شناسهٔ خبر: 67286491 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نخستین رویداد فرهنگی بهار در زنجان به کار خود پایان داد

الهام خوشی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان زنجان گفت: اولین رویداد فرهنگی بهار که فرصتی برای روایت شکفتگی و تازگی همزمان بهارانه‌های طبیعت و معنویت را فراهم آورده بود، به فصل پایانی خود رسید.

صاحب‌خبر -

اصغر حاج‌علی‌اکبری، امروز (پنج‌شنبه ۳۱ خرداد ماه) در آیین اختتامیه رویداد فرهنگی بهار، اظهار کرد: رویداد فرهنگی بهار، اتفاق خوبی است که خوشبختانه مشارکت چشمگیری از سوی هنرمندان در آن شکل گرفت و از استان‌های گوناگون اثر ارسال شد. در این رویداد در سه بخش شعر، داستان، شعر و داستان ترکی اثر دریافت و داوری شد. 

در ادامه دبیر علمی رویداد فرهنگی بهار تصریح کرد: تعداد کل آثار رسیده به جشنواره ۳۸۵ اثر است. امیر رسولی، سیدوحید سمنانی و ناصر حامدی داوران بخش شعر فارسی؛ مردعلی مرادی و مهدی زارع داوران بخش داستان فارسی؛ وحید طلعت و امیر نصیری نیز از داوران شعر و داستان ترکی این جشنواره هستند. 

حسن پاکزاد با بیان اینکه این جشنواره با محوریت و استان‌های هم مرز آن و به دو زبان فارسی و ترکی برگزار شد، اظهار کرد: ۶۹ درصد آثار اشعار کلاسیک، ۱۷ درصد شعر و داستان ترکی، ۷ درصد شعر سپید، ۷ درصد داستان و ۷ درصد شعر و داستان دانش‌آموزی بود. 

وی با بیان اینکه خوشبختانه آثار خوبی در این جشنواره دریافت شد، افزود: زنجان با ۳۹ درصد مشارکت، گیلان ۱۹.۵ درصد، آذربایجان غربی ۱۴.۵، آذربایجان شرقی ۱۳.۵، اردبیل ۵.۵، قزوین ۱.۵ درصد مشارکت داشتند. 

به گزارش ایسنا، ۶ نفر در بخش شعر کلاسیک فارسی و ۳ نفر در بخش ترکی، ۳ نفر در بخش شعر نیمایی - سپید و ۳ نفر در بخش ترکی، ۳ نفر در بخش داستان فارسی و ۱ نفر در بخش ترکی، ۵ نفر در بخش شعر دانش آموزی و ۲ نفر در بخش داستان دانش‌آموزی برگزیده شدند. در مجموع از ۲۶ نفر در آیین اختتامیه رویداد فرهنگی بهار تقدیر شد. 

به گزارش ایسنا، در حاشیه آیین اختتامیه نخستین رویداد فرهنگی بهار، پنج‌شنبه ۳۱ خردادماه کارگاه داستان فارسی، با حضور مهدی زارع و مردعلی مرادی، کارگاه تخصص شعر فارسی با حضور ناصر حامدی، امیر مرزبان و سید وحید سمنانی‌، کارگاه تخصصی ادبیات ترکی (شعر و داستان) با حضور وحید طلعت برگزار شد.

انتهای پیام

نظر شما