شناسهٔ خبر: 67287071 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

نشست جامعه هوانوردی و فرودگاهی در حمایت از مسعود پزشکیان برگزار شد

صاحب‌خبر -

نشست جامعه هوانوردی و فرودگاهی در حمایت از مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری با حضور جمعی از فعالان و کارشناسان و پیشکسوتان این حوزه پنجشنبه 31 خردادماه 1403 در تهران برگزار شد.

نشست جامعه هوانوردی و فرودگاهی در حمایت از مسعود پزشکیان برگزار شد
تین نیوز

نشست جامعه هوانوردی و فرودگاهی با حضور جمعی از فعالان و کارشناسان و پیشکسوتان این حوزه پنجشنبه 31 خردادماه 1403 در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، جمعی از فعالان حوزه هوانوردی و فرودگاهی کشور امروز پنجشنبه 31 خردادماه 1403 با حضور در ستاد مردمی مسعود پزشکیان در تهران،  از این نامزد اصلاح طلب انتخابات ریاست جمهوری اعلام حمایت کردند.

آرمان بیات: صداقت ، صلاحیت و عدالت در دکتر پزشکیان جمع شده است

آرمان بیات رئیس ستاد هوانوردی و فرودگاهی دکتر مسعود پزشکیان در این نشست گفت: صنعت هوانوردی ساختار حساس و پیچیده ای دارد و ارتقاء این صنعت برای توسعه کشور ضروری است. متاسفانه در سه سال اخیر اقتضائات ارتقاء این صنعت درک نشد و آسیب های فراوانی به آن وارد شد.

وی بیان کرد: ما دور هم جمع شدیم و از دکتر مسعود پزشکیان اعلام حمایت کردیم چرا که صداقت، صلاحیت، قابلیت، عدالت و شفافیت را در مواضع و دیدگاه های ایشان به خوبی ملاحظه کردیم و معتقدیم اصلاحات ضروری در راستای بهبود شرایط صنعت هوانوردی و فرودگاهی کشور توسط ایشان و مدیرانی که با دیدگاه های ایشان سرکار بیایند، قابل انجام است.

پورسید آقایی: جامعه حمل و نقل به شایسته سالاری پزشکیان باور دارد

محسن پورسید آقایی رئیس کمیته حمل ونقل و خودرو ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در این نشست با یادآوری این که تاکنون مسئولیتی در ستادهای انتخاباتی نپذیرفته بوده است، بیان کرد: روند کنونی اداره کشور چالش های شدیدی در حوزه های مختلف ایجاد کرده و با ادامه این روند مشکلاتی مثل ناامیدی از وضعیت اقتصادی و خروج جوانان و سرمایه های انسانی از کشور به صورت مخاطره آمیزی تداوم خواهد یافت.

وی با تقدیر از حمایت جامعه هوانوردی و فرودگاهی از نامزدی مسعود پزشکیان در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری ، افزود: جامعه حمل و نقل کشور، یک جامعه تخصصی است و به دور از سیاست زدگی از نامزدی حمایت می کند که منافع و اقتضائات  این حوزه را درک کند و به دنبال راه حل واقع بینانه برای مشکلات باشد.

مدیرعامل اسبق شرکت راه آهن بیان کرد:همه ما فعالان حمل و نقل بر اساس شرایط خطیری که در آن زندگی می کنیم ، احساس مسئولیت کردیم که به ایشان کمک کنیم و انشاالله با انتخاب جناب پزشکیان به مقام ریاست جمهوری، بتوانیم کشور را از این گردنه خطرناک عبور دهیم.

پورسیدآقایی خاطرنشان کرد: با شناختی که از آقای دکتر پزشکیان داریم ایشان انسان سیاست بازی نیست و دنبال متخصصین است و می خواهد مدیران هر صنعت را از میان شایستگان همان صنعت به کار بگمارد و پر واضح است که در صنعت حمل و نقل نیز ما به چنین مدیرانی نیاز داریم.

علیرضا منظری: کمبودهای صنعت هوایی با مدیریت و سیاست صحیح قابل برطرف شدن است

علیرضا منظری پیشکسوت صنعت هوانوردی نیز در این نشست با ابراز امیدواری نسبت به تخصص گرایی در صنعت هوانوردی بیان کرد: صنعت هوانوردی یکی از شاخه های مهم توسعه پایدار است. نهادهای مختلفی در این صنعت تاثیرگذارند که تلفیق همکاری آنها با یکدیگر می تواند به خدمت رسانی مطلوب منجر شود. به عنوان مثال رئیس سازمان هواپیمایی کشور ما باید با پانزده سازمان و نهاد دیگر همکاری کند تا این صنعت خدمات مناسبی به مردم ارائه دهد.

منظری، روابط خارجی ایران با کشورهای دیگر را اساسی ترین چالش صنعت هوانوردی برشمرد و افزود: چالش های صنعت هوانوردی پیچیدگی های خاص خود را دارند و مهم ترین چالش این است که چون ناوگان باید از خارج تامین شود و خطوط هوایی نیز به خارج مرتبط است، روابط بین المللی کشور باید بهبود یابد.

وی با بیان این که مردم به دلیل کمبودها و نواقص خدمات هوایی به کشورهای همسایه سوق پیدا کرده اند، تصریح کرد: به دلیل تحریم و سومدیریت ها، پروازهای داخلی با افت کیفی و پروازهای خارجی با محدودیت مواجه شده و چارچوب منظمی نیز برای جذب پروازهای عبوری نداریم و به همین دلیل درآمدهای ارزی این پروازها را از دست می دهیم.

این پیشکسوت صنعت هوانوردی خصوصی سازی را دیگر چالش این صنعت دانست و بیان کرد: صنعت هوانوردی می تواند در صورت مدیریت صحیح ، کمترین استفاده را از منابع عمومی داشته باشد و توسعه خود را از محل درآمدهای خود صنعت رقم بزند.

در ادامه نشست نیز کاپیتان محبی و کاپیتان احمدی از خلبانان و کارشناسان هوانوردی با ایراد سخنانی حضور دکتر مسعود پزشکیان در عرصه انتخابات ریاست جمهوری را موجب امیدواری فعالان این صنعت برشمرده و نکاتی درباره وضعیت کنونی و راهکارهای بهبود شرایط صنعت هوانوردی مطرح کردند.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما