شناسهٔ خبر: 67287334 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

دومین مناظره تلویزیونی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد

دومین برنامه مناظره تلویزیونی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با حضور هر 6 نامزد در سازمان صداوسیما برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، در فاصله کمتر از 8 روز مانده به انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم، دومین مناظره تلویزیونی نامزدها در رسانه ملی از دقایقی پیش برگزار شد.

طبق قرعه کشی صورت گرفته سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در صندلی اول، محمدباقر قالیباف صندلی دوم، مصطفی پورمحمدی صندلی سوم، علیرضا زاکانی صندلی چهارم، مسعود پزشکیان صندلی پنجم و سعید جلیلی در صندلی ششم قرار گرفته اند.

موضوع دومین مناظره انتخاباتی، «خدمات‌رسانی عدالت‌محور دولت» بوده که سؤالاتی پیرامون آن از سوی کارشناسان مطرح می شود.

این مناظره هم اکنون از شبکه یک سیما در حال پخش است و شبکه‌های رادیویی انتخاب و ایران نیز هم‌زمان این مناظره‌ها را پخش می‌کنند؛ مناظره نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری از شبکه سلامت سیما برای ناشنوایان نیز روی آنتن می‌رود.
 
مناظره دوم در حالی برگزار شد که برگزارکنندگان مناظره به برخی انتقادات صورت گرفته درباره مناظره قبلی پاسخ مثبت داده و تغییراتی را ایجاد کرده‌اند. از آن جمله می‌توان به موارد ذیل اشاره کرد:
 
1- مراسم طولانی یکی دو ساعته قبل از برگزاری مناظره، کاهش یافته و دیگر از آن تشریفات و مدت زمان طولانی که صرف قرعه کشی و برنامه‌های دیگر می‌شد خبری نیست.
 
2- میزهایی برای نامزدها قرار داده شده و از دکوراسیون قبلی که نامزدهای روی مبل می‌نشستند و  جایی برای استقرار کاغذها و نوشته‌های خود نداشتند خبری نیست.
 
3- تاخیر در برگزاری مناظره از 20 دقیقه در جلسه قبل به 8 دقیقه در مناظره دوم کاهش یافته است.
 
اولین مناظره ۶ کاندیدای انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری دوشنبه شب، ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ با موضوع اقتصادی و با محور «مهار تورم و رشد تولید» برگزار شد و سه ساعت و نیم به طول انجامید.

نظر شما