شناسهٔ خبر: 67288203 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: عصر ایران | لینک خبر

عضو شورای سیاست‌گذاری ستاد انتخاباتی پزشکیان: نسل Z را به مشارکت در انتخابات دعوت کنیم

عضو شورای سیاست‌گذاری ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان با نگاهی به تاریخ بیان کرد: ما قاجارها را سرزنش می‌کنیم و مایه ننگ می‌دانیم. نکند آیندگان هم همین نگاه را به ما داشته باشند. اکنون، از اصلاح‌طلبان یک نفر تأیید شده است. این تأیید و درواقع حضور مسعود پزشکیان فرصتی است که نباید از دست داد.

صاحب‌خبر -
 عضو شورای سیاست‌گذاری ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان گفت: حضور نیافتن در انتخابات را آسیب دانست و گفت: شرکت‌نکردن در انتخابات هیچ پیامد مثبتی ندارد.
 
مجید فراهانی، عصر امروز در ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در اصفهان، اظهار کرد: ایران امروز ما، شایسته ایرانیان نیست. براساس سند چشم‌انداز ۱۴۰۰ قرار بود ایران در همه ابعاد، کشور اول منطقه باشد. امروز، در بین سه کشور آخر منطقه هستیم و بسیاری از کشورها پیشتاز شده‌اند. برخی از مناطق حاشیه خلیج فارس یک زمان تبعیدگاه مجرمان بودند، اما امروز به مناطقی پیشرفته و توسعه‌یافته بدل شده‌اند.
 
او با اشاره به مسائل اقتصادی، افزود: ما در حوزه اقتصادی مشکلات اساسی داریم. ما فرصت‌های متعدد و گسترده‌ای را در حوزه‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی از دست داده‌ایم. کشور ما جزو مهاجرفرست‌ترین کشورها شده است و این آسیب است. باید از سرمایه انسانی و تخصص مردم در کشور خودمان بهره‌مند شویم.
 
این فعال سیاسی خاطر نشان کرد: هیچ کشوری به توسعه نمی‌رسد، مگر اینکه معادلات خود را در روابط خارجی به درستی تنظیم کند و تعاملات مثبتی با دنیا داشته باشد.
 
عضو شورای سیاست‌گذاری ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان با نگاهی به تاریخ بیان کرد: ما قاجارها را سرزنش می‌کنیم و مایه ننگ می‌دانیم. نکند آیندگان هم همین نگاه را به ما داشته باشند. اکنون، از اصلاح‌طلبان یک نفر تأیید شده است. این تأیید و درواقع حضور مسعود پزشکیان فرصتی است که نباید از دست داد.
 
فراهانی حضورنیافتن در انتخابات را آسیب دانست و توضیح داد: رقیب پزشکیان شرکت‌نکردن در انتخابات است. باید هنر حمایت از او را داشته باشیم.
 
این فعال حوزه مدیریت یادآور شد: شرکت‌نکردن در انتخابات هیچ پیامد مثبتی ندارد. باید از فرصت انتخابات استفاده کرد. با حضور در خیابان و تنش اجتماعی نیز هیچ نتیجه مفید و امیدبخشی حاصل نمی‌شود.
 
وی تأکید کرد: ما باید از ابزار و مسیر انتخابات بهره‌مند شویم. ما اگر رأی بیاوریم، روزهای سختی پیش رو داریم. اما برای بازگشتِ مسیر توسعه تلاش می‌کنیم. توسعه‌گرایی مسئله مهمی است که نباید ارزش آن را نادیده گرفت.
 
عضو شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان، اظهار کرد: مسیر سرمایه‌گذاری و حرکت‌های بین‌المللی و اقتصادی را باید فعال و پویا کرد. ما از سند ۱۴۰۰ عقب افتادیم، چون در موضوعات مختلف از شاخص‌ترین افراد استفاده نشد. هر حوزه و اداره و سمتی باید در دست بهترین و متخصص‌ترین فرد باشد.
 
او به مسائل اجتماعی هم نگاه کرد و یادآور شد: در برنامه‌ریزی‌های اجتماعی نباید به جایی برسیم که نفرت ایجاد شود. آشتی با مردم و شنیدن مطالبات آنان حائز اهمیت است. امید از مسیر استقبال از مردم حاصل می‌شود. از مسیر توجه به مردم است که کشور بیمه می‌شود و هیچ‌کس نمی‌تواند این سرزمین را به خطر اندازد.
 
فراهانی با تأکید بر اهمیت مردم و جایگاه آنان گفت: مجلس ما و دیگر دستگاه‌ها باید تبلوری از خواسته‌های مردم باشند. باید به مردم تکیه کرد. هرکس بین خودش و مردم فاصله بیندازد، سرنوشت شومی دارد. مردم مطالباتی دارند که به‌روز می‌شود و تغییر می‌کند. از خواسته‌های به‌روز مردم نباید غفلت کرد. ما انقلاب نکردیم که مردم را در ابعاد مختلف اجتماعی و سیاسی و اقتصادی و... فیلتر کنیم. مردم دشمن ما نیستند.
 
عضو ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان تأکید کرد: انتخابات فرصت تبلور آشتی مردم و حاکمیت است. مردم باید احساس کنند که نقش‌آفرین هستند. برخی گمان می‌کنند که رئیس‌جهور از الان مشخص است! نخیر، این‌طور نیست. جریانی خاص در داخل و دشمنان نظام در خارج از کشور، این دیدگاه را تبلیغ می‌کنند. ما هشتم تیر ثابت می‌کنیم که این‌گونه نیست و مردم اثرگذارند. با پزشکیان جریان اصلاح و توسعه کشور در مسیر خود قرار خواهد گرفت. هرچند که «ساختن» کاری زمان‌بر و دشوار است.
 
این عضو ندای حزب ایرانیان با تأمل در صلح‌دوستی، بیان کرد: کشور اگر به مسیر توسعه بیفتد، روابط صلح‌جویانه برقرار می‌شود. مهاجرت معکوس رخ خواهد داد. طرف‌داران پزشکیان باید پیام اصلاحات و امید را به جامعه منتقل کنند. نسل Z و کسانی را که از انتخابات خسته شده‌اند، باید به مشارکت دعوت کرد.
 
او حذف مشکلات اقتصادی و دیگر حوزه‌ها را از اهداف پزشکیان دانست و گفت: ۸ روز فرصت داریم تا ۸ سال خود را رقم بزنیم. از ۸ روز باقی‌مانده استفاده کنید. شبانه‌روز تلاش کنید. مردم اصفهان روز گذشته حماسه آفریدند. امیدوارم از این پس هم نقش‌آفرینی کنند. اصفهان در فعالیت‌های مهم سیاسی و اجتماعی همواره پیشتاز بوده است.
 
این فعال سیاسی به مسائل خاص اصفهان هم نظر و اظهار کرد: زاینده‌رود، فرونشست و هر مسئله‌ دیگری راهکار دارد که باید متخصص‌اش بیاید. تخصص مهم است. در هر جایگاهی باید افراد شایسته و کاردان بیایند تا در برابر آیندگان سربلند باشیم.

نظر شما