شناسهٔ خبر: 67286713 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

متن و حاشیه دومین مناظره نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

دومین مناظره انتخاباتی میان شش نامزد نهایی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری از ساعت ۲۰ پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ آغاز شد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - در فاصله هشت روز تا برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری دومین برنامه مناظره با موضوع «خدمات‌رسانی عدالت‌محور دولت» از ساعت ۲۰ امشب، پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۳ آغاز و هم‌اکنون از شبکه یک سیما در حال پخش است.

در ادامه این گزارش آنچه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در بخش‌های مختلف این مناظره بیان می‌کنند و همچنین حواشی و نکات جالب این مناظره زنده را منتشر خواهیم کرد.

متن کامل دومین مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری را در خبرگزاری میزان بخوانید.

اقامه‌نماز جماعت پیش‌از آغاز مناظره

نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری پس از برگزاری نماز جماعت مغرب و عشاء از دقایقی دیگر برای برگزاری دومین مناظره انتخاباتی وارد استودیوی ۱۱ سیما خواهند شد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421701" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421701?width=400&height=300"></script></div>

 

ترتیب صندلی نامزدها در مناظره دوم

براساس قرعه‌کشی ترتیب صندلی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در دومین مناظره تلویزیونی به شرح زیر است:

صندلی شماره ۱:‌ سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی
صندلی شماره ۲: محمدباقر قالیباف
صندلی شماره ۳: مصطفی پورمحمدی 
صندلی شماره ۴: علیرضا زاکانی 
صندلی شماره ۵: مسعود پزشکیان 
صندلی شماره ۶: سعید جلیلی

آغاز مناظره دوم انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۳

دومین مناظره انتخابات ریاست جمهوری با پخش سرود جمهوری اسلامی ایران و تلاوت قرآن کریم آغاز شد.

محور بخش اول سوالات سیاست‌گذاری در یارانه‌ها، رفع فقر مطلق و محرومیت‌زدایی است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421720" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421720?width=400&height=300"></script></div>

قاضی‌زاده هاشمی: ۳۰ درصد از جمعیت ایران درآمدی کمتر از ۱۲ میلیون تومان دارند

قاضی زاده هاشمی به‌عنوان اولین نامزد در بخش نخست مناظره در نوبت پاسخگویی خود گفت: باید دارایی‌هایی که در اختیار دولت است را به خود مردم منتقل کنیم که در جهت ثروتمند کردن مردم است.

متاسفانه در دهه ۹۰ رشد اقتصادی منفی و نزدیک به صفر شد و ماحصل آن این بود که سفره ایرانیان به طور کلی ۳۰ درصد کوچک شد.

اقدام اصلی و اساسی، توسعه شغل و شاغل کردن حداقل یک نفر از اعضای خانواده و ارتقای وضعیت درآمدی مشاغل است.

۳۰ درصد از جمعیت ایران درآمد کمتر از ۱۲ میلیون دارند و نیاز به کمک دارند.

سازوکار مندرج در ساختار یارانه باید اصلاح شود، قانون هدفمندی یارانه ها را باید کامل اجرا کنیم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421736" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421736?width=400&height=300"></script></div>

قالیباف: یارانه باید به مصرف‌کنندگان پرداخت شود

در ادامه مناظره محمدباقر قالیباف گفت: ما در یارانه‌ها هدفمند حرکت نکردیم که باید در دولت چهاردهم لحاظ شود. حق مردم ما یک زندگی خوب است، حتی نه یک زندگی معمولی. رئیس جمهور مسئول انجام این کار است.

کسی که همه عمر خود را کار کرده و حال بازنشسته است چرا باید فقیر باشد؟

یارانه باید به مصرف‌کنندگان پرداخت شود، اما باید ساختار و ساز و کار آن مشخص شود، بايد به میزان رشد و تورم به حقوق افراد اضافه‌ کنیم یا به صورت نقد یا به صورت کالایی که نیاز دارند پرداخت کنیم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421737" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421737?width=400&height=300"></script></div>

پورمحمدی: توزیع یارانه به شکل فعلی موجب آسایش طبقات محروم نشده است

پس از قالیباف، حجت الاسلام و المسلمین مصطفی پورمحمدی در نوبت پاسخگویی خود گفت: این شکل از توزیع یارانه موجب اسایش طبقات محروم نشده و مشکلات اقتصادی و ناعدالتی را بیشتر کرده است.

کل اقتصاد ما برای تبادل مالی قفل است و اقتصاد روی ریل درستی نیست، زمان اقای روحانی گفتم یارانه‌ها مشکل جدی است و کل منابع کشور را دارد می‌بلعد.

باید برگردیم به موضوع اعتمادسازی و ببینیم با اعتماد اجتماعی چه کردیم که وضعیت فعلی اینگونه است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421751" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421751?width=400&height=300"></script></div>

زاکانی: با برنامه ما فقر مطلق از بین می‌رود

در ادامه علیرضا زاکانی گفت: ما کشوری ثروتمند هستیم، مشکل مان این است که این ثروت را درست توزیع نمی کنیم، آدرس هایی که جناب آقای پور محمدی و.. می دهند، آدرس غلطی است. با برنامه ما همه مردم ثروتمند می‌شوند و فقر مطلق از بین می‌رود.

یارانه خانوار در حوزه بنزین، گاز و برق به درستی توزیع نمی‌شود

ما یک یارانه طلایی تنظیم کردیم که ما به ازای مصرف انرژی کل خانوار کشور در بخش خانوار، به هر خانواده ۳ نفره معادل اعتبار ۲۰ گرم طلا در سال، یارانه تعلق می گیرد. به این ترتیب یک خانواده ۵ نفره در سال، ۱۱۰ میلیون یارانه دارد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421754" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421754?width=400&height=300"></script></div>

پزشکیان: اختلاف مصرف دهک‌های پایین و بالا در یارانه انرژی و بنزین وحشتناک است

مسعود پزشکیان نیز در فرصت پاسخگویی خود گفت: ما اکنون به توانمندها بیشتر امکانات می‌دهیم و به کسانی که فقیرترند کمتر، مناطق حاشیه‌ای مانند مرزها اوضاع خوبی ندارند.

اختلاف مصرف دهک‌های پایین و بالا در یارانه انرژی و بنزین وحشتناک است.

در قدم اول باید زبان و نگاه مشترک داشته باشیم تا این روند را اصلاح کنیم. دولت باید زیرساخت‌ها را درست کند.

یارانه‌ها را باید هدفمند کرده و به دهک‌های پایین پرداخت شود. اگر رشد اقتصادی درست نشود و جلوی تورم را نگیریم فقر را بین بقیه سیستم ها تقسیم خواهیم کرد.

بانک‌ها ۵۵ درصد پول‌ها را به تهران می‌دهند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421755" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421755?width=400&height=300"></script></div>

جلیلی: مناسبات فعلی پرداخت یارانه ایراد دارد

سعید جلیلی نیز به‌عنوان آخرین نامزد در دور اول مناظره گفت: بحث این است که دولت باید بتواند هرآنچه از منابع در دست دارد را با عدالت بین مردم تقسیم کند.

مناسبات فعلی پرداخت یارانه ایراد دارد که ما طرح‌هایی برای اصلاح آن نوشتیم، به این نیز توجه کردیم که انرژی چطور به مردم تعلق بگیرد تا عدالت رعایت شود و به همه افراد یکسان یارانه انرژی تعلق نگیرد.

در کنار آن کارت‌های اقتصادی برای رسیدگی به وضعیت معیشتی مردم در نظر گرفته شده است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421763" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421763?width=400&height=300"></script></div>

قاضی‌زاده هاشمی: در بنیاد شهید فقرمطلق را ریشه‌کن کردیم

در آغاز دور دوم از مرحله نخست مناظره انتخاباتی قاضی‌زاده هاشمی گفت: نمودارهای آقای پزشکیان خیلی آشنا بود، اما سوال این است که چطور می‌خواهیم آن را اصلاح کنیم؟

طرح ما در جهت سیاست گذاری در یارانه ها، پلکانی و بر اساس پول ملی خودمان است چراکه معتقدیم باید ارزش پول ملی را حفظ کنیم و ارتقا دهیم.

ما کارهایی که گفتیم را در بنیاد شهید انجام دادیم؛ مثل رفع فقر مطلق و دادن دارایی‌ها به خود مردم.

برای هر خانوار ایرانی فرض را بر این گذاشتیم که دو خودرو داشته باشند و بر این اساس منابع را توزیع کردیم؛ سال اول ۴۰ میلیون تومان، سال بعد ۶۰ میلیون تومان و سال آخر که سال آخر اجرای برنامه است، ۹۰ میلیون تومان اعتبار انرژی تحت عنوان یک کارت در اختیار خانوار برای پرداخت هزینه ها قرار می گیرد و اضافه آن را هم به پشتیبانی از کالابرگ هایی که در اختیارشان است وصل می کنیم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421771" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421771?width=400&height=300"></script></div>

قالیباف: انفال باید به نفع مردم و سپس برای دولت مصرف شود

قالیباف در دور دوم سخنان خود گفت: برخی از مردم امکان کار کردن ندارند، دولت باید از این افراد با بیمه چند لایه حمایت کند.

برخی افراد یک به ۲۲ از انرژی استفاده‌ می‌کنند و این موضوع باید این اصلاح شود. خانواده‌هایی داریم که سال پولی بابت بنزین دریافت نمی‌کنند و برخی چند برابر دریافت می‌کنند.

ما در طرح خود اختيار را برعهده‌ مردم می‌گذاریم تا خودشان تصمیم بگیرند در کدام حوزه مصرف کند. انفال باید به نفع مردم و سپس برای دولت مصرف شود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421794" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421794?width=400&height=300"></script></div>

پورمحمدی: باید از هر روزنه‌ای برای رسیدگی به وضعیت مردم استفاده کرد

در ادامه پورمحمدی گفت: این آمارها و مسائلی که از طرف بنده و دیگر آقایان مطرح می‌شود، بارها قبل از این گفته شده و وضعیت فعلی این است و شاهد هستیم که در همه دوره ها خط فقر زیاد شده و فاصله غنی و فقیر زیاد شده است. این آمارها را باید کنار گذاشت و ببینیم علت واقعی فعلی وضعیت اقتصادی چیست؟

بنده همواره می‌گویم که باید از هر روزنه‌ای برای رسیدگی به وضعیت مردم استفاده کرد، بنده نظرم درباره برجام نیز مشخص شد. باید مردم باور کنند چه شده و بگوییم چه کارهایی می‌خواهیم انجام دهیم و چه برنامه عملیاتی داریم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421793" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421793?width=400&height=300"></script></div>

زاکانی: پزشکیان همان مسیر دولت روحانی را دنبال می‌کند

پس از پورمحمدی زاکانی گفت: درباره پرداخت یارانه به زنجیره، من معتقدم باید به حلقه ماقبل زنجیره پرداخت کنیم. 

آقای پورمحمدی آدرس غلط می‌دهد؛ آقای پزشکیان باید پاسخگو باشند به جای مطالبه‌گری.

در ابتدای دولت خدمت، در سال نفری ۲۲ میلیون تومان، یارانه انرژی به اعتبار طلا داده خواهد شد و فقر مطلق از همین ابتدا ریشه کن می شود.

دولت روحانی کشور را به باد داد و مردم را به فلاکت کشاند و‌ مسببان آن اوضاع امروز در ستاد انتخاباتی آقای پزشکیان هستند.

دولتی که به شهید رئیسی تحویل دادند، ۱۳۰۰ هزار میلیارد تومان بدهی داشت. آقای پزشکیان همان مسیر دولت آقای روحانی را دنبال می‌کند.

 

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421794" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421794?width=400&height=300"></script></div>

پزشکیان: چون باهم دعوا می‌کنیم اینجا هستیم

پزشکیان پس از زاکانی در فرصت پاسخگویی خود گفت: ما چرا اینجا هستیم؟ چون با هم دعوا می‌کنیم. وضعيت سفره مردم در زمان شهید رئیسی روز به روز بدتر شد. اول باید انسجام درست شود، هر کسی به ستاد من بیاید قبول می‌کنم چون می‌خواهیم رای بگیریم.

در تئوری‌های گفته شده راه حل وجود دارد، اما لازمه حل مسائل‌ انسجام داخلی است، وضع بلوچستان. سيستان و مشهد و ... خراب است. اگر با دنيا مشکلمان را حل نکنيم مسئله حل نمی‌شود. برای اجرای قانون باید همه اقشار را ببینیم. چرا طبق تورم حقوق را افزايش ندادیم؟

اگر بخواهيم مشکل حل شود بايد با مردم صادق باشیم، شعار دادن که چیزی نیست.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421801" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421801?width=400&height=300"></script></div>

جلیلی: برای رفع فقر باید جلوی فساد و غارت بیت المال را بگیریم

جلیلی در پایان این دور از مناظره گفت: بحث این است که ایجاد رفاه و رفع فقر مطلق چطور باید صورت بگیرد؟ برای این مهم یک نظام رفاهی در لایه های مختلف باید شکل بگیرد تا این مهم اجرایی شود.

وقتی در ایجاد اشتغال مشکل داشته باشیم، فقر و بیکاری و بیماری تشدید می‌شوند و تا مادامی که این چرخه وجود داشته باشد، نمی توانیم رفع فقر را داشته باشیم.

برای رفع فقر باید سازوکاری که داشته باشیم که جلوی فساد و غارت بیت المال را بگیریم. برای تحقق این مهم باید مبارزه با فساد و پولشویی صورت بگیرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421806" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421806?width=400&height=300"></script></div>

سوالات کارشناسان در دور بعدی مناظره نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری به بحث «ارتقای نظام سلامت» اختصاص دارد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421805" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421805?width=400&height=300"></script></div>

قاضی‌زاده هاشمی: باید میزان پوشش بیمه‌ای دهک‌های پایین را افزایش دهیم

قاضی زاده هاشمی در این بخش گفت: فرق شهید رئیسی با مشکل و فساد کنار نمی‌ آمد بلکه خودش می شد اولین گزارشگر.

در حوزه سلامت، اولویت اول ما این است که شما بیمار نشوید. وظیفه دولت این است که موتور ایجاد بیماری‌ها را خاموش کند.

تعداد روزهای هوای سالم در تهران بسیار اندک است، هر شهری یک تولیدی دارد و ظاهرا در تهران فقط تولید دود و سیاستمدار داریم.

باید کاری کنیم که دسترسی عادلانه به خدمات در حوزه سلامت و درمان اتفاق بیفتد. نظام بیمه ای ما باید در دهک های پایین تر میزان پوشش خود را افزایش دهد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421806" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421806?width=400&height=300"></script></div>

قالیباف: باید بهداشت بر درمان ارجحیت داشته باشد

قالیباف در فرصت پاسخگویی خود گفت: من با مذاکره موافقم اما باید بدانیم مذاکره مبارزه است موافقم که تحریم کاغذپاره نیست. آمریکا قبل و بعد از انقلاب دشمن ملت ایران بوده است.

ترامپ یک‌طرفه از برجام خارج شد اما ما یک‌طرفه همه تعهدات‌ را انجام‌ می‌دهيم‌. امروز ما به دنبال رفع تحریم هستیم و به آن نیاز داریم. دستگاه دیپلماسیرا از همه دستگاه‌های دیگر ارجح می‌دانم.

ما باید اجماع‌سازی داشته باشیم، من حتما ظرفیت اجماع‌سازی دارم، یک نفر از ما رئیس جمهور می‌شود، اما همه ما ۶ نفر در هر کجا هستیم در تصمیم گیری‌ها موثر هستیم.

بهداشت بر درمان باید ارجحیت داشته باشد و در دولت خود به آن‌ خواهم پرداخت.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421822" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421822?width=400&height=300"></script></div>

پورمحمدی: باید مشکلات اقتصادی اساتید فن پزشکی را حل کنیم

پس از قالیباف پورمحمدی گفت: فرصت‌ها در حال گذر هستند، ممکن است در آینده نزدیک دوباره ترامپ باز گردد، باید از فرصت‌ها استفاده کنیم.

ما از این فرصت‌ها سود نبردیم، وقتی نفت را می فروشیم باید مردم نتایج آن را در زندگی خود ببینند. 

در بخش عمده مسائل حوزه پزشکی، تامین مالی کافی کادر درمان و احترام به آنها باید مدنظر قرار بگیرد.

ما دانش پزشکی، سواد این عرصه و تجهیزات لازم را داریم و ظرفیت گسترده‌ای در این حوزه داریم ما فقط باید به اساتید این فن احترام بگذاریم و مشکلات اقتصادی آنها را برطرف کنیم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421823" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421823?width=400&height=300"></script></div>

 

زاکانی: درمان ۴۰ درصد مردم را رایگان می‌کنیم

در ادامه زاکانی گفت: آقای پزشکیان شما ۵ دور، مجلس بودید و یک دور وزیر بودید باید به مردم بگویید که چه کار کردید، همیشه ‌که نمی شود طلبکار بود.

 بیمه پایه رایگان را تکمیل و شبکه بهداشت را تقویت می‌کنیم و پیشگیری را مقدم بر درمان می‌دانیم.

 ۶ دهک مردم بیمه تکمیلی خواهند شد و ۴۰ درصد مردم از درمان رایگان بهره‌مند خواهند شد. درمان بیماران صعب العلاج هم رایگان خواهد بود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421841" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421841?width=400&height=300"></script></div>

پزشکیان: با حقوق فعلی پزشک به مناطق محروم نمی‌رود

پزشکیان پس از اظهارات زاکانی گفت: زمانی که در تبریز رئیس دانشگاه بودم ساختار روستاها را اصلاح کردیم، با فرزندانم در مناطق محروم عملا کارگری کردیم. نگاه ما این بود انسان کالا نیست و نمی‌شود با او مثل کالا برخورد کرد.

در مجلس دعوا سر این است که چرا قانون اجرا نمی‌شود، مشکل در اجرای قانون‌ است. مجلس گذشته درآمد پزشکان را کاهش دادند و خودشان بیرون قرارداد داشتند.

 با ۱۰ تا ۲۰ میلیون حقوق پزشک به مناطق محروم نمی‌رود، ما باید مکانیسم را اصلاح کنیم و راه‌ حل آن این است که همه سر یک سفره بنشینیم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421843" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421843?width=400&height=300"></script></div>

جلیلی: دولت باید از مرگ‌های قابل پیش‌بینی پیشگیری کند

جلیلی در پایان این دور گفت: احترام به مردم این است که سوالی که در این مناظره مطرح می شود را پاسخ دهیم. موففیت خوبی در نظام در طول ۴۵ سال اخیر داشتیم و میانگین طول عمر از ۵۵سال قبل از انقلاب به ۷۷ سال رسیده است.

متاسفانه در همین ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۰۰ نفر از جمعیت ما فوت شدند، البته مرگ حق است اما این رافع مسئولیت ما در پیشگیری از مرگ های قابل پیش بینی نیست.

از این میان ۴۷ درصد مرگ زودرس است که بخشی برای دخانیات، بخشی برای اضافه وزن است، اینجا دولت وظیفه دارد و گاهی وظایف مرتبط آن فراتر از یک دستگاه است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421845" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421845?width=400&height=300"></script></div>

قاضی‌زاده هاشمی: باید سلامت سالمندان را مستمر رصد کنیم

قاضی‌زاده هاشمی در ابتدای دور چهارم مناظره گفت: نامزد ریاست‌جمهوری باید قبلا مسائل کشور را بررسی کرده و راهکار پیدا کرده باشد نه اینکه بعد از رئیس‌جمهورشدن تازه بخواهد سراغ کارشناسان برود و راهکار پیدا کند.

۴ میلیارد دلار ارز ترجیحی می‌دهیم اما دسترسی مردم به دارو با مشکل مواجه است.

 ما بهترین زیرساخت سلامت و بهترین پزشکان را داریم و یکی از دلایل مهاجرت پزشکان درآمد بیشتر است.

ما می خواهیم صندوقی با تزریق ماهانه ۲۰ میلیون دلار برای گردشگری سلامت داشته باشیم و پیش بینی ما این است  که با این کار درآمد سالانه گردشگری سلامت در ۴ سال به ۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

مراقب سلامت سالمندان باید باشیم و به صورت مستمر سلامت آنان را رصد کند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421860" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421860?width=400&height=300"></script></div>

قالیباف: سلامت مهم‌تر از معیشت است

پس از قاضی‌زاده هاشمی قالیباف گفت: نظام سلامت اساس کار است و عوامل موثری بر آن دخیل است که نیاز به هماهنگی بین بخشی دارد، مثل آب، هوا و ... .ما یا غفلت کردیم یا ناآگاه بودیم یا عرضه نداشتیم مشکل را حل کنیم.

محیط زیست از اهمیت زیادی برخوردار است. از زمان جنگ تا اکنون موضوع شیرخشک حل نشده است. افراد سالمند ۲۰ سال آینده چند برابر می‌شود. سلامت مهمتر از معیشت است.

پزشکان و دستیاران پزشکی ما وضعیت خوبی ندارند، مجلس بیماران صعب العلاج را به صورت ۱۰۰ درصدی حمایت کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421861" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421861?width=400&height=300"></script></div>

پورمحمدی: مدیریت سلامت و اقتصاد درمان بسیار مهم است

پورمحمدی پس از قالیباف گفت: سلامت جزو حوزه‌های مهم بعد از انقلاب است. از نظر دانش، ظرفیت و تجهیزات در شرایط خوبی هستیم، مهم است که این موارد را گسترش دهیم.

سالمندی مساله مهم کشور است و باید به آن توجه کنیم و به مشکلات و بیماری های جدیدی مانند اوتیسم بیشتر بپردازیم.

برای رفع مشکلات این حوزه باید به اعتماد ملی، تدبیر و مدیریت درست آن بپردازیم. مدیربت سلامت و اقتصاد درمان بسیار مهم است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421875" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421875?width=400&height=300"></script></div>

زاکانی: موضوع دارو با دستور به کارخانه‌ها حل نمی‌شود

در ادامه مناظره زاکانی گفت: بزرگترین سرمایه ما در حوزه پزشکی نیروی انسانی و شبکه ما و تجربه ما و کارکردهای ماست که باید به نحو احسنت پاس بداریم.

موضوع سلامت فراتر از بهداشت و درمان است. شورای عالی سلامت به مسئولیت ریاست‌ جمهوری می‌تواند همه را مکلف به گام گذاشتن در این مسیر کند.

وضوع سلامت فراتر از بخش بهداشت و درمان است. موضوع دارو و شیرخشک با دستور حل نمی‌شود.

 ما نیازمند یک تحول هستیم و این تحول جز، یکپارچه سازی اطلاعات، نسخه الکترونیک، نظام ارجاع، سطح بندی خدمات و قبل از آن حوزه شبکه بهداشت و موضوع توجه به توریسم سلامت و... اتفاق نخواهد افتاد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421879" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421879?width=400&height=300"></script></div>

پزشکیان: مقصر دریافت رشوه، پزشکی که ۱ تا ۲ دلار ویزیت می‌گیرد نیست

پزشکیان در این بخش از اظهارات خود گفت: سیاست‌های کلی نظام برنامه ماست، اما اجرا نمیشود تا زمانی که سر سفره ای ننشینم که برای مردم پهن نکردم مسئله حل نمی‌شود.

وقتی ویزیت پزشک‌ها ۱ تا ۲ دلار است اگر زیرمیزی یا ارز می‌گیرند دکترها تقصیر ندارند. نمی‌شود قانونی که نوشتیم را اجرا نکنیم و بگوییم مشکل حل نمی‌شود.

دغدغه ما از اولی که خودم را شناختم این بود که به داد مردمی برسیم که کسی به داد آنها نمی‌رسد.

مشکل عدم تعهد افرادی مثل ما در بالاست. اجرای قانون‌ و سیاست‌های کلی و تعهد خودمان به اجرای قانون مورد تاکید من است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421880" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421880?width=400&height=300"></script></div>

جلیلی: شتغال و امنیت شغلی بر سلامت افراد تاثیر می‌گذارد

در بخش پایانی این دور جلیلی گفت: سلامت بحث مهمی درخصوص احاد جامعه و از حقوق ملت است. بحث های امروز بیشتر مربوط به کارهای وزارت بهداشت شد و کمتر از وظایف رئیس جمهور صحبت شد.

متاسفانه میزان تلفات جاده‌ای حدود ۲۰ هزار نفر است که چند برابر این رقم، مجروح و افرادی با قطع عضو داریم که باید برای رفع این مشکل برنامه ریزی و اقدامات لازم صورت بگیرد.

اشتغال و امنیت شغلی و استرس‌ها بر سلامت افراد تاثیر می‌گذارد. برای عوامل اجتماعی مهم در نظام سلامت نیز باید برنامه‌ریزی و تدبیر لازم صورت بگیرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421883" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421883?width=400&height=300"></script></div>

در ادامه برنامه و پس از وقفه‌ای کوتاه سوالات کارشناسان در بخش سوم مناظره دوم با موضوع ارتقای نظام علمی و آموزشی برای پاسخگویی نامزدها مطرح شد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421889" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421889?width=400&height=300"></script></div>

قاضی‌زاده هاشمی: بودجه آموزش عمومی باید افزایش پیدا کند

قاضی زاده هاشمی در این دور از اظهارات خود گفت: آینده هر کشوری را با حوزه آموزش عمومی آن می‌سنجند.

در دولت آیت‌الله رئیسی، ۲۹۵ هزار معلم بعد از کرونا جذب شده‌اند. ۹۱۱ هزار کودک که از تحصیل بازمانده بودند به تحصیل بازگشتند.

رتبه بندی معلمان با کمک مجلس صورت گرفت البته اشکالاتی دارد که باید مرتفع شود ولی قبل از آن کسی زیر بار انجام آن نرفته بود.

خطای استراتژیک ما در آموزش این است که سن پرورش را از دست می‌دهیم.

وزارت آموزش و پرورش، اصلی ترین وزارتخانه کشور است. به نظر بنده این سهم از اعتبارات که ما به آموزش عمومی می‌دهیم کم است و بودجه آن باید از ۹ درصد به ۳۰ درصد افزایش پیدا ‌کند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421898" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421898?width=400&height=300"></script></div>

قالیباف: مقطع ابتدایی و مهدکودک باید در اولويت قرار بگیرد

در ادامه قالیباف گفت: برای هر تصمیم شناخت دقیق وضعیت موجود مهم است. طی سال‌های گذشته حدود ۱۵ وزیر آموزش و پرورش تغییر کرده است و در بحث مدیریت این حوزه دچار مشکل هستیم.

مدیر یک مغازه عطاری را آنقدر تغییر نمی‌دهیم که وزرای آموزش و پرورش را عوض کرده‌ایم. آموزش و پرورش اساس پیشرفت کشور است.

امروز تقریبا بودجه آموزش و پرورش را کم کردیم. پایه و مقطع ابتدایی و مهدکودک باید در اولويت قرار بگیرد. 

مدرسه، محیط مدرسه، استاندارد مدرسه و معلم از اهمیت زیادی برخوردار است. بايد به تربیت معلم نیز اهتمام داشته باشیم.

الان معلم کم داریم، وقتی از معلم بازنشسته‌ فراخوان می‌کنیم تا مجددا وارد عرصه فعالیت شوند هزینه کمی برای آنها در نظر می‌گیریم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421911" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421911?width=400&height=300"></script></div>

پورمحمدی: باید روش تدریس و محتوای آموزشی را به متخصصان واگذار کنیم

پس از قالیباف پورمحمدی گفت: آموزش عالی و نهادهای آموزشی و تحقیقاتی نقش‌محوری در رشد و توسعه دارند، کشور ما از این ظرفیت به‌نحو گسترده برخوردار است، باید از حجم گسترده نیروهای متخصص و دلسوز در این حوزه قدردان باشیم. 

مسئله اساسی نظام آموزشی، حوزه محتوایی ماست. ما باید روش تدریس و محتوای آموزشی را به اساتید و متخصصان و کادر آموزشی واگذار کنیم.

آموزش و پرورش جای رقابت سیاسی نیست و نقش مادری و محوری دارد و نباید اختلافات سیاسی در آن موثر باشد چراکه وزارتخانه بسیار مهمی است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421910" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421910?width=400&height=300"></script></div>

زاکانی: باید معلمی بر تاج اشتغال کشور بنشیند

در ادامه زاکانی گفت: آموزش و پرورش، هزینه نیست بلکه سرمایه‌گذاری است لذا نگاه به آموزش و پروش باید تغییر داد.

باید سیاست‌ها در این حوزه را متفاوت کرد، شروع اصلاح در آموزش و پرورش باید از کلاس باشد نه از ستاد. مهمترین رکن در کلاس، معلم و دانش‌آموز است و فقط محتوا نیست.

باید به معلم رسید و به دانش‌آموز حق داد که حرف بزند تا پاسخ معتبر خود را بگیرد.

منزلت، معیشت و جایگاه معلم باید به گونه‌ای باشد که معلمی بر تاج اشتغال کشور بنشیند. نباید به آموزش و پرورش نگاه مکانیکی داشته باشیم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421922" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421922?width=400&height=300"></script></div>

پزشکیان: باید به دانش‌آموزان خدمت یکسان ارائه بدهیم

پزشکیان در فرصت پاسخگویی خود گفت: باید ببینیم آیا به کودکی که در روستاست با کودک خود یک سرویس می‌دهیم؟ اگر کشور اسلامی هستیم باید خدمات به دانش آموزان یکسان باشند‌.

بیش از ۸۰ درصد از دانش‌آموزان مدارس دولتی نمی‌توانند دانشگاه بروند زیرا ما به آنها درست سرویس نمی‌دهیم.

مشکل معلمين را باید حل و ثبات مدیریتی ایجاد کنیم. معلم باید قوی ترین و دلسوزترین باشد.

دانش آموزان باید درست مدیریت کردن را یاد بگیرند نباید افراد را تک بعدی تربیت کنیم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421923" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421923?width=400&height=300"></script></div>

جلیلی: نقش رئیس جمهور در ایجاد عدالت آموزشی بسیار مهم است

جلیلی در پایان این دور از مناظره گفت: یکی اژ بحث هایی که روی آن تکیه دارم یک ایران جهش و یک جهان فرصت است.

مدارس یکی از نهادهایی هستند که اگر سرمایه‌گذاری جدی روی آن انجام شود، شرایط پیشرفت و توسعه کشور محقق می‌شود.

عدالت آنجایی اجرا می‌شود که فرزندان در مدارسی که بهتر می‌توانند، استعدادشان را شکوفا کند، درس بخوانند؛ اینجا نقش رییس جمهور در ایجاد عدالت آموزشی بسیار مهم است. بین مدارس هرنقطه از شهر نباید هیچ تفاوتی باشد و شرایط اموزشی یکسان برای همه دانش‌آموزان باید فراهم باشد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421924" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421924?width=400&height=300"></script></div>

قاضی زاده هاشمی: باید درآمد نخبگان را افزایش بدهیم

در آغاز دور جدید مناظره دوم قاضی‌زاده هاشمی گفت: عمر بچه های خود را در این نظام آموزشی طولانی مدت تلف می‌کنیم.، باید بتوانیم بهره‌وری را در آموزش‌ و پرورش ارتقا دهیم.

باید افراد را به سرعت به بازار کار برسانیم. باید آموزش عالی و حوزه نخبگی را به اقتصاد پیوند بزنیم.

بچه‌های ما ایران را دوست دارند و به سختی خارج از کشور زندگی می‌کنند، اگر می خواهیم نخبگان کشور را ترک نکنند باید درآمد آن ها را زیاد کنیم

با توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان می‌توانیم از این مهاجرات‌ها جلوگیری کنیم.

باید بتوانیم حوزه آموزش عالی و حوزه نخبگان را به اقتصاد پیوند بزنیم، در دانشگاه‌های ما باید دفاتری از بخش اقتصادی ‌کشور مستقر شوند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421935" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421935?width=400&height=300"></script></div>

قالیباف: سرمایه‌های انسانی مهمتر از سرمایه‌های مادی هستند

پس از قاضی زاده، قالیباف گفت: امروز راهکارهای خوبی ارائه شد اما کدام دولت این را انجام‌ می‌دهد؟ اگر طرح خوب باشد اما مدیریت خوب نباشد و مجری اشتباه کند عقب‌گرد است.

وقتی به نخبگان اهمیت نمی‌دهیم یا مدیران را در امور به کار نمی‌نمیگریم مشکل حل نمی‌شود

وقتی دوقطبی جعلی در کشور درست می‌شود به کشور خسارت وارد می‌کند. وقتی مردم در اداره موضوعات حذف و نقش خانواده در اداره مدرسه حذف می‌شود، مشکل درست می‌شود.

وقتی حرف از اجماع‌سازی میزنیم باید در مبانی نظام‌ باشد و به گونه‌ای عمل کنیم که تنش ایجاد نکنیم و به سمت گشايش برویم.

سرمایه‌های انسانی کشور به مراتب مهمتر از سرمایه‌های مادی ما هستند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421946" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421946?width=400&height=300"></script></div>

پورمحمدی: محیط دانشگاه باید جذاب، دلچسب، آزاد و مستقل باشد

پورمحمدی پس از قالیباف گفت: در همه حوزه‌ها همچون بهداشت و درمان، آموزش و پرورش و آموزش عالی و سایر حوزه‌ها امروز نیازمند وفاق هستیم.

به‌خاطر ضعف مدیریت‌ها و فشار از بیرون و یا هر عاملی فضای اجتماعی ما دچار افتراق شده است. فاصله گیری اجتماعی شکل گرفته است و در نظام مدیریتی با یک لختی روبه‌رو هستیم که تا مشکلات برطرف نشود، مشکلات همچنان باقی می‌ماند.

نسل امروز مختصات، خواسته‌ها و نگاه متفاوتی دارد باید این تفاوت‌ها را درک کنیم. محیط دانشگاه باید جذاب، دلچسب، آزاد و مستقل باشد تا پیامدهای منفی در فضای اجتماعی نگذارد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421947" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421947?width=400&height=300"></script></div>

زاکانی: باید مدارس دولتی بهتر از مدارس خصوصی باشند

در ادامه مناظره زاکانی گفت: باید مدارس دولتی ما مثل دانشگاه‌های دولتی بهتر از مدارس خصوصی باشد.

حوزه علمیه یک ظرفیت عظیمی برای خدمت دارد، از ظرفیت اندیشه ورزی و نظریه پردازی در حوزه های علمیه باید استفاده کنیم.

باید دو زیست بوم، نوآوری و اندیشه ورزی را پیش ببریم. زیست بوم نوآوری در کشور وجود دارد ولی باید به شدت توسعه پیدا کند. نیازمند زیست بوم اندیشه ورزی هستیم تا هیچ نخبه ای در ایران، خود را بی اثر  نبیند

با مولدسازی می‌توان بسیاری از ضعف‌های آموزش و پرورش را در حوزه کالبدی، جبران کرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421960" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421960?width=400&height=300"></script></div>

پزشکیان: باید مکانیسم پرداخت به هیئت علمی تغییر کند

پس از زاکانی پزشکیان گفت: ما در دانشگاه فقط روی تئوری و تحقیق کار می‌کنیم، لازم است دانشگاه بر حسب نیاز جامعه باشد. باید کاری کنیم در دانشگاه‌ها از نسل ۲ به نسل ۳ و ۴ بروند.  

اجماع بر قانون اساسی و سیاست‌های کلی است، هر کس به آن طرف رفت دیگر دعوا نکنیم، می‌شود بر اجرای قانون اجماع کرد.

مکانیسم پرداخت به هیئت علمی باید طوری باشد که بتواند زندگی کند. بیشترین بیکاران ما دانشجویان فارغ‌التحصیل است. این بخاطر عدم سیاستگذاری دقیق ما با توجه به نیازهای جامعه است.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421962" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421962?width=400&height=300"></script></div>

جلیلی: اساتید و دانش‌آموختگان باید سهم خود را در پیشرفت و جهش کشور ایفا کنند

در ادامه جلیلی گفت: ده‌ها هزار عضو هیئت علمی داریم که گنج بزرگی برای کشور هستند و در کنارش میلیون‌ها دانش آموخته داریم که گنحینه ارزشمند و بزرگی هستند. 

اساتید و دانش آموختگان باید در پیشرفت و جهش کشور سهم خود را ایفا کنند. 

باید برای این نیروها اولویت‌هایی در حوزه‌های مختلف تعیین کرد و هر دانشگاه سهم مختلفی در توسعه کشور و رفع مشکلات داشته باشد؛ این موجب نشاط اجتماعی در کشور شده و نهضت حل مسائل را فعال می‌کند.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421964" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421964?width=400&height=300"></script></div>

قاضی زاده هاشمی: می‌خواهم دولت نیمه تمام شهید رئیسی را ادامه بدهیم

قاضی زاده هاشمی در فرصت جمع‌بندی خود گفت: دوکار بعد از ریاست‌جمهوری داریم یک بزرگ‌کردن سفره مردم و یکی هم توزیع عادلانه درآمدهای کشور.

آزادی‌های اجتماعی و سیاسی با قدرتمند کردن خانواده‌ها شدنی است.

مردم بگویند وضعیت معیشت در دولت شهید رئیسی بهتر شده یا نه.

می‌خواهم دولت نیمه تمام شهید رئیسی را ادامه و نقاط ضعف را هم اصلاح کنم.

عدالت اقتصادی در ایران نشدنیست مگر با قدرتمند کردن تک تک خانواده های ایرانی از طریق توزیع درست منابع مالی دولت، خصوصا اجرای کامل طرح هدفمندی یارانه ها.

تیم امنیتی حاکم در دولت روحانی، در ستاد آقای پزشکیان هستند؛ هرکسی با نزدیکانش شناخته می‌شود.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421973" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421973?width=400&height=300"></script></div>

 

قالیباف: به زوج‌های جوان واحدهای مسکونی بدون پرداخت اجاره تا سه سال اهدا می‌کنیم

در ادامه قالیباف گفت: در دولت چهاردهم فاصله تورم و افزایش حقوق کاهش می‌یابد و با رفاه کارت درمان، معیشت و کالای اساسی تأمین می‌شود. 

به زوج‌های جوان واحدهای مسکونی ٧٥ متری بدون پرداخت اجاره تا سه سال اهدا می‌کنیم. اجازه نمی‌دهیم سفره مردم کوچک شود.

اتباع غیرمجاز آسیب‌های جدی در حوزه اجتماعی می‌زنند. ما باید مرزهای شرقی با افغانستان و پاکستان را با یک دیوار ببندیم که امنیت برقرار شود.

برای حل مشکلات مسکن مردم برنامه‌ریزی دقیق داریم، وقتی در حوزه امنیتی و نظامی پیشرفت می‌کنیم باید در حوزه اقتصادی هم پیشرفت کنیم.

ما می‌توانیم به همه کسانی مسکن ندارند یک قطعه زمین رایگان بدهیم. مصمم هستیم واردات خودرو را انجام دهیم تا رقابت بین خودروساز داخل و خودروهای خارجی باشد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421984" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421984?width=400&height=300"></script></div>

پورمحمدی: نظام دیوانی و اداری را نمی‌شناسیم و نسخه‌های رویایی می‌نویسیم

پورمحمدی پس از قالیباف گفت: بحث‌اساسی وضعیت فعلی است، با امکانات محدود باید بهترین برداشت را داشته باشیم و جلوی پرت منابع را بگیربم.

چابک و کوچک‌سازی دولت بسیار مهم است که متاسفانه در دوره های مختلف به این مهم توجه نشده است.

آستانه تحمل ما بسیار پایین است و اختلاف سلیقه را نمی‌پذریم.

نظام دیوانی و اداری را نمی شناسیم و چالش‌هایش را نمی‌دانیم و نسخه‌های رویایی می‌نویسیم. کسی‌که می‌خواهد اصلاحات اساسی کند باید نظام اداری را بشناسد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_421986" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/421986?width=400&height=300"></script></div>

زاکانی: ظرف ۵ سال می‌توان مشکل مسکن را حل کرد

زاکانی در ادامه مناظره گفت: آماده‌ام با خود آقای روحانی یا دیگران که اسباب شرایط امروز را ایجاد کرده‌اند مناظره کنم.

یارانه‌ها را تا چندین برابر می‌توانم افزایش دهم، با توجه به ظرفیت‌های قانونی و تجربه‌ای که در شهرداری کسب کردم، ظرف ۵ سال می‌توان مشکل مسکن را حل کرد.

اگر آموزش عالی محور تحولات کشور قرار بگیرد می‌تواند کارکردهای ویژه‌ای داشته باشد.

باید برای مردم معلوم کنیم که وضع موجود‌، حاصل کار چه ‌کسانی است.

یارانه طلایی را مطرح کردم و هر فردی در کشور می‌تواند ۲۲ میلیون در سال این اعتبار طلا را داشته باشد. پول انجام این کار موجود است اما متاسفانه عده‌ای نمی گذارند این کار صورت بگیرد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422001" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/422001?width=400&height=300"></script></div>

پزشکیان: مردم باید باور کنند ما می‌خواهیم برایشان کار کنیم

پزشکیان در فرصت جمع‌بندی خود گفت: ما باید مردم را مشارکت دهیم. مردم باید باور کنند ما می‌خواهیم برایشان کار کنیم.

زندگی و کار ما برای محرومین بود، ۹۰ درصد مشکل مدیریت ارشد است. مردم پشت سر ما قضاوت درستی ندارند.

مردم از ما ناراضی هستند چون برایشان پرونده درست می‌کنیم و به آنها انگ می‌چسبانیم؛ با مردم باید رابطه‌ صمیمی داشته باشیم. بسیاری از افراد وقتی به قدرت می‌رسند افراد خود را می‌آورند.

اصلاحات ۴ اصل عدالت کیفیت اثربخشی و کارایی دارد و هر کاری می‌کنیم باید این ۴ اصل را لحاظ کنیم. مناطق سنی‌نشین ضعيف‌تر هستند، ما به آنها خدمات درست ارائه‌ نکرديم.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422002" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/422002?width=400&height=300"></script></div>

جلیلی: فرصت‌های جهانی زیادی برای پیشرفت وجود دارد

پس از پزشکیان جلیلی در پایان این برنامه مناظره گفت: در برنامه های روزهای اخیر مردم شاهد اعلام برنامه‌های من در زمینه های مختلف در ۲ سطح که ناظر بر جهش کشور است و برپایه عدالت است و دوم برنامه‌هایی که ناظر به معیشت مردم است و‌ برنامه نیاز دارد، بودند.

امروز دو رویکرد وجود دارد؛ یک رویکردی که معتقد است نه تنها می‌توان از مشکلات عبور کرد بلکه پیشرفت هم امکان‌پذیر است، رویکرد دوم این است که نمی‌شود و نمی‌توان کاری کرد. اما من به عنوان کسی‌که ۳۵ سال کار سیاست خارجی کردم، می‌گویم فرصت‌های جهانی زیادی برای پیشرفت وجود دارد.

کد ویدیو
دانلود
فیلم اصلی
<div id="video-display-embed-code_422003" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.mizanonline.ir/fa/news/play/embed/4779073/422003?width=400&height=300"></script></div>

انتهای پیام/

نظر شما