شناسهٔ خبر: 67285903 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

زاخارووا غرب را تهدید کرد/دوئل روسیه با 7 کشور

اقتصادنیوز: سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت اگر غرب بخواهد دارایی‌های روسیه را توقیف کند، این کشور هم در اقدامی تلافی‌جویانه، دارایی‌های غرب در روسیه را مصادره خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، رهبران گروه هفت هفته گذشته طی نشستی در ایتالیا توافق کردند با مسدود کردن دارایی‌های روسیه، وامی به ارزش ۵۰ میلیارد دلار به کی یف بدهند.

راشاتودی به نقل از «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه گزارش کرد: «روسیه وجوه قابل‌توجهی از غرب را در کشور دارد که تمامش ممکن است در اقدام و سیاست تلافی‌جویانه روسیه توقیف شود.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه پیشتر در واکنش به اقدام غرب جهت مصادره اموال روسیه، فرمانی را امضا کرد که به موجب آن قرار است اموال آمریکا در روسیه برای جبران خسارت ناشی از اقدام مربوطه استفاده شود.

اتحادیه اروپا و گروه هفت (آمریکا، کانادا، ایتالیا، ژاپن، فرانسه، بریتانیا، آلمان) حدود ۳۰۰ میلیارد یورو از دارایی‌های بانک مرکزی روسیه را در پی عملیات نظامی این کشور در اوکراین مسدود کرده‌اند. مسئله استفاده از این بودجه به نفع اوکراین و چگونگی آن یک سال است که میان این کشورها مورد بحث قرار گرفته است.

زاخارووا افزود با این حال روسیه فعلا ماهیت اقدامات تلافی‌جویانه‌اش را افشا نخواهد کرد.

برچسب‌ها:

نظر شما