شناسهٔ خبر: 67286867 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور | لینک خبر

با مشارکت ۷۰ عضو کودک و نوجوان شهرستان نی‌ریز؛

طرح سراسری کتابت قرآن در در شهر کاتب و خطاط قرآن اجرا شد

 طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» با مشارکت ۷۰ نفر اعضای کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی در موزه خط و کتابت استاد احمد نی ریزی اجرا شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل کتابخانه های عمومی استان فارس، مرحله دوم طرح سراسری «کتابت قرآن کریم» در استان فارس با همراهی جمعی از اعضای کودک و نوجوان کتابخانه های عمومی، و با حضور محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس و یعقوب خسروانی، فرماندار شهرستان نی ریز و جمعی از فرهنگوران و مسئولان در موزه خط و کتابت، استاد احمد نی ریزی کاتب قرآن کریم برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس در حاشیه این طرح عنوان کرد: طرح سراسری کتابت قرآن کریم توسط کودکان و نوجوانان اعضای کتابخانه‌های عمومی تمرینی برای انس بیشتر با این کتاب الهی است. امیدواریم با اجرای این مدل فعالیت‌ها، میل و علاقه کودکان و نوجوانان به قرآن کریم بیشتر شود.

فیروزی گفت: طرح کتابت قرآن کریم به همت محافل قرآن و عترت نهاد کتابخانه های عمومی کشور به صورت سراسری در تمامی استان های کشور در حال اجرا است. این آیین، دومین برنامه طرح سراسری کتابت قرآن کریم در استان فارس است. در مرحله نخست آن، با حضور بیش از یکصد کودک و نوجوان شیرازی در آستان مطهر حضرت احمد بن موسی(ع) برگزار شد. مرحله دوم نیز در شهر نی ریز اجرا شد و استقبال خوبی از این طرح فرهنگی به عمل آمد.

وی تصریح کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اجرای این طرح نشان داد که پویایی و ارتباط بین قرآن و کودکان و نوجوانان جاری است و کتابخانه‌های عمومی هم در این مسیر نقش خود را به خوبی ایفا کرده اند.

طرح سراسری کتابت قرآن در در شهر کاتب و خطاط قرآن اجرا شد

فرماندار شهرستان نی ریز نیز در این آیین با اشاره به اهمیت برگزاری این رویدادهای فرهنگی گفت: از کتابخانه‌های عمومی برای برگزاری طرح کتابت قرآن تشکر می‌کنم.

یعقوب خسروانی گفت: با توجه به اینکه شاهد هستیم در برخی از کشورها آتش افروزی و اهانت به قرآن رخ می‌دهد، خوشبختانه ثابت شده آزادگان و دلدادگان جهان عاشق قرآن و دین هستند.

وی افزود: از آیت الله سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور مردمی و شهید نیز یاد می‌کنیم که با قاطعیت خود در سازمان ملل از قرآن و دین دفاع کرد و این افتخاری برای ما بود.

گفتنی است، استاد احمد نی ریزی از بزرگ ترین خطاطان نسخ جهان اسلام و یکی از کاتبان مشهور و برجسته قرآن کریم است. وی در زمان حیات خویش ۹۹ نسخه قرآن و ادعیه کتابت کرد که برخی از این آثار در موزه های جهانی نگهداری می شود.

طرح سراسری کتابت قرآن در در شهر کاتب و خطاط قرآن اجرا شد

طرح سراسری کتابت قرآن در در شهر کاتب و خطاط قرآن اجرا شد

طرح سراسری کتابت قرآن در در شهر کاتب و خطاط قرآن اجرا شد

برچسب‌ها:

نظر شما