شناسهٔ خبر: 67285766 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

اجرای سرود از تبار رجایی در نمایشگاه گوهر شاد ارومیه

هم‌زمان با نمایشگاه پوشاک «گوهر شاد»در ارومیه بچه های مسجدی کانون فرهنگی و هنری مدافعان زینبیه سرود «از تبار رجایی» را خواندند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، امسال سومین دوره این نمایشگاه است که باحضور بیش از ۶۵ غرفه در حال برگزاری است. این نمایشگاه با هدف ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و ارائه الگویی مناسب برای پوشاک بانوان ایرانی از تاریخ ۳۰ خردادماه تا ۵ تیرماه ۱۴۰۳ در محل نمایشگاه‌های دائمی پارک جنگلی ارومیه در حال برگزاری است و در این نمایشگاه پوشاک‌های متنوع ایرانی و اسلامی، پارچه و لباس‌های اقوام مختلف، چادر به قیمت کارخانه در معرض دید عموم قرار دارد.

 

علاوه بر این، برنامه‌های فرهنگی و هنری مختلفی مانند نمایش لباس توسط دانشجویان و دانش‌آموزان، ورکشاپ‌های هنر خیاطی، بازی‌ها و مسابقات برای کودکان و نوجوانان و گفتمان جوانان نیز در حاشیه این نمایشگاه برگزار می‌شود. و در این نمایشگاه ستاد کانون های فرهنگی و هنری مساجد آذربایجان غربی دبیر اجرایی است.

همچنین   در حاشیه  نمایشگاه پوشاک ایرانی اسلامی «گوهر شاد» اعضای مسجدی کانون فرهنگی و هنری مدافعان زینبیه ارومیه، سرود « از تبار رجایی» را با حضور ۲۵ نفر اجرا کردند.

هویت بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های فرهنگی هنری مساجد و رشد این گروه‌های سرود امری مهم و ضروری است و کانون های فرهنگی هنری مساجد یک ظرفیت عالی هستند و کانون های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت حوزه هنر بویژه سرود در زمینه جذب بیشتر کودکان و نوجوانان به مساجد استفاده می‌کنند.

آموزش و تقویت گروه‌های سرود بچه‌های مسجد جز برنامه‌های کانون‌های مساجد استان آذربایجان غربی بوده و رویکرد کانون مساجد طی امسال افزایش سرودهای تولیدی است.

 

با توجه به اینکه کانون فرهنگی و هنری مدافعان زینبیه ارومیه یکی از کانون های فعال در حوزه سرود است امسال به عنوان کانون مجری مهمونی بزرگ عید غدیر را نیز عهده دار است. و همایش بزرگ سرود «غدیر» به مناسبت عید غدیر خم و با هدف ترویج فرهنگ غدیر و ولایت‌مداری در ارومیه برگزار می‌شود.

 

همچنین ایستگاه صلواتی چای و شربت نیز به همت اداره کل امور خیریه و اوقاف استان آذربایجان غربی در ورودی این نمایشگاه برپا شده است.

 

 

نظر شما