شناسهٔ خبر: 67286948 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دیدگاه فعالان سیاسی کرمانشاه درباره انتخابات ریاست جمهوری و ضرورت ایجاد خانه احزاب

کرمانشاه - ایرنا - جمعی از نمایندگان احزاب و تشکل‌های سیاسی کرمانشاه عصر پنجشنبه در نشستی با حضور استاندار و رییس ستاد انتخابات استان در استانداری با تاکید بر ضرورت شور انتخاباتی و مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری بر ضرورت ایجاد خانه احزاب در این خطه غرب کشور تاکید کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ در این جلسه ۲ و نیم ساعته نمایندگان احزاب استان کرمانشاه با بیان اینکه احزاب و تشکل های سیاسی پل ارتباطی بین مردم و مسوولان هستند تاکید کردند که احزاب برای نقش آفرینی به ساز و کارهای لازم نیاز دارند.

«مسعود پیرنداخ» نماینده تشکل سیاسی «وحدت و همکاری ملی» در این نشست با بیان اینکه احزاب پتانسیل لازم برای فراهم کردن زمینه های انتخاباتی پرشور با مشارکت آگاهانه مردم را دارند، گفت: آمادگی داریم که مردم را به پای صندوق های رای ترغیب کنیم اما در این راه نیازمند همکاری مسوولان دولتی نیز هستم

او بر تقویت جایگاه احزاب از سوی مسوولان تاکید کرد و افزود: احزاب و تشکل های سیاسی مردمی و در میان مردم هستند و ظرفیت خوبی برای فعالیت سیاسی و جلب مشارکت مردم در انتخابات دارند.

«ستار زنگنه تبار» دبیر جمعیت وفاداران انقلاب اسلامی نیز خواستار کمک به فعال شدن احزاب در استان کرمانشاه شد و گفت: اگر احزاب فعال شوند تاثیرگذاری لازم را در جامعه دارند.

وی با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری افزود: احزاب در راستای تبیین دیدگاه کاندیداها در جامعه تلاش می‌کنند و این مردم هستند که باید انتخاب کنند که چه کسی توانایی رفع مشکلات موجود را دارد.

«عبدی» دبیر حزب موتلفه اسلامی در کرمانشاه نیز گفت: احزاب باید در طول سال فعالیت داشته باشند تا بتوانند در زمان انتخابات نیز فضای مشارکت را گرم کنند.

«میثاقی» نماینده جبهه ایستادگی نیز خواستار بکارگیری افراد توانمند از میان اعضای احزاب و تشکل های سیاسی در پست های مدیریتی استان کرمانشاه شد و گفت: افراد توانمندی در احزاب استان فعالیت دارند که متاسفانه در تصدی‌های مدیریتی جایگاهی ندارند در حالیکه می توانند مثمر ثمر باشند.

وی همچنین خواستار تشکیل خانه احزاب استان کرمانشاه شد و افزود: تشکیل خانه احزاب می تواند به انسجام و وحدت میان تشکل های سیاسی استان کمک کند.

«رسول مجد» از فعالان سیاسی نیز خواستار بهره مندی از نظرات و مشاوره های احزاب و تشکل های سیاسی و حتی احزاب مخالف با دولت مستقر شد و گفت: اعضای فعال در احزاب انتظار دارند از توان مدیریتی و مشورتی آنها در بهبود شرایط استان استفاده شود.

محمدپور از شورای وحدت استان کرمانشاه نیز خواستار پیگیری مطالبات اصلی از سوی احزاب استان شد و افزود: متاسفانه اختلافات در استان کرمانشاه زیاد است و این موضوع باعث شده برخی از مشکلات همچنان باقی بماند و رفع نشود.

در ابتدای این نشست از سوی مسوولان برگزاری اعلام شد که با وجود دعوت از احزاب اصلاح طلب استان کرمانشاه، آنها به جلسه نیامدند و حضور پیدا نکردند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمانشاه نیز در این نشست با اشاره به مطالبه اعضای احزاب مبنی بر تشکیل خانه احزاب استان کرمانشاه گفت: استانداری از این موضوع استقبال می‌کند و در این راستا نیز تلاش های زیادی صورت گرفته اما موانعی وجود دارد.

علی شعبانی توضیح داد که اواخر سال گذشته شناسنامه احزاب استان کرمانشاه در استانداری تدوین شد اما باتوجه به اینکه حدود ۱۰ حزب شناسنامه دار داریم این تعداد برای ایجاد خانه احزاب استان کافی نیست.

وی گفت که ۱۷ حزب فعال داریم که تاکنون به کمیسیون ماده ۱۰ احزاب نرفته اند و براساس قانون باید اعضای این احزاب تعیین تکلیف شوند.

رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه ادامه داد: همچنین ۳۰ حزب دیگر در استان داریم که شعبه ای از حزب سراسری هستند اما دفتر و شعبه ای در کرمانشاه ندارند که لازم است اقدام به تاسیس دفتر کنند.

شعبانی با بیان اینکه از تشکیل خانه احزاب استقبال می کنیم، اظهار کرد: از احزاب و تشکل های سیاسی استان می‌خواهیم که وضعیت خود را تعیین تکلیف کنند تا بسترها برای تشکیل خانه احزاب در کرمانشاه فراهم شود.

نظر شما