شناسهٔ خبر: 67286990 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: احزاب، رسانه‌ها و متنفذین به تحقق مطالبات مردم کرمانشاه کمک کنند

کرمانشاه - ایرنا - استاندار کرمانشاه با بیان اینکه مجموعه مدیریتی استان به صورت شبانه روزی در حال پیگیری مشکلات مردم استان است از احزاب و تشکل‌های سیاسی، رسانه ها و افراد ذی نفوذ خواست در این راستا به مدیران استان برای تحقق مطالبات عمومی کمک کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ محمدطیب صحرایی عصر پنجشنبه در نشستی با احزاب سیاسی استان با موضوع مشارکت حداکثری در انتخابات ریاست جمهوری در سرسرای شهید سلیمانی استانداری، با بیان اینکه استان کرمانشاه با یکسری مشکلات تاریخی روبرو است که نیاز به کار و تلاش شبانه روزی برای رفع آنها است، افزود: اگر احزاب، رسانه ها و افراد صاحب نفوذ هم به کمک مسوولان استان بیایند و برای رفع این مشکلات دست به کار شوند سریعتر می توان مشکلات را برطرف کرد.

وی با گرامیداشت یاد خاطره شهیدان خدمت به ویژه شهید جمهور به تاکیدات آیت الله رئیسی در مورد مشکل بیکاری استان کرمانشاه اشاره کرد و گفت: در جلسه هیات دولت سه بار مساله بیکاری و اشتغال را به بنده یادآوری کردند و مجموعه مدیریتی استان نیز به صورت ویژه این موضوع را در دستور کار قرار داده و از احزاب سیاسی استان کرمانشاه هم می‌خواهیم به روی این موضوع متمرکز شوند و به ما کمک کنند.

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش به عنایت ویژه دولت سیزدهم و به خصوص شهید جمهور به استان اشاره کرد و گفت: در مدت اخیر ۳۰۰ کیلومتر از راه های استان کرمانشاه بهسازی شده و روکش آسفالت آن انجام شد و در حوزه ریلی هم به تقویت زیرساخت های راه آهن کرمانشاه و افزایش سرعت قطارهای این مسیر کمک کرده ایم.

صحرایی آبرسانی را به عنوان یک کار جهادی اولویت دار مورد اشاره قرار داد و افزود: طی مدت اخیر به ۳۲۵ روستا آبرسانی شد و ۲۰۰ میلیارد تومان بودجه جدید نیز جذب کردیم تا بقیه روستاهای دارای تنش را آبرسانی کنیم.

وی با بیان اینکه ۸۱۱ روستای استان کرمانشاه دچار تنش آبی است، گفت: هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان اعتبار با قرارگاه محرومیت زدایی منعقد شده که ۳۰ درصد آن را استانداری و ۷۰ درصد آن را قرارگاه تقبل کرده و در این زمینه جزو استانهای اول کشور هستیم.

به گفته او گازرسانی به یک چهارم روستاهای استان کرمانشاه در دولت سیزدهم انجام شده است.

استاندار کرمانشاه در ادامه سخنانش، کار، اشتغال تقویت زیرساخت ها را از اولویت های خود در استان دانست و گفت: در کنار این هدف اصلی به دنبال مراقبت از آرامش و دوری از حاشیه در استان بوده و آن را با جدیت دنبال می‌کنم.

صحرایی خطاب به نمایندگان احزاب استان کرمانشاه افزود: از هرگونه انتقاد و پیشنهادی استقبال می کنم و از شما می خواهم که پنج مشکل اصلی استان را مورد توجه قرار دهید و برای رفع آنها مسوولان را یاری دهید.

وی با اشاره به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در هشتم تیرماه امسال، از احزاب خواست مردم را به حضور در پای صندوق های رای دعوت کنند تا شاهد برگزاری انتخاباتی باشکوه باشیم.

در این جلسه نمایندگان احزاب و تشکل های سیاسی استان به بیان مشکلات بر سر راه فعالیت احزاب و انتظارات و خواسته های خود از مسوولان برای تقویت جایگاه احزاب و تشکل های سیاسی پرداختند.

گفتنی است در استان ۲ میلیون نفری کرمانشاه حدود ۳۰ حزب و تشکل سیاسی فعال است.

نظر شما