن زمان را نگاه کنید، ما چرا به اینجا رسیده‌ایم برای اینکه بیخود با یکدیگر دعوا می‌کنیم.

وی در ادامه گفت: هر کسی به ستاد بنده بیاید بنده آن را می‌پذیرم برای اینکه می‌خواهم رای بگیرم اما آن چیزی که به آن عمل می‌کنیم سیاست‌های کلی مقام معظم رهبری است و این خط قرمز ماست.وی افزود: ما در همین تهران اگر مناطق محروم را نگاه کنید متوجه می‌شوید چه وضعیتی دارند، یعنی ما چابهار خوزستان را سیستان را نمی‌بینیم.پزشکیان خاطرنشان کرد: اینکه ما باید با تورم چه بکنیم و با شاخص‌ها چه کاری انجام بدهیم؛ این لازمش این است که انسجام داخلی داشته باشیم و دعواها را کنار بگذاریم.

وی افزود: بلوچستان و سیستان و خوزستان و مشهد و تمام اطراف مملکت وضعیتشان خیلی خراب است و و خوزستانی که تمام نفت و گاز کشور از آنجا بیرون می‌آید امکانات ابتدایی مدارس خود را ندارد.وی تصریح کرد: اگر با دنیا مشکلات خودمان را حل نکنیم بالای چندین میلیارد از بودجه مملکت هدر می‌رود، شما نگاه کنید قطر را و ببینید ما در چه وضعیتی هستیم و آنها در چه وضعیتی هستند، ما اگر دقیقاً قانون را عمل کنیم باید بازنشستگان و معلمان را ببینیم و طبق قانون با آنها عمل کنیم.

وی افزود: چه دولت شهید رئیسی و چه دولت روحانی چرا طبق قانون طبق تورم حقوق‌ها را افزایش ندادند این‌ها واقعیت‌هایی است که وجود دارد، اول باید با مردم صادق باشیم و با شعار دادن مشکلات حل نمی‌شود.وی در ادامه گفت: من نمی‌خوام بگویم در دولت شهید رئیسی وزیر کشاورزی را چرا گرفتند چرا درست شد ما مشکلمان اختلافات خودمان است و سیاست‌هایی که با دنیا داریم.

نظر شما