شناسهٔ خبر: 67286233 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

شهید زرین گردانی تک‌نفره برای تربیت دانش‌آموزان است

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج مستضعفین گفت: با مطالعه‌ای که از زندگینامه شهید زرین داشتم به این نتیجه رسیدم که این گردان تک‌نفره را به‌عنوان الگو برای دانش‌آموزان سراسر کشور در نظر بگیریم چون در بسیج دانشگاه‌ها و نهادها و ادارات همه ابتدا دانش‌آموز بوده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سردار جهانگیر انصاری معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج مستضعفین با حضور در منزل شهید رسول زرین با خانواده این شهید دیدار و با یادآوری عظمت این شهید اظهار کرد: شهید زرین شهید شناخته شده‌ای در کشور است و شهید خرازی وی را گردان تک‌نفره نامیدند که در تیراندازی مهارت بسیار بالایی داشته است.

وی افزود: در پایه دوازدهم دانش‌آموزان درس آمادگی دفاعی دارند که در پایان آن به اردوی عملی می‌رسد و بخشی از آن به جهت ارتقای مهارت تیراندازی اردوی عملی تیراندازی است.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: ما برای ارتقای فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش‌آموزان مسابقه‌ای در بین مدارس پسرانه که دوم دبیرستان را تمام کردند و به میدان تیر می‌روند طراحی و برنامه‌ریزی کردیم.

انصاری تصریح کرد: مسابقه تیراندازی در سطح بخش و سپس در شهرستان برگزار می‌شود و بین آن‌ها نفرات اول تا سوم انتخاب و به استان معرفی می‌شوند و مجدداً بین آن‌ها هم در سطح استان بین مدارس مسابقه برگزار و برای مسابقات کشوری به تهران اعزام شده و در نهایت نفرات برتر انتخاب می‌شوند.

وی گفت: من با مطالعه‌ای که از زندگینامه شهید زرین داشتم به این نتیجه رسیدم که این گردان تک‌نفره را به‌عنوان الگو برای دانش‌آموزان سراسر کشور که در نظر بگیریم چون در بسیج دانشگاه‌ها و نهادها و ادارات همه ابتدا دانش‌آموز بوده‌اند، پس این دانش‌آموزان همه شهید زرین را به‌عنوان یک فرمانده ماهر و شجاع و یک تک‌تیرانداز جهانی می‌شناسند.

معاون تربیت و آموزش سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: در این مسیر هم از فرهنگ شهدا استفاده می‌شود و هم برای دانش‌آموزان ایجاد انگیزه می‌شود و قطعاً ما، در آینده این طرح را پخته‌تر خواهیم کرد و امیدواریم همین دانش‌آموزان در مسابقات تیراندازی ارتش‌های دنیا هم به نام شهید زرین شرکت کنند.

نظر شما