شناسهٔ خبر: 67288237 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

قاضی‌زاده هاشمی: در تهران کمتر کسی پیدا می‌شود که بیمار نباشد

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: تهران با مشکلات زیست محیطی که دارد کمتر کسی در آن پیدا می‌شود که بیمار نباشد. باید ورزش را وارد زندگی کنیم و تلاش کنیم همه این به صورت دیده شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دور دوم سوالات مردمی و کارشناسان از کاندیداها اعلام شد. لینک دور اول سوالات را با تیتر « ۳ سوال کارشناسان از کاندیداهای ریاست جمهوری در دومین مناظره انتخاباتی /سوالات مردمی وارد مناظره شد » بخوانید.

سوالات کارشناسان دور بعدی مناظره نامزدهای ریاست جمهوری که به بحث «ارتقای نظام سلامت» اختصاص دارد:

سوالات مردمی و کارشناسان

پرسش مردمی: اگر دیدید جلوی بیمارستان ها مردم از شهرستان ها می آیند و خیمه می زنند و چند ماه در نوبت هستند؛ برنامه شما برای این معضل بزرگ چیست؟

علیرضا مرندی: چقدر برای سلامت این جامعه که مدیونش هستید ارزش قائلید؛ سلامتشان و نه درمانشان.

کامران باقری لنکرانی: بحران فرسودگی شغلی و بحران مهاجرت نیروی انسانی و بحران نگهداشت نیروی انسانی بخصوص در مناطق محروم، نظام سلامت را تهدید میکند. برای حل این بحرانها چه برنامه ای دارید؟

سعید نمکی: نگاه شما به بحث عدالت در سلامت و دسترسی عادلانه مردم در نقاط محروم به زیرساختهای سلامت و نگاه شما به نظام شبکه و راهکارهای تقویت پوشش بیمه ای و کاهش پرداخت از جیب مردم چیست؟

ایرج حریرچی: نظام هوشمند اطلاعات سلامت باید مورد توجه وزارت بهداشت قرار گیرد؛تعهد دولت برای یکپارچه سازی اطلاعات برای دو سال و تعهد دولت برای اجرای پزشک خانواده در طی یکسال آیا در توان دولت شما هست؟

اهم پاسخ‌های قاضی‌زاده هاشمی به شرح زیر است:

*فرق شهید رییسی این بود که با فساد کنار نمی‌آمد اعلام جنگ نمی‌کرد، خودش شروع می‌کرد و از دولتش شروع می‌کرد.

*مردم اواین تلاش ما این است که شما بیمار نشوید. وظیفه دولت این است که موتور ایجاد بیماری اعم از آلودگی هوا، تغذیه، کم‌تحرکی، کاهش نشاط را خاموش کند.

*تهران با مشکلات زیست محیطی که دارد کمتر کسی در آن پیدا می‌شود که بیمار نباشد. باید ورزش را وارد زندگی کنیم و تلاش کنیم همه این به صورت دیده شود.

*ما در بنیاد شهید برنامه پایه سلامت، سفر و ورزش گروهی برای خانواده‌ها گذاشتیم که کار وزارت بهداشت و درمان نیست و با کمک دستگاه‌های دیگر باید صورت بگیرد.

*اما در مورد خدمات سلامت و درمان برنامه‌ بنده به ترتیب است که افراد از شهرهای دیگر صدها کیلومتر می‌کوبند و برای درمان به تهران می‌آیند، این قضیه باید برعکس شود، ۴۵ درصد پزشکان در تهران هستند.

*در دولت شهید رییسی ۱۶ هزار تخت بیمارستانی که از قبل مانده بود، در دولت رییسی افتتاح شد. ۱۲ میلیون نفر که فاقد پوشش خدمات بودند تحت پوشش قرار گرفتند این اقدام حمایتی است.

*تقویت صندوق بیماران صعب‌الاعلاج از جمله برنامه‌های ما است. ما باید جلوگیری کنیم که کسی به دلیل بیماری دچار فقر شود.

۲۷۲۱۱

نظر شما