شناسهٔ خبر: 67285232 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

استاندار خراسان شمالی:

تامین آب پایدار اولویت نخست خراسان شمالی است

استاندار خراسان شمالی با اشاره به خشک‌سالی‌های پی‌درپی سال‌های گذشته گفت: تامین آب پایدار اولویت نخست خراسان شمالی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین نژاد امروز _ پنجشنبه سی‌ویکم خرداد_ در مراسم بهره برداری از مجتمع آب‌رسانی در کهنه جلگه اظهار کرد: با کمک و همراهی سپاه پاسداران در طرح جهاد آب‌رسانی شاهد بهره‌برداری از سایر پروژه‌ها و رفع مشکل آب در استان خواهیم بود.

وی اولویت اصلی استان را موضوع تأمین آب پایدار عنوان کرد و افزود: به‌دلیل خشکسالی‌های اخیر و کاهش بارندگی و کاهش سطح آب‌های زیر زمینی، در سال‌های گذشته، استان با تنش آبی مواجه است.

استاندار خراسان شمالی تصریح کرد: در سفر رئیس‌جمهور شهید نیز رفع مشکل آب به درستی مورد توجه قرار گرفت و هدف‌گذاری شد و اجرای پروژه‌های مختلف اتمام سدها، انتقال آب از شمال استان، حفر چاه در شهرستان‌های بجنورد و شیروان و … انجام شد.

حسین‌نژاد گفت: برنامه‌ریزی برای اجرای چهار پروژه مجتمع بزرگ آب‌رسانی استان با کمک قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) دنبال می‌شود که امروز شاهد افتتاح یک مجتمع هستیم.

وی افزود: امیدواریم در سال ۱۴۰۳ نیز توجه در حوزه تأمین آب پایدار به‌عنوان اولویت اول مورد توجه باشد و تا هفته دولت شاهد افتتاح سایر مجتمع‌های آب‌رسانی در نقاط مختلف استان باشیم.

استاندار خراسان شمالی گفت: برای اجرای سایر پروژه‌های طرح‌های آب‌رسانی و پروژه‌های راه در استان، از ظرفیت سپاه استقبال می‌کنیم.

حسین‌نژاد با یادآوری وقوع سیلاب سال گذشته در منطقه راز و جرگلان، گفت: دستگاه‌های اجرایی به تعهدات خود در زمینه اجرای راه که یکی دیگر از اولویت‌های این منطقه است عمل کنند، اکنون اقدامات خوبی انجام شده اما باید سرعت یابد.

نظر شما