شناسهٔ خبر: 67285927 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

میلاد باید سنگ صبور باشد؛

مهدوی: این بهترین تصمیم تقوی برای والیبال بود

ستاره سابق تیم ملی والیبال ایران، گفت: تغییر سرمربی بهترین تصمیمی بود که رئیس فدراسیون گرفت و منجر به شوک مثبتی در تیم ایران شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، ملی‌پوشان ایران، هفته سوم لیگ ملت‌ها را پر‌قدرت استارت زدند و موفق به شکست تیم‌های آمریکا و هلند شدند.

مهدی مهدوی پاسور اسبق تیم ملی والیبال ایران بیان کرد: با توجه به اتفاقاتی که در دو هفته اول لیگ ملت‌ها رخ داد، پائز خواسته‌ها و هدف‌گزاری‌های مدنظر فدراسیون والیبال را برآورده نکرد و تیم ملی والیبال نتوانست رنکینگش را حفظ کند و همچنین شانس رسیدن به المپیک و مرحله نهایی لیگ ملت‌ها را از دست داد، تیم در بحرانی شدید قرار گرفت که احتیاج به یک شوک داشت و فکر می‌کنم بهترین شوکی که می‌توانست به ملی‌پوشان وارد شود، تغییر سرمربی بود. تصمیمی که به نظرم خوب بود.

وی با اشاره به شکست تیم ایران برابر ترکیه، گفت: اگرچه پیمان اکبری در دیدار با ترکیه شکست خورد، اما این مسئله به علت محدودیت زمانی بود که سرمربی جدید داشت و بازیکنان کاملا در شوک شکست‌های قبلی قرار داشتند. تیم هم از نظر روانی و هم از نظر فنی نیاز به زمان داشت تا ریکاوری شود و بازیکنان تیم ملی والیبال اتفاقات گذشته را فراموش کنند. همانطور که مشاهده می‌کنید عملکرد تیم در هفته سوم و در دو دیدار اخیر خوب بود و تیم جدیدی را می‌بینیم که از نظر روحی و روانی خیلی بهتر هستند و این مسئله نشان می‌دهد که پیمان اکبری شناخت بسیار خوبی از بازیکنان دارد.

1803420

مهدوی درخصوص پیمان اکبری سرمربی تیم ملی والیبال ایران افزود: او چندین سال است که با بازیکنان در لیگ کار کرده و شناخت همه جانبه‌ای نسبت به آن‌ها دارد که این شناخت به بهبود روند تیم ملی والیبال کمک کرد. در این برهه بهترین تصمیمی که تقوی می‌توانست بگیرد تغییر سرمربی بود که منجر به رقم خوردن یک شوک مثبت در تیم ایران شد و رئیس فدراسیون نتیجه گرفت.

بازیکن سابق تیم ملی والیبال ایران با اشاره به نتایج تیم ملی برابر آمریکا و هلند گفت: در هفته سوم لیگ ملت‌ها قرار داریم و بازیکنان به خوبی می‌دانند که شانسی برای صعود به المپیک ندارند و فشار انتخابی المپیک از روی آن‌ها برداشته شده و راحت‌تر در زمین حاضر می‌شوند. البته تیم ملی والیبال در هفته سوم دچار تغییراتی شده. در دو هفته گذشته از پوریا حسین‌خانزاده بهترین بازیکن بلندزن لیگ‌مان استفاده نشد و او به‌عنوان بازیکن تعویضی به زمین می‌آمد و با کسب یک امتیاز یا انجام یک دفاع دوباره از زمین خارج می‌شد. تمام این مسائل به عدم شناخت پائز از بازیکنان تیم ایران برمی‌گشت اما از آن‌جایی که اکبری در لیگ حضور داشت و شناخت خوبی از تک‌تک بازیکنان خصوصا پوریا دارد توانست به‌خوبی او را به بازی برگرداند و از پوریا به‌صورت فیکس استفاده کرد. البته تمام بازیکنان قبلی نیز زحمات خودشان را کشیدند و در برخی مقاطع عملکرد خوبی داشتند اما در سال جاری، پوریا عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و در دو دیدار اخیر هم نشان داد که واقعا بی‌دلیل ذخیره بوده است.

1992016

کاپیتان تیم شهداب یزد در سال 1402 با اشاره به برگزاری سه دیدار تیم ملی والیبال در عرض 40 ساعت، گفت: این خاصیت لیگ ملت‌ها است. به هرحال این تورنمنت یکی از طولانی‌ترین تورنمنت‌هاست و این مسئله صرفا شامل تیم ایران نمی‌شود و تقریبا برای همه تیم‌ها یکسان است. پتانسیل تیم ملی ایران خیلی بالاست. علاوه بر خانزاده، آرمان صالحی، مرتضی شریفی و بازیکنان جوان دیگرمان هستند که در دیدارهای گذشته پتانسیل بالای خود را نشان دادند. صرفا نباید از شش بازیکن ثابت استفاده کنیم و باید با جایگزین کردن بازیکنان هم مانع از بروز آسیب‌دیدگی بازیکنان اصلی شویم و هم اجازه ندهیم بازیکنان دیگر از شرایط رقابت خارج شوند. مبین نصری از پوریا حسین‌خانراده چیزی کم ندارد و تا به‌حال از او استفاده نشده است و می‌توان در دو دیدار آینده از او استفاده کرد و قطعا این مسئله جواب می‌دهد. صالحی و شریفی نیز نشان دادند که در پست بلندزن و دریافت‌کننده سرعتی عملکرد خوبی دارند. همچنین در دو هفته ابتدایی از مهدی جلوه استفاده کردیم اما در دیدارهای اخیر علیرضا فراهانی عملکرد خوبی داشت و نشان داد که اگر به‌موقع و به‌جا از این جوانان استفاده کنیم بهترین عملکرد را می‌توانیم بگیریم و این اتفاق در دو دیدار اخیر تیم ملی والیبال ایران رخ داد.

مهدوی با اشاره به شرایط دشوار تیم ملی در هنگام برکناری پائز گفت: قبول مسئولیت تیم ملی والیبال در آن مقطع دل شیر می‌خواست و پیمان اکبری با قبول این مسئولیت ریسک بزرگی کرد. اما اکبری به‌خوبی از تجربیاتی که در کنار بازیکنان چه در لیگ و چه در تیم ملی دارد، استفاده کرد.

امیدوارم در دو دیدار باقی‌مانده نیز به‌خوبی تیم ملی والیبال را کوچ و در کنار زمین هدایت کند و از پتانسیل ملی‌پوشان ایران به‌خوبی استفاده کند و انشاالله در دو دیدار باقی‌مانده نیز به پیروزی برسد.

1795171

پاسور اسبق تیم ملی والیبال ایران با اشاره به عملکرد محمدطاهر وادی افزود: او در هفته سوم راحت‌تر در زمین حاضر شد البته که در هفته اول و به‌خاطر مشکلی که برای جواد کریمی پیش آمد، تحت‌فشار قرار گرفت و تنها بود چون نمی‌توانست از زمین بیرون بیاید و تعویض شود و مجددا با به‌دست آوردن تمرکزش به میدان بازگردد. پس طبیعی است که جای وادی هر پاسور دیگری هم بود همین اتفاق برایش می‌افتاد. اما با توجه به تغییراتی که برای هفته سوم لیگ ملت‌ها ازسوی فدراسیون والیبال رخ داد و به‌نژاد به تیم اضافه شد کار وادی راحت‌تر شد. به غیر از این فکر می‌کنم که وادی چندین سال در تیم اکبری توپ ‌زده و ارتباط خیلی خوبی بین این دونفر وجود دارد و این نکته روند وادی را بهبود بخشید.

مهدوی با اشاره به میلاد عبادی‌پور گفت: کاپیتان تیم در بحران‌ها نقش سنگ‌ صبور را ایفا می‌کند و میلاد عبادی‌پور هم تجربیات زیادی دارد و سال‌هاست که برای تیم ملی والیبال ایران زحمت کشیده و خاک این تیم را خورده و باید سنگ‌صبور باشد. او در وهله اول باید برای خودش و سپس برای مربی و سایر بازیکنان تیم کمک‌حال باشد. به هرحال چشم همه به او است. میلاد در هفته سوم عملکرد خوبی داشت و به نسبت گذشته خیلی بهتر شده است و توانسته در زمان‌های حساس نیز از نظر ذهنی به خودش، مربی و سایر بازیکنان تیم ملی خصوصا به بازیکنان هم‌پست‌اش کمک کند. به اعتقاد من میلاد در کسب دو پیروزی اخیر نقش زیادی داشته است.

نظر شما