شناسهٔ خبر: 67286598 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

وزیر آموزش‌وپرورش اعلام کرد:

افزایش بیش از۳۰۰ درصدی مشارکت خیرین مدرسه ساز در سال گذشته /اعتماد خیرین به دولت شهید جمهور

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دوران خدمت شهید آیت الله رئیسی حدود ۷ هزار مدرسه در کشور ساخته شد که این یک آمار بی‌سابقه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکزاطلاع رسانی وروابط عمومی وزارت آموزش وپرورش، رضامراد صحرایی ظهر پنجشنبه در بیست و ششمین جشنواره خیران مدرسه‌ساز که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، به ویژگی مردمی بودن شهید آیت‌الله رئیسی اشاره و اظهار کرد: شهید رئیسی «در مردم» و «با مردم» و «از مردم» بود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه او اعتقاد داشت سرفرازی ملت به دست مردم رقم خواهد خورد، بیان کرد: شهید جمهور دولت را به مردم برگرداند و خط‌قرمز او در همه تصمیمات، رضایت و خدمت به مردم بود.

وی با بیان اینکه در نگاه شهید آیت الله رئیسی، اخلاق مقدم بر سیاست بود، افزود: او از هیچ اصل اخلاقی عدول نکرد و اخلاق را به سیاست برگرداند.

صحرایی با اشاره به اینکه شهید رئیسی حکمرانی ملت و امت مبتنی بر دیدگاه ولایت فقیه را به‌درستی پیاده‌سازی کرد، افزود: او نوع ویژه‌ای از حکمرانی را بنا کرد که آن، حکمرانی بی‌حاشیه و خدمت بی‌منت به ملت بود. او می‌دانست کسب عزت در مسیر خدمت به مردم محقق می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه در دوره خدمت شهید رئیسی ۷۰ هزار کلاس درس، بهسازی و بازسازی و مقاوم‌سازی شد، گفت: در دولت سیزدهم حدود ۷ هزار مدرسه در کشور ساخته شد که این یک نصاب بی‌سابقه است؛ از این رو باید اذعان کرد در ۳۳ ماه خدمت شهید رئیسی، ایران به کارگاه مدرسه‌سازی تبدیل شد.

وی افزود: دانشگاه فرهنگیان، نرم‌افزار تربیتی جمهوری اسلامی ایران است و همچنین در دولت سیزدهم، به دانشگاه فرهنگیان بیش‌از ۸۷ هزار ردیف استخدامی داده شد.

صحرایی گفت: قوت هر کشور به اندازه قوت معلمان آن است و دانشگاه فرهنگیان است که معلم می‌سازد؛ از این رو توجه به دانشگاه فرهنگیان و تربیت‌معلم بسیار مهم  است.

وزیر آموزش و پرورش خطاب به خیرین مدرسه ساز ابراز کرد: شما برای سرمایه گذاری حوزه‌ای انتخاب کرده‌اید که به آینده این کشور گره خورده است، چراکه مدرسه‌سازی ساخت انسان و مولدسازی است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در دوران خدمت شهید آیت الله رئیسی حدود ۷ هزار مدرسه در کشور ساخته شد که این یک آمار بی‌سابقه است.

نظر شما