شناسهٔ خبر: 67286939 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

ایروانی: آمریکا با پمپاژ اطلاعات غلط نمی‌تواند تجاوز به یمن را توجیه کند

خبرگزاری فارس

سفیر و نماینده دائم ایران تجاوزات آمریکا و شرکای آن علیه حاکمیت و تمامیت ارضی یمن را نقض مقررات بین‌المللی و منشور سازمان ملل خواند و اتهامات نماینده آمریکا علیه ایران را بی اساس برشمرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  بولتن نیوز به نقل از فارس؛ آمریکا با استفاده از تاکتیک‌های شکست خورده، دروغ پردازی و «پمپاژ اطلاعات غلط» درباره وضعیت یمن نمی‌تواند تجاوز علیه حاکمیت و تمامیت ارضی یمن را توجیه کرده یا به آن مشروعیت ببخشد، این را سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل امیرسعید ایروانی بیان کرد.

او در نامه‌ای به رئیس شورای امنیت با بیان اینکه نماینده آمریکا از تریبون شورا برای متهم کردن کشورهای مستقل سوءاستفاده کرده، اتهامات مطرح شده علیه ایران را رد و بر تعهد ایران به قطعنامه‌های شورای امنیت درباره یمن تأکید کرد.

آمریکا به همراه انگلیس در ماه‌های اخیر و در واکنش به حملات انصارالله در دریای سرخ در حمایت از مردم غزه که براساس اعلام مقامات انصارالله تاکنون ۱۵۳ حمله به کشتی‌های صهیونیستی، آمریکایی و انگلیسی صورت گرفته، ده‌ها بار خاک یمن را مورد حمله قرار دادند که آخرین مورد آن روز چهارشنبه ۳۰ خرداد ماه به استان «ریمه» یمن بود. در این مدت بیش از ۳۰ حمله به فرودگاه الحدیده انجام شده است.

حملات آمریکا و انگلیس به یمن در حالی است که رهبر انصارالله یمن عبدالملک الحوثی اخیرا در اظهاراتی تأکید کرد که این تجاوزات هیچ تاثیری در موضع یمن ندارد و یمن هرگز از موضع خود درباره حمایت از غزه کوتاه نمی‌آید.

ایروانی در این نامه بر حل مسالمت‌آمیز بحران یمن از طریق دیپلماتیک و تعهد ایران به امنیت دریانوردی و آزادی کشتیرانی تأکید کرده و حملات آمریکا و شرکای آن علیه حاکمیت و تمامیت ارضی یمن را نقض قوانین بین‌المللی، منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت خواند که به گفته او صلح و ثبات منطقه را به خطر انداخته و بحران انسانی در یمن را تشدید می‌کند.

برچسب‌ها:

نظر شما