شناسهٔ خبر: 67288430 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

آیا VAR در فینال جام حذفی نمایشی بود؟

دانیال مرادی، سرپرست کمیته داوران، درباره برگزاری بازی فینال جام حذفی با VAR گفت: در بازی فینال حذفی با کمک خدا توانستیم یک بازی خیلی خوب و استفاده بهینه از VAR داشته باشیم. فلسفه وجودی تکنولوژی در فوتبال همین است.

صاحب‌خبر -
سرپرست کمیته داوران درباره اختلال در سیستم کمک داور ویدیویی فینال جام حذفی توضیح داد.
 
به گزارش ایسنا، دانیال مرادی، سرپرست کمیته داوران، درباره برگزاری بازی فینال جام حذفی با VAR گفت: در بازی فینال حذفی با کمک خدا توانستیم یک بازی خیلی خوب و استفاده بهینه از VAR داشته باشیم. فلسفه وجودی تکنولوژی در فوتبال همین است.
 
او درباره اختلال در استفاده از VAR گفت: نه، من کنار مانتیور بودم. پروتکل VAR همین است. چند نفر از دوستان شما پیام دادند که یک جای کار می‌لنگد یا مشکلی پیش آمده که باید بگویم اینطور نیست. پروتکل این است که اول باید در اتاق داوران VAR بررسی شود و سپس به داور بگویند. یک اختلالی در سیستم رادیویی داوران زمین و داوران داخل اتاق اتفاق افتاد که صدای یکدیگر را نمی‌شنیدند. این اتفاق ممکن است هر جایی اتفاق بیفتد. پروتکل می‌گوید اگر سیستم رادیویی قطع شود باید از سیستم بک‌آپ استفاده کنیم و دقیقا همین اتفاق افتاد. داور کنار استند آمد و صحنه هند را دید که خداراشکر تصمیم درستی گرفته شد. به نظرم این بازی یکی از بهترین داوری‌های داوران خودمان و همینطور داوران داخل اتاق بود.
 
او درباره کلاس‌های دانش افزایی داوران برای استفاده از VAR گفت: در خصوص VAR ما یک زمان بندی برای آموزش داریم و تقریبا سه ماهی طول می‌کشد. تمام تلاش کمیته داوران این است که داوران لایسنس را دریافت کنند. ما با یک ورزشگاه می توانیم کار را شروع کنیم و بعدا خواهیم دید.
 
او درباره اینکه آیا هفت داور به عربستان خواهندرفت گفت: بله در منطقه آسیا داوران به دو منطقه غرب و شرق تقسیم شده‌اند که داوران ما در منطقه غرب به عربستان می‌روند. دانش افزایی و تست بدنی خواهند داشت که امیدواریم بتوانند در آن آب و هوا بهترین عملکرد را داشته باشند.
 
او درباره داورانی که این فصل خداحافظی کرده‌اند گفت: آقای انتظاری خداحافظی کردند و آقای اشکان خورشیدی هم رسماً اعلام کردند. دوستان دیگری هستند که باید برای فصل بعد جمع بندی برسیم و اگر طبق قانون نشود، در خدمت آن‌ها نخواهیم بود.

برچسب‌ها:

نظر شما