شناسهٔ خبر: 67287469 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

بزرگترین موج مهاجرت ثروتمندان به چین رسید؛ کدام کشور آهن‌ربای ثروت جهان شد بزرگترین موج مهاجرت ثروتمندان به چین رسید؛ کدام کشور آهن‌ربای ثروت جهان شد

به گزارش اکوایران؛ براساس ارزیابی‌‌های صورت گرفته انتظار می‌رود «امارات متحده عربی» تا پایان سال ۲۰۲۴ شاهد ورود خالص بی‌سابقه ۶۷۰۰ میلیونر از سراسر جهان باشد. در رتبه دوم پس از امارات متحده عربی، «آمریکا» قرار دارد که انتظار می‌رود تا پایان سال ۳۸۰۰ میلیونر وارد خاک این کشور شوند؛ یعنی تقریبا نیمی

صاحب‌خبر -

به گزارش اکوایران؛ براساس ارزیابی‌‌های صورت گرفته انتظار می‌رود «امارات متحده عربی» تا پایان سال ۲۰۲۴ شاهد ورود خالص بی‌سابقه ۶۷۰۰ میلیونر از سراسر جهان باشد. در رتبه دوم پس از امارات متحده عربی، «آمریکا» قرار دارد که انتظار می‌رود تا پایان سال ۳۸۰۰ میلیونر وارد خاک این کشور شوند؛ یعنی تقریبا نیمی از خالص ورودی میلیونرهای مهاجری که وارد امارات خواهند شد.

براساس تحقیقات جدید شرکت هنلی و شرکا و به گزارش اتاق بازرگانی ایران،  انتظار می‌رود ۱۲۸ هزار میلیونر یا افراد دارای ارزش خالص با ثروت قابل سرمایه‌گذاری نقدی یک‌میلیون دلار یا بیشتر، در سال ۲۰۲۴ در سطح جهان نقل‌مکان کنند.

طبق اعلام شرکت هنلی، این تعداد از رکورد قبلی ۱۲۰ هزار میلیونر که در سال گذشته ثبت‌شده بود، فراتر رفته است. داده‌های این گزارش توسط شرکت اطلاعاتی جهانی ثروت New World Wealth ارائه‌شده است و دارای چشم‌اندازهایی در مورد جریان ورودی و خروجی میلیونرها و الگوهای مهاجرت آن‌ها در سطح جهان است.

براساس این گزارش ۱۰ کشور برتری که انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۴ بالاترین ورودی خالص میلیونرها را داشته باشند شامل کشورهای «امارات متحده عربی» با جذب ۶۷۰۰ میلیونر، «آمریکا» با ۳۸۰۰ میلیونر ، «سنگاپور» با ۳۵۰۰ میلیونر، «کانادا» با ۳۲۰۰ میلیونر، «استرالیا» با ۲۵۰۰ میلیونر، «ایتالیا» با ۲۲۰۰ میلیونر، «سوئیس» با ۱۵۰۰ میلیونر، «یونان» با ۱۲۰۰ میلیونر، «پرتغال» با ۸۰۰ میلیونر و «ژاپن» با ۴۰۰ میلیونر می‌شود.

براساس این گزارش، امارات متحده عربی به‌طور فزاینده‌ای توانسته موقعیت خود را عمدتا به دلیل سیاست‌های مالیاتی مطلوب، موقعیت استراتژیک، زیرساخت‌های کلاس جهانی و موارد دیگر به‌عنوان یک پناهگاه امن برای افراد باارزش خالص بالا در سطح جهان مستحکم کند.

این کشور عربی همچنین ویزای طلایی را باهدف جذب استعدادها برای اقامت در امارات ارائه می‌دهد.براساس این گزارش، این ویزا باهدف ارائه اقامت طولانی‌مدت برای سرمایه‌گذاران خارجی، کارآفرینان، و افراد بااستعداد ازجمله متخصصان، دانشجویان و محققانی است که سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در کشور انجام می‌دهند ایجادشده است.

براساس این تحقیق، این جریان‌های مهاجرتی به امارات عمدتاً با خروج از منطقه بزرگ خاورمیانه، هند، روسیه، آفریقا و اخیراً از انگلیس و اروپا تقویت می‌شود. سنگاپور با ورودی خالص ۳۵۰۰ میلیونر در سال ۲۰۲۴ در رتبه سوم قرار دارد. این کشور همچنین به‌عنوان مقصد برتر برای افراد باارزش خالص بالا که به دنبال نقل‌مکان به آسیا هستند، پیشتاز است.

بیشترین خروجی میلیونرها 

همچنین این گزارش فهرستی از ۱۰ کشور یا منطقه‌ای که پیش‌بینی می‌شود بیشترین میزان خروج میلیونرها در سال ۲۰۲۴ را شاهد باشند اعلام کرده است. این کشورها شامل کشورهای «چین»، «انگلستان»، «هند»، «کره جنوبی»، «روسیه»،‌ «برزیل»، «آفریقای جنوبی»،‌ «تایوان» (چین تایپه)،‌ «نیجریه» و «ویتنام» می‌شود.

براساس این گزارش، چین انتظار دارد که تا پایان سال ۱۵۲۰۰ میلیونر این کشور را ترک کنند؛ این بزرگ‌ترین نرخ مهاجرت میلیونرها در جهان خواهد بود. انگلیس در رتبه دوم قرار دارد و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال ۲۰۲۴ شاهد از دست دادن ۹۵۰۰ میلیونر باشد و پس‌ازآن هند قرار دارد که انتظار می‌رود امسال ۴۳۰۰ میلیونر را از دست بدهد.

چین در سال گذشته هم شاهد بزرگ‌ترین خروج افراد باارزش خالص بالا در جهان بود و به نظر می‌آید این روند در سال ۲۰۲۴ هم ادامه داشته باشد و ضربه بیشتری به اقتصاد این کشور وارد کند.

براساس گزارش هنلی،‌ عدم اطمینان در مورد مسیر اقتصادی چین و تنش‌های ژئوپلیتیکی برای بسیاری از میلیونرهای چینی مهم است. به گفته محققان، آمریکا، رقیب بین‌المللی چین، به‌عنوان مقصد برتر مهاجران میلیونر چینی شناخته می‌شود. این شرکت دریافت که چین در سال گذشته شاهد خروج ۱۳۸۰۰ نفر از افراد باارزش خالص بالابود که عمدتاً به آمریکا، کانادا و سنگاپور رفته‌اند.

آمار بالای مهاجرت میلیونرها در چین می‌تواند بر اقتصاد از قبل شکننده این کشور فشار بیشتری بیاورد. بحران طولانی‌مدت در بخش املاک و مسکن، سازندگان مسکن را غرق کرده و ثروت کشور را به‌شدت تضعیف کرده است؛ درحالی‌که دولت‌های محلی در بدهی غرق‌شده‌اند. صندوق بین‌المللی پول در اوایل سال جاری اعلام کرد که چین به دلیل آشفتگی بازار املاک و مستغلات با ابهام بالای چشم‌انداز رشد روبرو است.

 

منبع: ecoiran-65872

نظر شما