شناسهٔ خبر: 67288259 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفیر ایران در تاجیکستان:

تولید فیلم سینمایی مشترک عرصه بازنمایی ارزش‌های ایران و تاجیکستان است

تهران - ایرنا - سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان در آئین رونمایی از فیلم سینمایی «ماهی در قلاب» گفت:‌ تولید فیلم سینمایی مشترک عرصه بازنمایی ارزش‌های ایران و تاجیکستان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاست خارجی ایرنا، علیرضا حقیقیان روز پنجشنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ با حضور در موسسه دولتی تاجیک فیلم، در مراسم رونمایی از فیلم سینمایی «ماهی در قلاب» تولید مشترک ایران و تاجیکستان و روسیه به کارگردانی محی الدین مظفر شرکت کرد.

وی در این مراسم که محمد سعید شاهیان رئیس تاجیک فیلم، مرتضی شمسی مدیر شبکه آی فیلم، عابد نظریان معاون اول وزیر فرهنگ تاجیکستان و عوامل فیلم مذکور و جمعی از اصحاب رسانه حضور داشتند، طی سخنرانی خود اشترکات زبانی، فرهنگی، تاریخی و تمدنی بین دو کشور را بنیان های مستحکم برای تقویت و گسترش مناسبات ایران و تاجیکستان توصیف و تصریح کرد که تولید فیلم سینمایی مشترک می‌تواند عرصه جدیدی برای بازنمایی ارزش‌ها و سنت ها و وسیله‌ای مؤثر برای حفظ و حراست از میراث مشترک فرهنگی و تاریخی دو کشور باشد.

تولید فیلم سینمایی مشترک عرصه بازنمایی ارزش‌های ایران و تاجیکستان است

سفیر ایران در تاجیکستان با تشکر از مسئولان و دست اندرکاران ایرانی و تاجیکستانی این فیلم بیان داشت، خوشبختانه همزمان با رشد و تقویت تعاملات دو کشور در سال‌های اخیر، عرصه تولید فیلم و سریال های مشترک بین دو کشور هم رونق گرفته است و شاهد افزایش همکاریها مشترک در این زمینه هستیم.

نظر شما