شناسهٔ خبر: 67288037 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم

جمله جنجالی پورمحمدی به نقل از سعید جلیلی /آقای قالیباف ۴ سال در مجلس بودی چرا برای برجام تلاش نکردی؟ /از آسمان که نیامده ایم، باید جوابگو باشیم

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: شما آقای قالیباف چهار سال رییس مجلس بودید، شما باید در مورد برجام تلاش می‌کردی اما با حاشیه و قاعده اجازه داده نشده بعد هم در مورد حل یارانه‌ها می‌نویسی…شما باید جواب مسئولیت خود را بدهید ، از آسمان که نیامدیم باید به مردم پاسخ بدهیم. با مردم صادق ودرست باشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مصطفی پورمحمدی، نامزد انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم خطاب به سایر نامزدها اظهاراتی داشت.

اهم پاسخ‌های پورمحمدی به شرح زیر است:

*این آمارها و بیان مشکلات پیوسته گفته شده، راه‌حل‌ها هم پیوسته و در برنامه‌های مختلف گفته شده است اما هر روز تورم بیشتر می‌شود، فاصله بین غنی و فقیر بیشتر می‌شود و حالا تکرار می‌شود اما اینها حتی به مواردی که رهبری فرمودند اشاره نمی‌کنند.

*چرا با پاک کردن صورت مسئله فکر می‌کنیم از مشکلات پریدیم؟ ما چرا به مشکلات اساسی نمی‌پردازیم؟

**الان بخشی از مسائل مهم کشور را این آقایان نمیخواهند بپردازند. مگر می شود چنین چیزی؟ من صادقانه می گویم و به همه احترام می گذارم ولی باید با مردم صادق باشیم. همین دوستانی که می‌خواهند مدیریت عالی کشور را برعهده بگیرند نمی‌خواهند مشکلات کشور را بگویند؟

*همین آقای جلیلی مواضع او نسبت به تحریم مشخص است و نمی‌خواهم بگویم. سال ۱۳۹۵ بنده و طیب‌نیا به شورای عالی امنیت ملی رفتیم، من مفصل صحبت کردم درباره مشکلات fatf؛ ما گفتیم این وضعیت پولشویی مناسب نیست، ایشان پایان جلسه گفت اگر تو مسئول باشی ما قبول داریم ولی بقیه آقایان را قبول نداریم. ما باید اصل موضوع را حل کنیم!

*در ستاد آقای پزشکیان غلغله است و همگی به دنبال پست و مقام هستند.وقتی برجام مطرح شد شیپور پیروزی زدید! من موضعم مشخص است و معتقدم از هر روزنه استفاده کرد. ولی آقایان گفتند همه مشکلات حل می شود و از فرصت خنثی سازی تحریم استفاده نکردند.

*برجام ۱۰،۱۵ درصد روزنه ایجاد می‌کند اما آقایان گفتند برجام ۱۰۰ درصد روزنه‌گشایی می‌کند، این افراد دور شما آمدند. شما که کارشناس نیستید اما اینها می‌خواهند اداره کنند، نگاهشان به روابط خارجی و خودشیفتگی را ببینید.

*شما آقای قالیباف چهار سال رییس مجلس بودید، شما باید در مورد برجام تلاش می‌کردی اما با حاشیه و قاعده اجازه داده نشده بعد هم در مورد حل یارانه‌ها می‌نویسی…شما باید جواب مسئولیت خود را بدهید ، از آسمان که نیامدیم باید به مردم پاسخ بدهیم. با مردم صادق ودرست باشیم.

۲۷۲۱۱

نظر شما