شناسهٔ خبر: 67288522 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سیدمحمد شروین اسبقیان: توسعه رشته زورخانه ای و فرهنگ آن، مانع از تهاجم فرهنگی می شود

صاحب‌خبر -
سیدمحمد شروین اسبقیان: توسعه رشته زورخانه ای و فرهنگ آن، مانع از تهاجم فرهنگی می شود
خبرگزاری آریا - به گزارش خبرگزاری آریا اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان ، سیدمحمد شروین اسبقیان معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان در مجمع عمومی فدراسیون ورزش زورخانه ای و کشتی پهلوانی گفت:اگر بتوانیم این رشته و فرهنگ آن را توسعه و گسترش دهیم در بخش تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی که در دولت‌های قبلی دیده نشد، می توان اقدامات اثر بخشی انجام داد.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره رییس جمهور شهید و همراهانش گفت:شهادت مظلومانه ریاست جمهور مجاهد و خسته ناپذیر و مرد میدان ، موجب خسارت جبران ناپذیری برای تمامی بخش های کشور از جمله ورزش شد، اتمام و تکمیل 3428 پروژه ورزشی نیمه تمام، دستور ویژه برای اجرای سند آمایش سرزمین، حمایت از قهرمانان و خدمات بسیار دیگر یادگاران ارزشمند دولت سیزدهم است.
اسبقیان خاطر نشان کرد:این ورزش، ورزش ملی و مذهبی ما و تاثیر گذار در فرهنگ عمومی کشور ما است اما مهم است که بدانیم تا چه انداره از این ورزش در توسعه فرهنگی و مذهبی استفاده کرده ایم؟
وی تصریح کرد:از این جهت می گویم فدراسیون و هیئت ها مهم است که عنوان و وظایف معاونت ورزش قهرمانی ما با دستور وزیر ورزش به معاونت فرهنگی و توسعه ورزش قهرمانی تغییر پیدا کرد چرا که ورزش ما در بخش فرهنگی نیز مطالباتی دارد.
معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای وزارت ورزش و جوانان با اشاره به اهمیت این رشته افزود: فدراسیون زورخانه ای و کشتی پهلوانی یکی از یاران نزدیک وزارت در برگزاری برنامه های فرهنگی است و به همین جهت فدراسیون برای وزارت ورزش از اهمیت بالایی برخوردار است
اسبقیان تاکید کرد: ورزش زورخانه ای، خود یک برند است کسی که رئیس هیئت این رشته در استانی می شود هیچ زمانی جواب رد از مسئولان نخواهند شنید زیرا در مورد مسجد و زورخانه همیشه کلمه خادم را می شنویم حضرت آقا تعارف ندارند و بارها به بین المللی کردن این رشته تذکر داده بودند ایشان درآخرین دیدار با ورزشکاران بارها از اقدامات فرهنگی تشکر کردند و این یعنی رضایت مندی، ما در روز ملاقات با حضرت آقا و در شرایط بدی که بود لبخند را با حرکات نمایشی که نوجوانان انجام دادند دیدیم .
معاون توسعه ورزش قهرمانی و فرهنگی وزارت گفت: بودجه فدراسیون از 18 میلیارد به 50 میلیارد رسیده، اعتبارات ورزشی نسبت به سال گذشته بیش از 100 برابر شده و این به دلیل اعتقادی است که ریاست جمهور شهید به ورزش داشتند. حضور ایشان در برنامه های ورزشی و توجه به بخش شغل و بحث سربازی نیز همین نکته را بیان می کند.
اسبقیان افزود: معتقدیم باید زورخانه ها افزایش پیدا کنند اجازه نخواهیم داد زورخانه ها اجاره داه شوند و باید در اختیار هیئت های استانی باشند. زورخانه ها به نوعی شفا دهنده هستند و افراد با وضو به آن وارد می شوند، به سادات احترام می گذارند و زنگ می زنند و این نشان از فرهنگ زورخانه و ورزش باستانی است .

نظر شما