شناسهٔ خبر: 67285207 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

تلاش برخی از دموکرات‌های آمریکا برای توقف ارسال سلاح به تل‌آویو

شماری از سناتور‌های دموکرات حامی حقوق مردم فلسطین در نوار غزه خواستار توقف فروش تسلیحات نظامی آمریکا به صهیونیست‌ها شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، گروه کوچکی از سناتور‌های آمریکایی از دولت بایدن درخواست کرده‌اند که فروش تسلیحات نظامی به رژیم صهیونیستی را متوقف نماید تا بتواند از آن به عنوان اهرمی برای تاثیرگذاری بر جریان جنگ در نوار غزه و تغییر سیاست‌های رژیم صهیونیستی در قبال فلسطینی‌ها استفاده کند. به گزارش هیل، این طرح ممنوعیت فروش شامل پیشنهاد برای توقف فروش ۵۰ مورد جنگنده اف-۱۶، موشک‌های هوا به هوا و کیت‌های مهمات «حمله مستقیم مشترک» است که مواد منفجره را به بمب‌های دقیقی تبدیل می‌کند.

 در همین رابطه، سناتور کریس ون هولن عنوان کرد: من همچنان معتقدم که دولت بایدن باید روند انتقال تسلیحات تهاجمی به اسرائیل را تا زمانی که نتانیاهو اهداف بایدن در چند زمینه را برآورده نکرده است، متوقف کند. ون هولن، در خط مقدم دوازده دموکرات مجلس سنا قرار دارد که از تحت فشار قرار دادن بایدن برای اتخاذ موضع سخت‌گیرانه‌تر در قبال رژیم صهیونیستی طی جنگ غزه و سیاست‌هایش در کرانه باختری حمایت می‌کنند. این گروه ۱۲ نفره از نمایندگان دموکرات در اعتراض به سیاست‌های رژیم صهیونیستی عنوان کرده‌اند، احتمالا به نشانه اعتراض در مراسم سخنرانی ۲۴ ژوئیه نتانیاهو در کنگره آمریکا نیز شرکت نخواهند کرد. ون هولن، ضمن انتقاد از برنامه حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی در کنگره آمریکا عنوان کرده است که دعوت کردن نتانیاهو به کنگره اقدامی اشتباه بوده است.

پیش از این نیز ۱۹ تن از قانونگذاران حزب دموکرات در مجلس سنای آمریکا با همراهی ون هولن برای صدور تفاهم نامه امنیتی ۲۰ از جانب دولت بایدن که به موجب آن بر لزوم بررسی دقیق رفتار‌های جنگی رژیم صهیونیستی تاکید می‌شد و طبق آن مقرر شد، در صورتی که مشخص شود، رژیم اسرائیل قوانین بین‌المللی بشردوستانه را نقض کرده است، طرح ممنوعیت تحویل سلاح به این رژیم اجرایی شود، اقدام کرده بودند. با این حال، دولت بایدن اگرچه در ماه می‌عنوان کرد «احتمالا» صهیونیست‌ها از تسلیحات آمریکایی در نقض قوانین بین‌المللی در عملیات نظامی خود در غزه استفاده کرده است، با این حال، این دولت از تحمیل تحریم‌های تسلیحاتی علیه صهیونیست‌ها خودداری کرد. سناتور‌های مخالف جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه پیشتر نیز در نامه‌ای به جو بایدن از وی درخواست کرده بودند تا برای تشکیل کشور مستقل فلسطین وارد عمل شود.

انتهای پیام/۹۵۵

نظر شما