شناسهٔ خبر: 67285225 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

انجمن صنفی آشپزان و سرآشپزان کشور و دبیرخانه گردشگری خوراک ایران برگزار می‌کند

مسابقه بزرگ آشپزی | سفره ایرانی را باید چشید

برای احیا و شناخت غذاها و سفره ایرانی و ترویج سنت سالم‌خواری، اولین مسابقه بزرگ آشپزی در دو بخش قنادی و آشپزی با شعار «سفره ایرانی را باید چشید» در ماه جاری برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش همشهری آنلاین، تغذیه سالم و داشتن برنامه صحیح می‌تواند از بروز بسیاری از بیماری‌ها و مشکلات جلوگیری و حتی به درمان بیماری‌ها را نیز کمک کند. داشتن برنامه غذای سالم برای سلامتی و رشد بدن لازم و ضروری است. دبیرخانه انجمن صنفی آشپزان و سرآشپزان کشور با بیان این مطلب از اجرای نخستین مسابقه آشپزی و شیرینی پزی برای حفظ آشپزی ایرانی به ویژه در میان نسل جدید که بیشتر گرایش به غذاهای فست فودی دارد، خبر می دهد.

همچنین ثبت غذاهای ابداعی ایرانی، آشنایی با غذاهای اصیل ایرانی از دیگر اهداف برگزاری این مسابقه برای علاقه مندان است. در این رقابت بیش از ۷۰ هنرمند صنعت غذا و شیرینی شرکت می کنند که با طبخ و ارایه غذا، خوراک، کیک و شیرینی های سنتی ایران زمین مهارتشان در طبخ غذاها و شیرینی های کاملا ایرانی در معرض قضاوت و داوری قرار می دهند.

مسابقه بزرگ آشپزی سفره ایرانی را باید چشید، شنبه دوم تیر ماه در باغ کتاب تهران برگزار می شود. لازم به ذکر است در این مسابقه که برای نخستین بار در کشور به همت انجمن صنفی آشپزان و سرآشپزان برگزار می شود و هیئت داوران متبحر و دوره دیده زیر نظر انجمن با رعایت استانداردهای جهانی برای نخستین بار داوری می کنند.

علاقه مندان برای شرکت در این برنامه و آشنایی با غذاهای ایرانی و سنتی می توانند با شماره ۰۹۱۹۵۴۷۱۸۸۲ تماس بگیرند.

نظر شما