شناسهٔ خبر: 67288408 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بزرگ‌ترین تولیدکننده روان‌کارهای صنعتی خاورمیانه رکوردشکنی کرد

مرتضی جعفری

بزرگترین تولید کننده روان کارهای صنعتی خاورمیانه رکورد صادرات در زمینه انواع روغن‌ها را شکست.

صاحب‌خبر -

بنابر صورت‌های مالی منتشر شده در کدال، شرکت نفت سپاهان در حالیکه ابتدای سال مالی تا پایان اردیبهشت سال ۱۴۰۲ حدود یک هزار و ۴۵۸ میلیارد تومان فروش داشته توانسته مجموع فروش صادراتی خود را امسال در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با حدود ۶۹۵ میلیارد تومان رشد به حدود دو هزار و ۱۵۳ میلیارد تومان برساند.

این افزایش با رشد صادرات فروش داخلی این شرکت همراه شده و بنابر آمارهای موجود فروش آن از ابتدای سال مالی تا پایان اردیبهشت یک هزار و ۶۸۳ میلارد تومان بوده که آمارها این عدد در مدت مشابه سال گذشته را یک هزار و ۲۸۶ میلیارد تومان را نشان می دهد.

کمک به کنترل قیمت ها و ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا با افزایش عرضه محصولات در بازار داخلی یکی از تلاشهای نفت سپاهان بوده است.

دولت تمایل دارد در این روزها با عرضه روغن به قیمت دولتی بازار را تنظیم کند.

امسال رکورد بی نظیر در زمینه صادرات روغن های صنعتی توسط شرکت نفت سپاهان بعنوان بزرگترین تولید کننده روان کارهای صنعتی در منطقه خاورمیانه به ثبت رسیده است.

بنابر صورتهای مالی، صادرات روغن های صنعتی این مجتمع که در بازه زمانی ابتدای سال مالی ۱۴۰۲ تا پایان اردیبهشت همان سال صفر بوده به یک هزار و ۳۵ میلیارد تومان در مدت مشابه امسال افزایش یافته است.
نفت سپاهان در اردیبهشت ماه شش هزار و ۹۴۱ تن روغن صنعتی تولید کرده و ۲۹۴ میلیارد تومان آن را صادر کرده است.

افزایش صادرات روغن های دیزلی از صفر به ۱۲ میلیارد و ۶۵۹ میلیارد تومان نشان گر آن است که رکورد شکنی های این شرکت فقط در زمینه روغن های صنعتی محدود نمی شود.

شسپا در همین مدت حدود ۲۳۹ میلیارد تومان روغن پایه صادر کرده و روغن های فرآیندی را هم از ۳۷۰ میلیارد تومان به ۵۵۳ میلیارد تومان رسانده که این اعداد رشد ۱۸۴ میلیارد تومانی را نشان می دهند.
انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما