شناسهٔ خبر: 67288530 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

قالیباف: از زمانی که در جنگ بودم و بچه کوچک داشتم، شیرخشک معضل بود

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت:از زمانی که در جنگ بودم و بچه کوچک داشتم، شیرخشک معضل بود. بچه‌ها به مقطع ابتدایی رسیدند مشکل پوشک و شیرخشک حل نشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دور دوم سوالات مردمی و کارشناسان از کاندیداها اعلام شد. دور اول سوالات را با تیتر « ۳ سوال کارشناسان از کاندیداهای ریاست جمهوری در دومین مناظره انتخاباتی /سوالات مردمی وارد مناظره شد » بخوانید.

سوالات کارشناسان دور بعدی مناظره نامزدهای ریاست جمهوری که به بحث «ارتقای نظام سلامت» اختصاص دارد:

سوالات مردمی و کارشناسان

پرسش مردمی: اگر دیدید جلوی بیمارستان ها مردم از شهرستان ها می آیند و خیمه می زنند و چند ماه در نوبت هستند؛ برنامه شما برای این معضل بزرگ چیست؟

علیرضا مرندی: چقدر برای سلامت این جامعه که مدیونش هستید ارزش قائلید؛ سلامتشان و نه درمانشان.

کامران باقری لنکرانی: بحران فرسودگی شغلی و بحران مهاجرت نیروی انسانی و بحران نگهداشت نیروی انسانی بخصوص در مناطق محروم، نظام سلامت را تهدید میکند. برای حل این بحرانها چه برنامه ای دارید؟

سعید نمکی: نگاه شما به بحث عدالت در سلامت و دسترسی عادلانه مردم در نقاط محروم به زیرساختهای سلامت و نگاه شما به نظام شبکه و راهکارهای تقویت پوشش بیمه ای و کاهش پرداخت از جیب مردم چیست؟

ایرج حریرچی: نظام هوشمند اطلاعات سلامت باید مورد توجه وزارت بهداشت قرار گیرد؛تعهد دولت برای یکپارچه سازی اطلاعات برای دو سال و تعهد دولت برای اجرای پزشک خانواده در طی یکسال آیا در توان دولت شما هست؟

اهم پاسخهای محمدباقر قالیباف به شرح زیر است:

*من از این فرصت استفاده می‌کنم و به حوزه سلامت و بهداشت می‌پردازم.

*خود نظام سلامت که اساس کار در مجموعه است، اهمیت دارد. نظام سلامت احتیاج به همکاری‌های بخشی دارد. آلودگی هوا خاک صوت مربوط به وزارت بهداشت نیستند و حل آنها نیاز به نگاه فرابخشی دارند که از این کار یا غفلت کردیم یا ناآگاه بودیم و یا اینکه بدون تعارف عرضه اش را نداشتیم که انجام بدهیم.

*ما در این برنامه‌ها غفلت کردیم. محیط زیست استراتژی بخشی ما است و به اندازه مسائل سیاسی و اجتماعی اهمیت دارد اما متاسفانه فرصت ارائه برنامه‌ها در این حوزه نشد.

*از زمانی که در جنگ بودم و بچه کوچک داشتم، شیرخشک معضل بود. بچه‌ها به مقطع ابتدایی رسیدند مشکل پوشک و شیرخشک حل نشد. به مقاطع بالاتر آمدن مشکلات حل نشد. الان هم در نظام سلامت ۲۰ سال دیگر افراد بالای ۶۰ سال ما سه برابر می شوند والان باید چاره کرد.الان باید افق آینده را روشن کنیم، وضع حال مردم را خوش کنیم.
*سلامت مهمتر از معیشت است. الان بین ۸ تا ۹ میلیون نفر سرانه در بهداشت و درمان هزینه میکنیم. واقعا این کیفیت درمان متناسب ۸-۹ میلیون است؟ آیا توزیع پزشکان ما نرمال است؟ یا حقوقشان را ندادیم یا هر چیز دیگر.

*درمان هم مانند انرژی است. پزشکان حقوق دریافت نکردند، در صعب العلاج ها مجلس این افتخار را داشت که صددرصد را تحت پوشش قرار داد طبق قانون؛ امروز حدود ۲ میلیون نفر تحت پوشش این هستند. سه دهک اول یعنی ۶ میلیون نفر هم رایگان بیمه سلامت شدند.

۲۷۲۱۱

نظر شما