شناسهٔ خبر: 67286446 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر دادگستری: مشارکت حداکثری در انتخابات راهبردی و ضروری است 

همدان- ایرنا- وزیر دادگستری مشارکت حداکثری مردم را در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری راهبردی و ضروری دانست و گفت که این حماسه حضور، تکمیل کننده انسجام تشییع و بدرقه به یاد ماندنی شهید جمهور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "امین‌حسین رحیمی" عصر پنجشنبه در یادواره ۵۷ شهید والامقام روستای حسین‌آباد شاملو شهرستان ملایر افزود: حضور حداکثری در انتخابات هشتم تیرماه مورد تاکید رهبر معظم انقلاب است.

وی بیان کرد: پس از حضور حداکثری در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، انتخاب اصلح ضروری است و مردم باید با آگاهی و شناخت پای صندوق‌های رای حاضر شوند.

وزیر دادگستری ادامه داد: ۶ نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری صلاحیت دارند و مورد تایید شورای نگهبان هستند، اما توانشان متفاوت است و باید به کسی رای دهیم که بهتر می‌تواند مشکلات کشور را حل کند.

رحیمی شرکت در انتخابات را راهبردی و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: مردم باید همانند دوره‌های قبل با حضوری حداکثری در پای صندوق‌های رای، پاسخ محکمی به یاوه‌گویی‌هایی دشمنان دهند.

وی همچنین ضمن تقدیر از برگزارکنندگان یادواره شهدا در سراسر کشور به ویژه روستای حسین‌آباد شاملو، گفت: اگر مردم ایران همچنان یادواره برای شهدا می‌گیرند، برای این است که یادمان بماند که باید در مسیر شهدا حرکت کنیم و از آرمان‌های آنها غافل نشویم.

وزیر دادگستری تاکید کرد: اگر امروز امنیت و آسایش داریم، به برکت شهداست که رفتند و تمام هستی خود را فدا کردند تا امنیت برقرار باشد.

رحیمی یادآور شد: باید حواسمان باشد در راه شهدا قدم برداریم و برای استقلال کشور، پاسداری از ارزش‌ها و اخلاق اسلامی بجنگیم.

راه شهدا برای مسوولان، خدمت صادقانه به مردم است

وی با بیان اینکه راه شهدا برای ما مسوولان خدمت صادقانه به مردم است، اظهار کرد: شهید جمهور در راه خدمت به مردم و در راه شهدا جانش را در این مسیر فدا کرد و افتخار دارم که بیش از ۲۰ سال با شهید آیت‌الله رئیسی کار کردم و در قوه قضاییه معاون وی بودم و در دولت سیزدهم هم افتخار خدمتگزاری دارم.

وزیر دادگستری افزود: رهبر فرزانه انقلاب فرمودند، شهید رئیسی یک شخصیت جامع بود و اخلاق حسنه مهم‌ترین ویژگی او بود و در پست‌ها و سمت‌های مختلفی که داشت، هیچ تغییری نکرد.

دغدغه رئیس جمهور شهید معیشت مردم بود

رحیمی با بیان اینکه دلسوزی، خستگی ناپذیری و مردم‌داری وی زبانزد بود، گفت: شهید جمهور همواره به ما تاکید می‌کرد فقط کار مردم بر زمین نماند و دغدغه‌اش معیشت مردم بود.

وی ادامه داد: در سال آخر دولت سیزدهم قرار بود وضعیت کشور بهتر شود و زحمات دولت نتیجه دهد.

وزیر دادگستری تاکید کرد: مردم غیرتمند و وفادار ایران نیز به پاس تمامی خدمات شهید جمهور، در مراسم تشییع و بدرقه وی سنگ تمام گذاشتند و اگر پیکر مطهر او به همه شهرها می‌رفت، همین جمعیت برای بدرقه وی می‌آمدند.

رحیمی خاطرنشان کرد: شهادت آیت‌الله رئیسی انسجامی در جامعه ایجاد کرد که بی‌نظیر بود، همانطوری که شهادت سردار سلیمانی یک انسجام ایجاد کرد و همه برای مظلومیت وی دلشان سوخت.

وی یادآور شد: وقتی آیت‌الله رئیسی شهید شد، یک انسجام عاطفی و احساسی به وجود آمد و شهادت وی و همراهانش بسیار نافع است.

وزیر دادگستری تاکید کرد: بنا به دستور رهبر معظم انقلاب، تا زمانی که دولت جدید مستقر شود، دولتمردان بیش از گذشته با تمام توان برای حل مشکلات مردم تلاش می‌کنند و یک لحظه از وطیفه خود کوتاه نمی‌آییم.

رحیمی همچنین یادآور شد: سال گذشته در یادواره روستای حسین‌آباد شاملو از طرف وزیر راه و شهرسازی قول دادم دوربرگردان‌ها در مسیر این روستا برای جلوگیری از تصادفات جاده‌ای احداث شود که پیگیری‌های لازم انجام، بودجه تامین و پیمانکار شناسایی شد و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

وی اضافه کرد: دولت شهید رئیسی دولت صادق الوعد است و سجایای اخلاقی وی برای ما درس است و راه شهدا را باید با خدمت صادقانه به مردم ادامه دهیم.

به گزارش ایرنا؛ شهرستان ملایر یک‌هزار و ۱۰۰ شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

نظر شما