شناسهٔ خبر: 67286402 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اسبقیان: هفته آینده کمک‎‌ بی‌سابقه‌ای به فدراسیون‌ها خواهیم کرد/پاداش مدال آوران مشخص نیست

اصفهان- ایرنا- معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش از واریز یک کمک قابل توجه به فدراسیون‌های ورزشی در هفته آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، شروین اسبقیان، معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در حاشیه نخستین دوره مسابقات جهانی ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در اصفهان در جمع خبرنگاران درباره گسترش این رشته در جهان، گفت: تاکید مقام معظم رهبری، توسعه و گسترش ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در سراسر جهان است و فدراسیون و وزارت ورزش برنامه‌هایی برای اجرایی کردن منویات رهبر انقلاب در نظر گرفته‌اند.

وی درباره اضافه شدن این رشته به بازی‌های آسیایی هم اظهار داشت: تعظیم ورزشکاران در هنگام ورود به زورخانه، گفتن ندای یا علی(ع) و ضرب و زنگ برای سادات در این ورزش، برای کشورهای اسلامی پیام فرهنگی دارد.با تلاش‌ وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک و فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و پهلوانی، امیدواریم این رشته را به عنوان یک رشته جذاب، ملی و میهنی به بازی‌های آسیایی اضافه کنیم و این ورزش در جهان توسعه پیدا کند.

اسبقیان در ادامه در مورد واریز بودجه فدراسیون‌ها در فاصله یک ماه تا آغاز المپیک پاریس، تصریح کرد: هفته آینده با پیگیری‌های وزیر ورزش، کمک‌های قابل توجهی به حساب فدراسیون‌ها واریز خواهد شد و این کمک‌ها در تاریخ ورزش ایران بی‌سابقه خواهد بود. واریزی به فدراسیون‌های المپیکی ویژه‌تر خواهد بود.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش در خصوص تعیین یک ساختمان برای مقر کنفدراسیون کبدی آسیا در ایران، یادآور شد: وزیر ورزش به شرکت توسعه و تجهیز دستوراتی داده که این اتفاق بیفتد. البته در موضوع ورزش کبدی باید جلسات کارشناسی بیشتر شود و این ورزش نباید آسیب ببیند. جدیت و توقعی که از ورزش کبدی داریم در این اواخر کمرنگ شده است. با جلساتی تخصصی با رئیس فدراسیون کبدی به عنوان رشته‌ای که در بازی‌های آسیایی برای ایران افتخارآفرین شده است، سعی می‌کنیم این ورزش مجدد به مسیر توسعه برگردد.

وی در پاسخ به سوال ایرنا درباره تعیین مبلغ پاداش مدال آوران المپیک، اظهار داشت: پس از جلسه با روسای کمیته ملی المپیک و کمیته ملی پارالمپیک، در هفته‌های آتی و قبل از اعزام کاروان ایران به المپیک، پاداش مدال‌آوران اعلام خواهد شد.

نظر شما