شناسهٔ خبر: 67286853 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هشدار کارشناسان سازمان ملل به شرکت‌های تامین کننده سلاح برای رژیم صهیونیستی

کارشناسان سازمان ملل می‌گویند انتقال تسلیحات و مهمات به اسرائیل می‌تواند نقض جدی حقوق بشر محسوب شود و همدستی در جنایاتی مثل نسل‌کشی باشد.

صاحب‌خبر -

گروهی از کارشناسان سازمان ملل به شرکت‌های تولید کننده اسلحه و مهمات هشدار دادند که در صورت همکاری با رژیم صهیونیستی ممکن است در دادگاه‌های بین‌المللی به نقض حقوق بشر و نقض قوانین بین‌المللی متهم شوند. 

به گزارش الجزیره، این گروه که متشکل از ۳۰ کارشناس بوده و برخی از آنان گزارشگران ویژه سازمان ملل هستند، گفتند که تامین‌کنندگان تسلیحات برای اسرائیل حتی در صورت وجود مجوز‌های صادراتی، باید شراکت در این اقدام را متوقف کنند. گفته شده که خطر محکوم شدن در دادگاه‌های بین‌المللی به ویژه پس از تصمیم اخیر دادگاه لاهه برای عدم حمله به شهر رفح در جنوب غزه، افزایش یافته است. 

کارشناسان سازمان ملل می‌گویند حملات اسرائیل بی‌رویه و نامتناسب با جمعیت غیرنظامی غزه بوده است. به گفته آنها، اسرائیل به طور گسترده از سلاح‌های انفجاری و آتش‌زا در مناطق پرجمعیت استفاده کرده و به زیرساخت‌های ضروری از جمله مسکن و پناهگاه‌ها، تاسیسات بهداشتی و آموزشی آسیب رسانده است. 

آمریکا، آلمان، انگلیس، کانادا و استرالیا از مهم‌ترین کشور‌هایی هستند که رژیم صهیونیستی را از نظر نظامی تجهیز می‌کنند. نتیجه انتقال بی‌رویه سلاح از این کشور‌ها به تل‌آویو شهادت بیش از ۳۷ هزار فلسطینی و مجروح شدن بیش از ۸۰ هزار نفر بوده است.

مترجم: زهرا نجفی

نظر شما