شناسهٔ خبر: 67287609 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

قاضی‌زاده هاشمی: باید دارایی‌های دولت را به مردم منتقل کنیم

نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست ‌جمهوری گفت: باید دارایی‌های دولت را در جهت ثروتمند شدن مردم به آنها منتقل کنیم. نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست ‌جمهوری گفت: باید دارایی‌های دولت را در جهت ثروتمند شدن مردم به آنها منتقل کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی در دومین مناظره‌ چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که پنجشنبه (۳۱ خرداد) برگزار شد، اظهار داشت: فقر امر نامطلوبی است و اسلام جامعه را مرفه  و فقر را معادل بی ایمانی می‌داند، وظیفه حکومت اسلامی این است که نگذارد فقر در جامعه ریشه دواند.

وی افزود: متاسفانه ما در دهه نود اوضاع خوبی نداشتیم و رشد اقتصادی منفی شد و نتیجه ان این شد که سفره ایرانیان سی درصد کوچک شد متاسفانه ضریب جینی رشد پیدا کرد و شکاف طبقاتی بیشتر شد.

وی مطرح کرد: در آن زمان ۱۰۰ میلیاترد دلار توزیع کردیم اما نتجیه ان افزایش رفاه عمومی نشد، قطعی برق تابستان و گاز در زمستان هم از معضلات بود و الان کار به جایی رسیده که  باید حامل های انرژی را وارد کنیم، در این زمینه باید سازوکار را اصلاح کنیم.

این نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: سی درصد جمعیت ایران درامد کمتر از ۱۲ میلیون دارند که باید به انها کمک کنیم  و برخی از آنها حتی یک فرد شاغل هم در خانواده ندارند، بنابراین اقدام اصلی و اساسی توسعه شغل و شاغل کردن حداقل یک نفر از اعضای خانواده است.

وی ادامه داد: یکی از راه حل‌‌ها این است دارایی هایی که در دولت است ولی برای مردم است به مردم منتقل کنیم اینها باید درجهت ثروتمند کردن مردم به مردم منتقل شوند، بعدی هم اصلاح سازکار های مندرج در هدفمندی یارانه هاست، ارزش یارانه در دولت اقای احمدی نژاد ۴۵ دلار بود که در دولت بعد سه دلار و در دولت شهید رییسی یه ۱۱ دلار افزایش یافت، باید فانون هدفمندی یارانه ها را به درستی اجرا کنیم.

کارت اعتباری انرژی در اختیار خانواده‌ها قرار می‌دهیم

قاضی زاده هاشمی در فرصت ۴ دقیقه دوم بخش اول خود، گفت: از آقایان پورمحمدی و پزشکیان این سوال را دارم مبنی بر اینکه سال‌ها تحریم‌ها وجود داشته است، اما چرا عملکرد دولت های  نهم، دهم و سیزدهم در مقابل تحریم‌ها با دولت یازدهم و دوازدهم متفاوت است؟ آقای پورمحمدی در همه دولت ها بوده اند و از این جمع به شرایط آگاه تر است.

وی ادامه داد: راهکارهای دولت شهید رئیسی انجام و پیاده سازی شد. یکی از برنامه های جدی ما در بنیاد شهید برگرداندن دارایی های مردم به آنان بود و از بنگاه داری به نفع مردم خارج شدیم. همچنین کسانی که در سه دهک پایین جامعه بودند تحت پوشش قرار گرفتند. دو قالب کلی داریم؛ یکی پوشش همگانی برای اصلاح ناترازی انرژی و باز توزیع منابع که شبیه آن چیزی است که آقای زاکانی درباره بنزین، گاز و برق فرمودند. اما طرح ما پلکانی و مطابق پول ملی است. فرضمان این است که هر خانواده ایرانی دو خودرو دارد ، سال اول ۴۰ میلیون تومان و سال بعد ۶۰ و سال آخر ۹۰ میلیون اعتبار انرژی در قالب کارت در اختیار خانواده ها قرار می گیرد. برای پرداخت این هزینه ها پشتیبانی از کالا برگ ها را داریم.

این نامزد انتخاباتی یادآور شد: نظام یکپارچه مالیات و یارانه بر اساس مالیات بر اشخاص در نظر گرفتیم. افرادی که درآمدی بیش از هزینه ها دارند، بر اساس کل درآمدشان مالیات اخذ خواهد شد. یارانه را باید به انتهای زنجیره بدهیم اما ابتدای زنجیره نیز نیاز به توجه دارد. در حوزه توسعه مراتع و ... نیز باید به تولیدکنندگان کمک کنیم.

اولویت اولمان این است که مردم بیمار نشوند

قاضی‌زاده هاشمی در فرصت ۴ دقیقه اول بخش دوم خود، اظهار داشت: فرق شهید رییسی با سایرین این بود که با فساد کنار نمیامد و اعلام جنگ نمی‌کرد بلکه خود اولین نفر آن را گزارش و با ان مبارزه می‌کرد.

وی افزود: مردم عزیز، در سلامت اولویت اول ما این است که شما بیمار نشوید، وظیفه دولت ابتدا این است موتور ایجاد بیماری‌ها را خاموش کند و  الودگی خاک، آلودگی هوا و این مشکلات این چنینی را حل کند و نشاط به جامعه تزریق کند، ده درصد جامعه به علت کاهش نشاط دچار اختلال می‌شوند، باید ورزش را وارد زندگی کنیم و جزوی از اموزش فرار دهیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بنیاد شهید گفت: در بنیاد شهید طرح پایش سلامت را اجرایی کردیم و افرادی که سلامتیشان در خطر بود را شناسایی کردیم و برنامه مدون سلامت گذاشتیم، برنامه سفر و ورزش گروهی برایشان قرار دادیم.

قاضی‌زاده هاشمی با بیان اینکه «باید دسترسی عادلانه به خدمات درمانی اتفاق بیفتد»، عنوان کرد: باید پوشش هزینه های درمان برای همه دهک‌ها اتفاق بیفتد. نظام بیمه باید در دهک های پایین تر پوشش خود را افزایش دهد.

وی یادآور شد: در دولت شهید رییسی ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در مناطق محروم افتتاح شد، افزایش ظرفیت پزشکی و دندان پزشکی اتفاق افتاد، ده هزار پزشک به مناطق محروم اعزام شد.

قاضی‌زاده در فرصت ۴ دقیقه دوم بخش دوم خود، مطرح کرد: با بیان مسئله مشکلات حل نمی‌شود، ساحت ریاست جمهوری ساحت شخصیتی است که مسایل کشور  را بررسی کرده و از قبل با مشاوران و کارشناسان صحبت کرده و راهکار عملی دارد و به مردم راهکار عرضه می‌کند. اینجا طوری صحبت می‌شود انگار بعد از رییس جمهور شدن باید اینها را بررسی کنیم.

 وی افزود: الان ۴ میلیارد دلار ارز ترجیحی می‌دهیم به دارو ولی دسترسی مردم به دارو مشکل است و اینجا بگوییم میخواهیم چه کنیم؟مردم با مشکل دارو روبرو هستند، راهکار ما دادن منابع پشتیانی به ذینفع نهایی از طریق بیمه است.

قاضی‌زاده با بیان اینکه «در بحث گردشگری سلامت ما بهترین زیرساخت سلامت را داریم»، گفت: ما بهترین ظرفیت حوزه سلامت را در منطقه داریم، پزشکان و پرستاران ما را اروپایی ها روی دست می برند. یکی از دلایل مهاجرت پزشک‌ها این است که در کشورهای همسایه درامد بهتری دارند. ما در طی ۴ سال درآمد گردشگری سلامت را به ۵ میلیارد دلار می‌رسانیم.

وی افزود: باید صندوقی به ارزش ۲۰ میلیون دلار درست کنیم و از محل بخش خصوصی بازچرخانی منابع را انجام دهیم. پیش بینی می کنیم درآمد ۱۰۰ میلیون یورویی در سال به ۵ میلیارد دلار در طی ۴ سال برسد.

قاضی‌زاده در فرصت ۴ دقیقه اول بخش سوم خود اظهار داشت: ابتدا خطاب به برادارن پورمحمدی و پزشکیان می‌گویم، اینجا مغالطه و بحث های کلی می‌شود، وقتی می‌گوییم سفره خود را با مردم یکی کنیم یا عدالت اجتماعی را برقرار کنیم بادی این را هم بگوییم که که دوره مشئولیت خود چه کردیم؟

وی افزود: آقای پزشکیان شما وزیر بهداشت و درمان بودید، آقای پورمحمدی شما وزیر داگستری بودید، بگویید چه کردید؟ مردم میخواهند بدانند توانایی انجام وعده هایی که میدهیم را داریم یا نه.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد: همه خانواده بنیاد شهید یک سفره درمان دارند و در دولت شهید رییسی و از ۱۷۴ هزارتومن سرانه به ۹۰۰ هزارتومن افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: اموزش عمومی یکی از اصلی ترین موضوعات جهان است، اموزش و پرورش از نظر مت  اصلی ترین وزارت کشور است. در دوران کرونا نیازهای آموزش و پرورش نادیده گرفته شد.

وی یادآور شد: در دولت شهید رییسی رتبه بندی معلمان که سال بر زمین مانده بود با کمک مجلس انجام شد.در رابطه دسترسی عادلانه رسیدگی به مناطق محروم ۶۰۰ هزار فضای اموزشی جدید و چهار میلیون متر مربع تحویل اموزش و پرورش شد با تجمیع منابعی که دولت انجام داد.

قاضی‌زاده در فرصت ۴ دقیقه دوم بخش سوم خود، عنوان کرد: معتقدم با حفظ ساختار موجود آموزشی مسئله و مشکلات حل نمی‌شود.عمر فرزندانمان را در این نظام آموزشی داریم تلف می‌کنیم.با طولانی شدن آموزش و دوره تخصیل آسیب‌های اجتماعی از جمله بالارفتن سن ازدواج رخ می‌دهد.

وی افزود: باید بتوانیم که بهره وری نیروی انسانی را افزایش دهیم یعنی به موقع اموزش را شروع کنیم و به موقع شناسایی استعداد‌ها را انجام دهیم و در زمان مناسب آنها را اموزش و وارد بازار کار کنیم. باید در نظام آموزشی تغییر جدی انجام دهیم.

وی مطرح کرد: باید بتوانیم حوزه اموزش عالی و نخبگان را با اقتصاد پیوند بزنیم؛ در ردانشگاه ها باید دفاتری از بخش اقتصادی ایجاد شود و همکاری علمی کنند. باید درامد نخبگان را زیاد کنیم ، شرکت های دانش بنیانی که در سطح ملی و بین الملی فعال هستند میتوانند نخبکان را به کار بگیرند و خلق ثروت کنند.

قاضی‌زاده هاشمی یادآور شد: در  دولت شهید رییسی ۶۴ درصد شرکت های دانش بنیان اصافه شدند، ۳۱ برابر فروش صنایع خلاق و فرهنگی افزایش یافته که این یعنی کمک به قشر جوان.

قاضی‌زاده هاشمی در فرصت ۶ دقیقه پایانی خود، مطرح کرد: مردم عزیز ایران ما در دولت مردم و خانواده در اقتصاد دوکار داریم که با کمک هم پیش خواهیم برد.یکی  بزرگ کردن سفره اقتصاد و افزایش درامدهای کشور است، عدالت اقتصادی در ایران نشدنی است مگر با قدرتمند کردن تک تک خانواه ها از طریق توزیع درست منابع دولت و اجرای هدفمندی یارانه ها.

وی افزود: اگر محافل و جریان های قدرتمندی که امروز حامیان برخی نامزدها هستند چوب لای چرخ دولت وقت نمی‌گذاشتند هدفمندی یارانه ها اجرا می‌شد.باید به کمک هم در دولت چهاردهم ترس های ساختگی را کنار بگذاریم، طرح هدفمندی یارانه ها که در دولت احمدی نژاد شروع، در دولت دوازدهم متوقف و در دولت شهید رییسی ادامه پیدا کرد را ارتقا دهیم.

وی خاطرنشان کرد: مردم عزیز این را بدانید که آزادی های اجتماعی و سیاسی از طریق پیدا کردن قدرت اقتصادی توسط احاد مردم ممکن است. برادران حاضر در این جلسه من به صراحت میگویم میخواهم دولت نیمه تمام شهید رییسی را ادامه دهم آیا شماهم می‌توانید بگویید دولت سوم اقای روحانی را ادامه می‌دهید؟اطرافیان شما تماما از ان مجموعه هستند.

این نامزد انتخابات تاکید کرد: چطور ممکن است بگوییم الان در انتخابات هستیم و در ستادمان به روی همه باز است اما خط فکری من با انها متفاوت و انها در دولت من جایی ندارد این را مردم باور ندارند. 

وی یاداورد شد: یکی از معضلاتی که در کشور وجود دارد رشد نامتوازن بخاطر تمرکز گرایی مفرط است که باید به آن توجه کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما