شناسهٔ خبر: 67284949 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

صعود یک پله‌ای والیبال ایران با شکست دادن هلند در لیگ ملت‌ها

تیم ملی والیبال ایران با شکست هلند یک پله در جدول رده‌بندی لیگ ملت‌ها صعود و حریف را از صعود به المپیک ناامید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین هفته سوم مرحله مقدماتی لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ از روز سه‌شنبه ۲۹ خرداد در شهرهای لیوبلیانا در کشور اسلوونی (گروه پنجم) و مانیل فیلیپین (گروه ششم) آغاز شد و تیم ملی والیبال ایران روز گذشته از ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه به مصاف تیم آمریکا رفت و در دیداری ۵ سته موفق شد پیروز شود. ملی‌پوشان در کمتر از ۲۰ ساعت از ساعت ۱۰:۳۰ دقیقه امروز (پنج‌شنبه ۳۱ خرداد) و در دومین دیدار خود در این هفته به مصاف هلند رفتند و سه بر دو به پیروزی رسیدند.

کسب دومین پیروزی از سوی تیم ملی والیبال ایران در کمتر از ۲۴ ساعت برابر هلندی که باید سه پیروزی در هفته سوم لیگ ملت‌ها به دست می‌آورد تا همچنان به کسب سهمیه المپیک امیدوار باشد، شاگردان پیاتزا را از راه‌یابی به المپیک پاریس ناامید کرد و هرچند نیمیر با ۲۴۰ پوئن، امتیازآورترین بازیکن لیگ ملت‌هاست اما باید چشم انتظار المپیک لس آنجلس باشد تا شاید طلسم چند ساله راه‌یابی به این مسابقات برای تیم ملی کشورش شکسته شود.

شاگردان پیمان اکبری پس از ناامید کردن پیاتزا و شاگردانش از راه‌یابی به المپیک پس از کمتر از ۲۴ ساعت فردا (جمعه یکم تیر ماه) از ساعت ۶:۳۰ برابر فرانسه به میدان خواهند رفت؛ تیمی که هفته سوم را با شکست برابر آلمان آغاز کرده و انگیزه بسیاری برای شکست ایران و کسب هفتمین برد خود در VNL و صعود به مرحله نهایی لیگ ملت‌های والیبال دارد.

ملی‌پوشان کشورمان که با کسب دو برد و ۶ امتیاز یک پله در جدول رده‌بندی لیگ ملت‌ها صعود کرده و راهی جایگاه پانزدهم جدول شدند، در صورت پیروزی برابر فرانسه و کسب سه امتیاز این دیدار بلغارستان را هم در جدول پشت سر گذاشته و راهی جایگاه چهاردهم خواهند شد. در صورتی که این دیدار پنج سته به نفع کشورمان پایان یابد ست شماری تعیین کننده جایگاه تیم ایران و بلغارستان خواهد بود.

بدین ترتیب مردان والیبال کشورمان طی چهل ساعت سومین دیدار خود را در لیگ ملت‌های والیبال برگزار خواهند کرد و پس از یک روز استراحت در آخرین دیدار خود در این رقابت‌ها روز یکشنبه سوم تیرماه به مصاف تیم ملی آلمان خواهد رفت.

نظر شما