شناسهٔ خبر: 67287167 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

همزمان با دهه ولایت و امامت و با حضور مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور صورت گرفت:

دیدار و تجلیل از خانواده شهید مهندس غلامعباس فروزنده شهید مهندس شاخص کشوری

دیدار و تجلیل از خانواده شهید مهندس غلامعباس فروزنده شهید مهندس شاخص کشوری همزمان با دهه ولایت و امامت و با حضور مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور انجام شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری بسیج از فارس، دیدار و تجلیل از خانواده شهید مهندس غلامعباس فروزنده شهید مهندس شاخص کشوری همزمان با دهه ولایت و امامت و با حضور مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور انجام شد.

حجه الاسلام محمد صباحی امام جمعه شهرستان کازرون در این دیدار، با تبریک فرارسیدن دهه ولایت و امامت اظهار داشت: امنیت و آرامش امروز کشور مرهون ایثار و از جان گذشتگی شهدای معظم و صبر و استقامت خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جانبازان می باشد.

وی با بیان اینکه امروز خانواده معظم شهدا مایه خیر و برکت نظام و انقلاب اسلامی هستند، افزود: دست‌اندرکاران فرهنگی باید ضرورت ترویج این فرهنگ متعالی را درک کرده و تعمیق باورها و ارزش های انقلاب را همسو با فرهنگ ایثار و شهادت بصورت ویژه در دستور کار خود قرار دهند.

دکتر محسن قنادزاده مسئول سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور نیز در این دیدار اظهار داشت: دیدار و سرکشی از خانواده های معظم شهدای قشر جامعه مهندسین، یکی از برنامه های اولویت دار مجموعه سازمان بسیج مهندسین عمران و معماری کشور می باشد.

وی خواستار تولید محتوای با کیفیت مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت شد و گفت: با وجود منابع بسیار بی‌نظیری همچون وصایای شهدا و خاطرات والدین و همسران شهدای والامقام، شرایط برای تولید انواع برنامه‌های مرتبط با ایثار و شهادت فراهم است و می‎توان از زبان اثرگذار هنر برای تولید انواع محصولات فرهنگی در این زمینه بهره جست.

در ادامه این دیدار، سرهنگ پاسدار حسین حیاتی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون هم اظهار داشت: بدون تردید فرزندان و خانواده های معظم شهدا باعث افتخار ایران اسلامی هستند.

فرمانده سپاه کازرون با بیان اینکه خانواده معظم شهدا دین خود را به نظام مقدس جمهوری اسلامی و انقلاب ادا کردند، افزود: امروز وظیفه ما مسئولین است که نسبت به تکریم خانواده شهدا و یادگاران آنان احساس مسئولیت بیشتری نمائیم.

مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه کازرون هم در این دیدار صمیمی، عزت، اقتدار، عظمت و پیشرفت ملت بزرگ ایران اسلامی را مرهون خون پاک شهدای معظم دانست و اظهار داشت: خانواده های عزیز شهیدان در حقیقت مایه عزت و حیات جامعه ایران اسلامی بوده و میراث داران انقلاب شکوهمند اسلامی به حساب می آیند.

وی ترویج فرهنگ شهادت را برای نسل های آینده ضروری دانست و افزود: اگر امروز کشور ما دارای استقلال سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و امنیت است، مرهون مجاهدت ها، جانفشانی ها و خون مقدس شهدا می باشد.

مدیر بسیج مهندسین عمران و معماری سپاه کازرون در ادامه به روند شهید شاخص بسیج مهندسین عمران و معماری اشاره و خاطر نشان کرد: با وجود اینکه همه شهدای ایران اسلامی شاخص هستند، هر ساله برای انتخاب شهید شاخص هر قشری یک شهید مد نظر قرار می گیرد و در سال جاری که مزین به سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده شهید مهندس غلامعباس فروزنده از استان فارس با توجه به پیگیری های صورت گرفته و همچنین پارامترها و شاخص هایی که شهید مهندس فروزنده داشت، انتخاب شده که نشان می دهد آن شهید بزرگوار از بین شهدای مهندسین کشور دارای خصوصیات برجسته ای بوده است که دارای قدرت تأثیرگذاری بیشتری بودند و اقدامات مؤثر او در حوزه عمرانی در دفاع مقدس سبب برجستگی این شهید والامقام شده بود.

در ادامه خانواده شهید به ذکر خاطراتی از خصوصیات این شهید والامقام پرداختند.

به گزارش بسیج، شهید مهندس غلامعباس فروزنده در تاریخ 24 اردیبهشت ماه 1367 مصادف با 27 ماه مبارک رمضان در منطقه عملیاتی شلمچه دعوت حق را لبیک گفته و به شهادت رسید.

انتهای پیام/

نظر شما