شناسهٔ خبر: 67285731 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

سنکرون فاز ۱ نیروگاه سیکل ترکیبی جدید چادرملو آغاز شد - اکونیوز

اقتصاد ایران: سنکرون فاز ۱ گازی نیروگاه شماره ۲ سیکل ترکیبی چادرملو به ظرفیت ۱۸۳ مگاوات بامداد امروز با موفقیت انجام شد و به شبکه سراسری برق کشور متصل گردید .

صاحب‌خبر -
- اخبار بازار -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی شماره 2 چادرملو در راستای تفاهم نامه وزارت صنعت ، معدن و تجارت و وزارت نیرو برای تامین حداقل 10 هزارمگاوات ظرفیتهای جدید نیروگاهی با سرمایه گذاری شرکتهای صنعتی و معدنی و راهبری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران در دست انجام است.

همچنین این نیروگاه یکی از 8 پروژه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو  می باشد که در گروه پیشرانان پیشرفت ایران که مشتمل بر 48 پروژه بزرگ ملی می باشد، توسط رییس جمهور شهید آیت الله رئیسی آغاز گردید .  

شرکت چادرملو علاوه بر شروع احداث یک نیروگاه خورشیدی 100 مگاواتی در منطقه خضر آباد، در راستای اجرایی نمودن نیروگاه های خود تامین صنایع جهت تامین پایدار برق مورد نیاز واحدهای تولیدی در پیک مصرف، اقدام به احداث یک بلوک سیکل ترکیبی با ظرفیت 546 مگاوات با سرمایه گذاری حدود 260میلیون یورو با استفاده از ظرفیت گروه مپنا بعنوان پیمانکار اصلی مهندسی ، ساخت و اجرا نموده است . 

احداث این نیروگاه موجب پیش گیری از خسارت های وارده به واحدهای صنعتی این شرکت ناشی از قطع برق بالاخص در پیک مصرف در تابستان و تامین برق مورد نیاز طرح های توسعه در دست اجرا و برنامه ریزی شده می گردد . 

نصب سیستم  DLN بر روی توربین های گازی این نیروگاه بمنظور کاهش اثرات زیست محیطی علیرغم بهره گیری کامل از خوراک گاز طبیعی از ویژگی های نیروگاه سیکل ترکیبی چادرملو است. این توربین های ارتقا یافته مطابق استاندارد های آژانس حفاظت محیط زیست بین الملل میباشد .

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما