شناسهٔ خبر: 67287660 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

شبکه تلویزیونی المنار:

اذعان صهیونیست‌ها به دشواری جنگ در رفح

خبرنگار شبکه المنار گزارش داد: جنگ در شهر رفح در جنوب نوار غزه به هیچ وجه برای ارتش رژیم اشغالگر آسان نبوده و خودش هم به دشواری جنگ در این شهر اقرار کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صداوسیما؛ مدیر دفتر شبکه تلویزیونی المنار در نوار غزه در گزارش خود درباره حملات موفقیت آمیز نیرو‌های مقاومت فلسطین در شهر رفح در جنوب نوار غزه گفت: نبود شهروندان فلسطینی در این شهر فرصت بزرگی در اختیار مقاومت قرار دادند و باعث شدند جنگ در این شهر به اقرار خود صهیونیست‌ها جنگ بسیار سختی برای آنها باشد.

<div id="video-display-embed-code_11235848"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264662/11235848?width=650&height=350"></script></div>

مجری شبکه المنار: گردان‌های قسام و گردان‌های قدس دو بیانیه در محله الشابوره در رفح منتشر کردند. اهمیت این منطقه و جایگاه آن در عملیات رفح چیست؟

عماد عید مدیر دفتر المنار در نوار غزه: شاهدان از هواپیما‌های اسرائیلی می‌گویند که در اردوگاه الشابوره در مرکز شهر رفح فرود آمدند و پس از آن آنجا را ترک کردند. فعالان اسرائیلی تصاویر این هواپیما‌ها را منتشر کردند که در درمانگاه‌های رژیم اشغالگر فرود می‌آیند و حامل نظامیان زخمی یا کشته شده هستند، اما بر اساس اطلاعات اولیه رسانه‌های اسرائیلی، یکی از نظامیان شدیدا زخمی شده است، اما پس از آن رسانه‌های اسرائیلی این اتفاق را دشوار خواندند.
مسلما گردان‌های قدس و القسام خودرو‌های نظامی اسرائیل را که مشغول عملیات تخریب در اردوگاه الشابوره در مرکز شهر رفح بودند، با خمپاره هدف قرار دادند و هنگامی که نظامیان رژیم اشغالگر شروع به فرار کردند، آنها را تعقیب کردند و از فاصله نزدیک با آنها درگیر شدند و مسلما شماری از نظامیان ارتش رژیم اشغالگر در این درگیری کشته شدند، اما ما منتظر اعلام رسمی ارتش رژیم اشغالگر هستیم.
گردان‌های القسام یک هفته پیش در این منطقه عملیات انجام دادند و یک ساختمان را که نظامیان رژیم اشغالگر در آن حضور داشتند، منفجر کردند و شماری از آنها را به هلاکت رساندند.
از زمانی که ارتش رژیم اشغالگر در روز هفتم ماه مه گذشته وارد شهر رفح شده است و حتی یک روز پیش از آنکه وارد این شهر شود، گروه‌های مقاومت فلسطین، عملیات بی سابقه‌ای را داخل این شهر اجرایی می‌کردند، از جمله کمین‌هایی برای نظامیان رژیم اشغالگر کار گذاشتند و خانه‌های بمب گذاری شده را منفجر کردند و تک تیرانداز‌ها نظامیان اسرائیلی را هدف قرار دادند، همچنین خودرو‌های نظامی رژیم اشغالگر را منهدم کردند، در نتیجه جنگ رفح به هیچ وجه برای ارتش رژیم اشغالگر آسان نبود و خودش هم به دشواری جنگ در رفح اقرار کرد و گفت: جنگ در رفح چه بسا خیلی دشوارتر از جنگ در جبالیا در شمال غزه است.
چه بسا جنگ در رفح کاملا متفاوت بود، زیرا هیچ یک از اهالی فلسطین در این شهر در اردوگاه الشابوره نبودند و همه آنها پیش از آغاز عملیات از این شهر رفته بودند، در نتیجه این موضوع فرصت بزرگی در اختیار مجاهدان مقاومت فلسطین قرار داد و آنها بی هیچ ترس و نگرانی از حمله ارتش رژیم اشغالگر اسرائیل به شهروندان به خانه‌ها می‌رفتند، در نتیجه کمین‌هایی که در رفح با موفقیت گذاشته شد، کمین‌های بی سابقه‌ای بودند و تعدادی از نظامیان رژیم اشغالگر بر اثر آن کشته شدند. هنوز هم صدای درگیری‌ها لحظه به لحظه در اردوگاه الشابوره شنیده می‌شود و تاکنون صدای جنگ و درگیری متوقف نشده است تا نتیجه نهایی در اردوگاه الشابوره معلوم شود.

 

 

نظر شما