شناسهٔ خبر: 67286490 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۵۰۰ کاتب قرآن در کشور فعالیت دارند

گنبدکاووس - ایرنا - مدیر دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم، از فعالیت افزون بر ۵۰۰ کاتب این کتاب آسمانی در سراسر کشور خبر داد و گفت:این کاتبان از استاتید برجسته خوشنویسی هستند که دوره‌های آموزش کتابت قرآن را نزد این مرکز فرهنگی و طی یک دهه فعالیت ،آن را فرا گرفتند.

صاحب‌خبر -

مهدی بابایی عصر پنجشنبه درحاشیه نخستین کارگاه آموزشی خطوط قرآن کریم (نسخ و ثلث) منطقه شمال شرق کشور به میزبانی گنبدکاووس در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا، افزود: از ۵۰۰ کاتب برجسته قرآن کریم کشور بیش از ۱۰۰ نفر آنها جزو استاتید شاخص این رشته در جهان اسلام هستند.

وی با یادآوری آغاز فعالیت دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن کریم درسال ۱۳۹۰، اضافه کرد: ماموریت این مجموعه ترویج و ارتقای هنر کتابت قرآن در سراسر ایران اسلامی است که در این مدت توفقیات خوبی نیز کسب کرده است.

بابایی ادامه داد: دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن از ابتدای سال ۱۴۰۰ هم اقدام به شناسایی و تقویت مناطق مستعد هنر کتابت در سراسر ایران نمود که منطقه استان گلستان و گنبدکاووس از مناطق برجسته در شیوه‌های مختلف قرآن نویسی است.

مدیر دارالکتابه مرکز طبع و نشر قرآن گفت: استاد «محمد بازیار» از اهالی گنبدکاووس از کاتبان برجسته قرآن کریم و نخستین کسی است که در رشته خط نسق عربی موفق به کسب رتبه استادی در کشور شده و امروز قرآن کاتبت شده وی رونمایی خواهد شد.

وی افزود: در طول ۱۲ سال گذشته ۱۱ جلد کتاب قرآن به صورت انفرادی توسط استاتید برجسته این هنر، کتابت شده که پنج جلد آن از جمله کتاب استاد بازیار منتشر شده است ضمن اینکه تعداد زیادی کتاب قرآن هم به صورت دسته جمعی توسط استادان این رشته و در مناسبت‌های مختلف، کتابت شده برخی از آنها به رویت رهبر معظم انقلاب رسیده است.

بابایی اضافه کرد: در کارگاه آموزشی امروز هم حدود ۸۰ کاتب از استان‌های «خراسان شمالی و جنوبی، سمنان، تهران، اصفهان و گلستان» و استادان برجسته‌ای مانند «احمد عبدالرضایی»، «مجید سعید کافی» و «محمد بازیار» حضور دارند.

به گزارش ایرنا، درحاشیه کارگاه آموزشی یک روزه کتابت قرآن کریم که در آستان مقدس امامزاده یحیی بن زید (ع) گنبدکاووس برگزار شد، آثاری از استاتید برجسته این هنر نیز به نمایش گذاشته شده بود.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.

نظر شما