شناسهٔ خبر: 67286196 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نشست نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور برگزار شد

تهران- ایرنا- نشست هماهنگی و تسهیل مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری با حضور نمایندگان معرفی شده از سوی نامزدها و به ریاست مدیرکل و سخنگوی ستاد انتخابات کشور برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، نشست هماهنگی و تسهیل مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری با حضور نمایندگان معرفی شده از سوی نامزدها و به ریاست مدیرکل و سخنگوی ستاد انتخابات کشور برگزار شد.

تقدیر از بی طرفی وزارت کشور به عنوان مجری انتخابات، توجه به نکات لازم در خصوص برگزاری انتخاباتی باشکوه، امن و منظم با بسترسازی برای سلامت انتخابات و نیز تشکر نمایندگان نامزدها از سعه صدر وزارت کشور و پاسخگویی ستاد انتخابات کشور به رسانه ها در انتخابات های برگزار شده قبلی، از محورهای مورد تاکید نمایندگان نامزدها در این نشست بود.

در این نشست، محسن اسلامی مدیرکل و سخنگوی ستاد انتخابات کشور به تشریح سازوکارهای اجرایی انتخابات پرداخت و گفت: در جریان انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی، انتخابات الکترونیک بر اساس ماده ۱۱۶ قانون در دور اول در ۴ حوزه و دور دوم نیز در ۸ حوزه برگزار شد اما به دلیل محدودیت قانونی و نیز فرصت کم، شیوه رای گیری در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو، مانند ادوار گذشته انتخابات ریاست جمهوری است.

وی اظهار کرد: ۵۹ هزار شعبه را طراحی کردیم که همان شعبه های انتخابات مجلس است. هر شعبه یک دستگاه احراز خواهد داشت که با کارت ملی یا شناسنامه مشخص کننده واجد بودن یا نبودن رای دهی است و رای گیری با تعرفه کاغذی انجام می شود.

اسلامی افزود: طبق قانون، نامزدهای انتخابات می‌توانند در هر شعبه و در تمام فرایند رای دهی یک نماینده داشته باشند تا بتوانند موارد لازم احتمالی را یا به نماینده شورای نگهبان و یا به نماینده فرماندار یا ستاد انتخابات کشور گزارش دهند.

در این نشست هماهنگی لازم برای معرفی نمایندگان نامزدها در شعب از سوی ستادهای انتخاباتی نامزدها تا ۵ روز قبل از اخذ رای (روز یکشنبه آینده) انجام شد تا فرایند صدور کارت و هولوگرام این نمایندگان معرفی شده برای حضور در شعب، تسریع و تسهیل شود.

نمایندگان نامزدهای ریاست جمهوری در این نشست به طرح دیدگاه ها و پیشنهادات خود در راستای تسهیل سازوکار انتخابات پرداختند که با استقبال مسئولان ستاد انتخابات وزارت کشور روبرو شد.

انتخابات چهاردهمین دوره رئیس جمهوری اسلامی ایران روز جمعه هشتم تیرماه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

نشست نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور برگزار شد

نشست نمایندگان نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در وزارت کشور برگزار شد

نظر شما