شناسهٔ خبر: 67287649 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

کنایه معنادار پورمحمدی به سعید جلیلی:دوستانی که اینجا هستند یا به تحریم بی توجه بودند یا به خنثی سازی/ نامه FATF را زدند!

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم گفت: : دوستان ما که اینجا هستند یا بی توجه بودند به تحریم یا برای خنثی سازی که اقتصاد مقاومتی بود اقدامی نکردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در دومین مناظره انتخاباتی نامزدهای ریاست جمهوری، مصطفی پورمحمدی گفت: اواخر دولت احمدی نژاد موضوع FATF و انتقال پول ها مطرح شده و الان ۱۰-۱۵ سال است که این موضوع باقی مانده است.

وی افزود: دوستان ما که اینجا هستند یا بی توجه بودند به تحریم یا برای خنثی سازی که اقتصاد مقاومتی بود اقدامی نکردند. آنها که دور این میز هستند درگیر بودند ولی کاری نکردند.

او در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به موضوع FATF گفت که این مساله در اواخر دولت دوم آقای احمدی نژاد مطرح شد و برخی از دوستانی که اینجا هستند، نامه‌اش را هم زدند.

منظور پورمحمدی از کسانی که نامه FATF را در اواخر دولت احمدی نژاد زدند، سعید جلیلی است. دی ماه 1398 روزنامه ایران در گزارشی نوشت:یک عضو تیم مذاکره‌کننده ایران با FATF گفت که این نامه را دیده که «در آن با صراحت آمده که برای حل مسأله FATF، باید هیأت یا گروهی تشکیل شود، مواردی که FATF خواسته پذیرفته شود. حتی در این نامه به کنوانسیون‌های پالرمو و CFT هم اشاره شده است که مراحل تصویب آنها مد نظر قرار بگیرد.»

۲۷۲۱۸

نظر شما