شناسهٔ خبر: 67285092 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تصور نادرست درباره مواد نگهدارنده از دلایل حذف کنسرو ماهی از سبد خانوار است

اصفهان- ایرنا- رییس هیات مدیره سندیکای صنایع کنسرو ایران گفت: تصور نادرست درباره وجود مواد نگهدارنده در کنسرو ماهی یکی از دلایل حذف آن از سبد غذایی برخی از خانوارهاست.

صاحب‌خبر -

مسعود بختیاری روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: تصور نادرستی درباره استفاده از مواد نگهدارنده در کنسرو ماهی در بین مردم شکل گرفته و مانع مصرف آن شده است.

وی با تاکید بر اینکه از هیچ ماده نگهدارنده‌ای در کنسرو ماهی استفاده نمی‌شود، خاطرنشان کرد: ماهی فارغ از زمان و مکان با طی کردن مراحل مورد نیاز و تبدیل شدن به کنسرو، ماندگار می‌شود.

به گفته وی، در کشورهای دیگر تاریخ انقضای کنسرو ماهی سه ساله و با درج عنوان «بهترین زمان مصرف» به فروش می‌رسد در حالیکه این مورد در ایران ۲ سال در نظر گرفته شده است.

بختیاری با اشاره به نقش افزایش قیمت مواد اولیه در هزینه کنسرو ماهی، اضافه کرد: مواردی همچون قیمت قوطی، دستمزد، هزینه حامل‌های انرژی و حمل و نقل در این زمینه تاثیرگذار است.

وی تصریح کرد: با این وجود امسال تغییر قیمتی برای مصرف کننده در این محصول غذایی نداشتیم.

دبیر انجمن صنایع غذایی استان اصفهان با اشاره به اینکه سالانه بین ۲۵۰ الی ۳۰۰ میلیون قوطی کنسرو ماهی در کشور تولید می‌شود، تصریح کرد: ظرفیت تولید حدود ۹۰ میلیون قوطی کنسرو ماهی در هر ماه در کشور وجود دارد و می‌توان بخش زیادی از آن را صادر کرد.

بختیاری بیان کرد: در صورتی که وزارت جهاد کشاورزی ، اداره کل شیلات و بانک مرکزی در تامین مواد اولیه، تولید ماهی و ارائه تسهیلات همراهی کنند نیاز به وارد کردن ماهی برای تهیه کنسرو ماهی، کمتر می‌شود.

دبیر انجمن صنایع غذایی استان اصفهان اضافه کرد: تولید داخلی ماهی برای تهیه کنسرو در زمان حاضر کافی نیست و حجم قابل توجه ماهی خام از خارج وارد کشور می‌شود.

بختیاری اظهار کرد: امروزه امنیت غذایی یکی از مهمترین دغدغه های همه کشورهاست و صنایع تبدیلی بطور عام و صنعت کنسرو بطور خاص نقش مهمی در آن دارد.

اصفهان یکی از مهمترین تولیدکنندگان کنسرو ماهی و نیز تولید کننده و صادر کننده محصولات کشاورزی از جمله گوجه فرنگی است.

نظر شما