شناسهٔ خبر: 67287877 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

خبر مهمی که در رسانه‌های ایران گم شد: وجود ریزپلاستیک‌ها در اندام جنسی مردان/ توضیحات یک پزشک

نتایج مطالعات محققان دانشگاه میامی آمریکا، بویژه در رسانه‌های بین‌المللی توجه بسیاری را به خود جلب کرده است.

صاحب‌خبر -

پونه شیرازی: محققان این دانشگاه برای نخستین بار از رد پای اختلال نعوظ مردان و مشکلات ناباروری ناشی از آن بدلیل وجود ریز پلاستیک ها در آلت جنسی مردان خبر می‌دهند.

این نخستین بار نیست که عوارض ناشی از مصرف ظروف پلاستیکی بر سلامت ما و آسیب‌های ناشی از آن بر ارگان‌های بدن، جدای از آسیب‌های زیست‌محیطی خبرساز شده است. اما متاسفانه همچنان اکثریت ما از آب معدنی‌ها، لیوان ها و کاسه‌های یکبار مصرف پلاستیکی بویژه در خارج از خانه و نیز ظروف پلاستیکی غیر استاندارد و کیسه‌های فریزی برای نگهداری از نان و غیره در خانه ها استفاده می‌کنیم و بتدریج و بدون آنکه متوجه باشیم خودمان را به سمی پلاستیکی و بسیار خطرناک آلوده می‌کنیم.

دکتر سلمان اسلامی، جراح کلیه و مجاری ادراری با اشاره به این خبر درباره عوارض ریزپلاستیک ها بر سیستم جنسی مردان می گوید: میکروپلاستیک ها ذراتی با حداکثر سایز ۰/۵ تا ۲../۰ میلی‌متر هستند که معمولا ناشی از وسایل پلاستیکی است که ما بطور روزمره استفاده می‌کنیم و حتی ذرات کوچک آن از طریق تنفس و یا با خوردن، جذب بدن می‌شوند. متاسفانه این ذرات با جریان خون به تمام نقاط بدن منتقل می‌شوند و غلظت این میکروپلاستیک ها در قسمت‌هایی از بدن که جریان خون در آن زیاد است، مثل اندام تناسلی افزایش پیدا می‌کند و آسیب‌های بیشتری را وارد می‌کند.

نظر شما