شناسهٔ خبر: 67285121 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کمک فوتبال به نمازخوان‌ شدن بچه‌های مسجد مشهد

پخش فوتبال های تیم ملی در بوستان های مشهد بستر مناسبی برای فعالیت های فرهنگی است که۱۰ دقیقه قبل از بازی و ۱۵ دقیقه بین دونیمه موقعیت مناسبی برای نمازخوان‌ کردن نوجوانان است.

صاحب‌خبر -

کمک فوتبال به نمازخوان‌ شدن بچه‌های مسجد مشهد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی مدیر کانون فرهنگی و هنری طلوع فجر مشهد با بیان اینکه این کانون به عنوان یکی از کانون های تخصصی در حوزه ترویج نماز انتخاب شده است گفت: از روش های متنوعی که برای جذب بچه ها به مسجد و کارهای فرهنگی و تربیتی استفاده می کنیم.

جلال طهماسبی با اشاره به اینکه هم اکنون ده ها نوجوان در این کانون عضو هستند افزود: یکی از رویکردهای اصلی ما در این محله ترویج کتابخوانی است. به همین منظور کتابخانه ای با موجودی بیش از ۶۰۰۰ جلد کتاب داریم که به صورت موضوعی تفکیک و دسته بندی شده است و بچه های محل از آن استفاده می کنند.

وی با بیان اینکه آموزش قرآن یکی دیگر از رویکردهای محوری این مسجد است گفت: کلاس قرآن نوجوانان مسجد بیش از ۲ سال است که در حال برگزاری است و این جلسه قرآنی با رویکرد آشنایی نوجوانان با قرآن و آموزش روخوانی تشکیل شده و در انتهای کلاس نیز نوجوانان همراه با استاد به بازی و ورزش می‌پردازند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری طلوع فجر مشهد مقدس افزود: پخش فوتبال های تیم ملی در پارک ها بستر مناسبی برای فعالیت های فرهنگی است که ما در این محله انجام میدهیم، مخصوصا برای بازی های مهم ۱۰ دقیقه قبل از بازی و ۱۵ دقیقه بین دونیمه موقعیت مناسبی برای جذب و یا تزریق خوراک فرهنگ به حضار است و بازخوردهای بسیار مناسبی دارد.

جلال طهماسبی گفت: در مناسبت های مختلف مانند دهه کرامت، دهه آخر صفر، اعیاد و ... نیز برنامه های متنوعی را با همان رویکرد مناسبتی تدارک دیده و در مسجد و هم در سطح محله اجرا می کنیم.



 

نظر شما